איך להיות יותר פוטוגניים בסרטונים ובתמונות?

כולם רוצים להיראות במיטבם בסרטוני הוודאו שלהם, ובצדק. אי אפשר להכחיש את ההשפעה של המדיה החברתית על חיינו היום. לא משנה באיזה קריירה אתם עוסקים, נוכחות פעילה ומרתקת ברחבי האינטרנט יכולה להוביל ללקוחות ולהזדמנויות חדשות. זאת גם דרך מצוינת לחזק את הבטחון העצמי הנובע מפרסום סרטון איכותי ומוצלח הזוכה לאהדת הציבור. ההשפעה הזו הופכת את הלמידה כיצד להיות יותר פוטוגני למיומנות בסיסית במדיה החברתית.

יחד עם זאת, אנשים רבים לא רגילים להתייצב מול המצלמה, המבוכה והלחץ משתלטים, מה שיוצר מאבק כיצד להציג את עצמם באור חיובי ומושך

אז השאלה הגדולה היא, איך אפשר לגרום לעצמנו להיראות יותר פוטוגניים בסרטוני הווידאו? זה מורכב מאלמנטים רבים, אמנם אין נוסחת קסם לשינוי מראה באופן מידי, אבל יש כמה אסטרטגיות שתוכלו ליישם כדי לשפר את  הזרימה הכללית של סרטוני התדמית שלכם

כדי לעשות את זה, אספנו עבורכם את מיטב הטיפים מהמומחים בתחום. כך, תוכלו להרגיש נוח יותר מול המצלמה, למשוך תשומת לב ולהקרין את הייחודיות שלכם אל הצופים בבית

תוכן עניינים:

חווית בטחון מול מצלמה זאת תכונה נרכשת, כל אחד ואחת יכולים לתרגל את העמידה מול מצלמה בצורה טבעית ומושכת. חשוב לזכור שאף אחד לא נולד פרפורמר, אך עם תרגול, הכנה מוקדמת והכוונה נכונה גם אתם תוכלו ליצור סרטוני תדמית שירתקו את הקהל שלכם, וימשכו אליכם לקוחות חדשים.

מה המשמעות של "פוטוגני"?

בעיקרו של דבר, להיות פוטוגני פירושו להיראות טוב בווידאו או בתצלום. המשמעות של המילה “פוטוגני” יכולה להיות שונה בהתאם להעדפותיו האישיות של האדם ולמה שהוא רוצה להציג. ניתן לומר שזו היכולת להיראות טבעי ומחמיא בסרטון תוך היכולת לשדר את הרצונות שלכם בצורה מושכת.

 

הנה שישה טיפים שיסייעו לכם להיראות פוטוגניים יותר:

1. היו אנרגטיים והביעו רגשות​

מצלמה יכולה להיות המבקרת הגדולה ביותר שאי פעם תפגשו. רמות אנרגיה גבוהות או נמוכות משפיעות על היציבה והנראות שלכם ונקלטות בעדשת המצלמה.

לדוגמה, טוני רובינס יוצר סרטונים שזוכים למיליוני צפיות ברחבי הרשת בחודש אחד. עוד בטרם הפיכתו למותג מצליח הוא היה דובר ומנהיג אייקוני, הוא מינף את ההצלחה שלו עם סרטונים אנרגטיים שנותנים השראה. אז מה הסוד בעצם? טוני לדוגמה, מאמין שתנועה יוצרת רגש, ורגש יוצר חיבור. הוא מגיש את האמונה שלו לקהל בצורה שלא ניתן לפספס או להישאר אדישים לה, הוא מקרין החוצה את הרגש והאמונה שלו כשהוא קופץ על הבמה, צועק, צוחק ומכניס את הקהל לטירוף! אם הוא לא יאמין ויביע את זה, זה לא יעבוד והקהל יאבד עניין מהר מאד. המיומנות שלו היא שהוא יודע לעבוד עם אנרגיה גבוהה ולבנות עניין שימשוך ויהפנט את הקהל.

אתם לא צריכים להיות טוני רובינס, אבל אם אתם רוצים לייצר את ההצלחה שלכם, אז כדאי שתראו את הרגש והאמונה בעסק שאתם מציגים בסרטוני התדמית. חייכו למצלמה, הביעו רגשות, היו ממוקדים והשתמשו באנרגיה ובאמונה שלכם כדי לתת לסרטון שלכם דחיפה טובה קדימה. זכרו, רגש יוצר חווית היקשרות וחיבור שמובילים לפעולת רכישה, הצופים אוהבים לראות שיש בני אדם אנושיים מבעד למצלמה.

טיפים כדי לצאת פוטוגניים בתמונות וסרטונים

2. הסתכלו ישירות לתוך המצלמה

לעיתים קרובות, אנשים מדברים למצלמה כפי שהיו מדברים באירוע מול אנשים. חשוב להבין שדיבור מול קהל חי שונה מאד מדיבור מול מצלמה. ראשית, לא ניתן לאמוד את הרגשות של הצופים בזמן אמת. שנית, טווח התנועה מוגבל יותר מול המצלמה.

המפתח הוא במהלך צילום הוידאו להסתכל ישירות על עדשת המצלמה. למרות שזה מפתה להסתכל על עצמכם מדברים או להתמקד בנקודות שונות במהלך הסרטון, זכרו! הקהל שלכם נמצא מולכם ואתם רוצים לשמור אתו על קשר עין דרך המצלמה.

שימו לב לשטח המצומצם של המצלמה, מקמו אותה בגובה העיניים שלכם והתמקדו בה במקום להסתכל מסביב. זכרו לחייך מדי פעם וגם למצמץ, אתם רוצים לשדר אנושיות, בצורה ממוקדת.

איך להרגיש ביטחון מול מצלמה?

3. השתמשו בתאורה נכונה

צללים יכולים להיות בעלי השפעה רבה על הפנים שלכם בסרטוני תדמית, הם יכולים לייצר תחושת גודל או צבע שעלולים לעוות את המראה שלכם. לפני שאתם מתחילים לצלם וודאו כי האור העיקרי נמצא לפניכם ושאין מקורות אור מאחוריכם. היום תאורת טבעת מעניקה לכולם גישה מצוינת לתאורה מקצועית. תאורת יום טבעית, או עמידה ליד חלון או בשטח פתוח יכולה לייצר חמימות מחמיאה. 

רוצים להיות פוטוגניים יותר? השתמשו בתאורה טובה

4. משכו את תשומת לב הקהל שלכם עם מסר

זאת אחת האמירות החשובות ביותר, יש לכם מספר דקות בודדות לתפוס את תשומת ליבו של הקהל שלכם בסרטוני התדמית שתפרסמו. עשר השניות הראשונות של הסרטון יקבעו האם לכדתם את הקהל בקסמכם או לא, העבירו את המסר שלכם בצורה ברורה ופשוטה. מוקדם ככל האפשר. 

התחלה טובה תקבע האם הקהל יצפה בשאר הסרטון. לדוגמה, לא חייב להתחיל בלהכריז על השם שלכם ועל נושא הסרטון. במקום זאת, נסו להמציא משהו מעניין ומשכנע בנושא שלכם שירתק את הצופים שלכם והם יישארו נאמנים עד סוף הסרטון. זו יכולה להיות אנקדוטה מעניינת, טענה נועזת או סטטיסטיקה מסוימת (שתהיה מגובה כמובן). הצופים, צריכים סיבה טובה להמשיך לצפות בסרטוני התדמית שלכם, תנו להם אותה ובגדול.

5. התכוננו היטב לפני הצילומים

העובדה שאתם מכירים את העסק שלהם לא בהכרח אומרת שאתם מסבירים אותו בברור. אנשים שנראים טבעיים בהצגת תהליכים ופריטי מידע שונים, ברוב המקרים הם עושים זאת על בסיס קבוע.

לכן, לפני שאתם מתחילים להפיק את הוידאו שלכם – תרגלו את המלל עד שתרגישו שהוא עובר לכם חלק, התייעצו עם אדם שלא מכיר ובקיא בתחום כדי לוודא שהעברתם את המידע בצורה ברורה ומעניינת.

אם אתם מעבירים מידע בנקודות, מספרו אותם, אולי הוסיפו סימנים וויזואליים על המסך. אנשים אוהבים מבנה מסודר, זה עוזר להם לעקוב אחר הסיפור שלכם ברב קשב. אחרת, אם תתפזרו ותציגו את הנושא בצורה לא ברורה זה ישפיע על האופן שבו לקוחות פוטנציאליים יתפסו את המותג שלכם.

במידת האפשר השתמשו בכתוביות או בהסבר בצורת טקסט שיכוון את הצופים שעוברים לנושא הבא. הצופים לא יודעים מה אתם מתכננים, לכן נסו להקל עליהם לעקוב אחריכם. 

 

טיפ מאיתנו: כדי שתוכלו לוודא שאתם מעבירים את המסר שלכם בצורה ברורה – כתבו תסריט ברור ועברו עליו כמה פעמים כדי לוודא שגם כשאתם מקריאים אותו בקול זה נשמע זורם ולא מתאמץ. תוכלו לקרוא את המדריך שלנו בנושא – איך לכתוב תסריט לסרטון תדמית.

6. לבשו בגדים שיתאימו לאווירת הסרטון

 אנשים נוטים לשפוט ולהעביר ביקורת באופן מידי, הם ישפטו אתכם על החיוך שלכם (או היעדרו) על היציבה ועוד שאר סימני תקשורת לא מילוליים. אבל לבסוף ואולי הכי חשוב, הצופים יבחנו אתכם על סמך פרטי הלבוש שתציגו להם.

למרות שלעולם לא תצליחו לשמח את כולם, אתם כן יכולים ללבוש משהו שיתאים לקהל הייעד שלכם וייצר אווירה שתרתום אותם ואתכם אל תוכן הסרטון. ישנו פתגם שאומר, אם אתם נראים טוב, אתם מרגישים טוב, כל פרט קטן יעניק לסרטוני התמיד שלכם תפאורה ומסר.

כמה מילים לסיכום

הפקת וידאו לעסק יעזור לכם ליצור את  הרושם הראשוני המושלם עבור המותג שלכם ברחבי הרשת, ואין חשוב ממנו! כל אחד ואחת יכולים ליישם את הטיפים הללו כבר מהסרטון הבא, נסו להתחיל עם שני הטיפים הכי חשובים עבורכם, ברגע שתשפרו את הרכיבים הללו, תוכלו להתמקד בתחומים נוספים.

ברגע שתייצרו מראה טוב ואמין, הקהל שלהם ירצה לספוג עוד ממכם וללמוד יותר על השירותים שאתם מציעים.

אם אתם רוצים ליצור סרטונים מקצועיים ומעוררי השראה, כאלו שייבנו לכם ולעסק שלכם בטחון עצמי וכלכלי, מוזמנים לפנות אלינו, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם 🙂 

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5