המדריך השלם להפקת סרטון תדמית

אז קודם כל, מה זה בכלל סרטון תדמית?

סרטון תדמית הוא הפנים והלב של העסק שלכם, הוא מציג את כל המטרות והאמונות של העסק שלכם, וגורם לצופים להכיר אתכם טוב יותר.
המטרה של סרטון תדמית היא להעשיר את הידע של הצופה לגבי העסק שלכם ולגרום לו להרגיש שהוא מכיר אתכם וסומך עליכם מספיק בשביל לקנות מכם את המוצרים שלכם. אז איך בסרטון אחד של קצת יותר מדקה אפשר להשיג את כל הדברים האלה?  ריכזנו לכם את כל הטיפים הכי חשובים להפקת סרטון תדמית שיגרום לכל צופה לרצות לקנות מכם כבר
אחרי סרטון של דקה וקצת. 

 

בואו נניח את הקלפים על השולחן, כדי שכולנו נוכל לשחק לפי החוקים, וככה, להיות הכי טובים במה שאנחנו עושים. אנחנו חיים בתקופה דיגיטלית מרהיבה ומשגשגת, שבה רוב המידע שאנחנו נחשפים אליו, מגיע מפלטפורמות חברתיות ומקוונות, יוטיוב, סטרימינג בשידור חי, סטוריז באינסטגרם, סמינרים מקוונים וסרטוני תיק טוק. בכל הפלטפורמות ניתן לראות נוכחות דומיננטית ביותר של סרטוני ווידאו, ולא סתם.

מדי שנה, יותר ויותר משווקי תוכן מזהים את היתרונות הרבים של הכללת סרטוני תדמית באסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלהם. בין אם אתם מפרסמים מוצר או שירות, הגברת המעורבות עם הלקוחות שלכם והרחבת טווח הנגישות שלהם לעסק שלכם במדיה החברתית באמצעות שיווק תוכן ווידאו איכותי וממוקד, יכול לעזור לכם להוביל בראש מול המתחרים שלכם – המפתח הוא, לעשות את זה מדויק ונכון.

 

אנחנו יודעים שיש בחוץ המון תוכן להתחרות מולו, אבל הכי חשוב זה שהתוכן שלכם יהיה מותאם לפוטנציאל הגדול ביותר של העסק שלכם וייצור את האיזון הנכון כדי להגיע ללקוחות שלכם ולמשוך את תשומת לב שלהם, אין ספק שעסק המשתמש בשיווק ווידאו בצורה יעילה יוכל להניע ולייצר המרות, מכירות ויהיה בעל תדמית מותג איכותית ונחשקת – תחשבו בגדול ותגיעו רחוק, זה הכלל.

 

יחד עם זאת, חשוב לציין שאסטרטגיית שיווק לא טובה יכולה להיות די הרת אסון לעסק שלכם, בלי להיות דרמטיים. למעשה, זה יכול לגרום ללקוחות לתפוס את המותג שלכם כלא אמין, או אפילו יותר גרוע, לראות אתכם כמטרד – ולפנות במהירות למתחרים .

 

כחברה שעוסקת בהפקת ווידאו, אנחנו יודעים שעולם הווידאו הדיגיטלי יכול להיות ממש מרתיע, אבל אנחנו גם יודעים שהיתרונות של שיווק באמצעות סרטוני ווידאו הם אינסופיים, ורוצים לעזור לכם להגיע לשם!

5 יתרונות להפקת סרטוני תדמית לעסקים

#1 הצרכנים אוהבים תוכן ווידאו

אם אתם לא לגמרי בטוחים ששיווק בווידאו הוא הדבר הכי טוב, או כדאי, כדאי שתדעו שתוכן ווידאו מהווה 11% כל התוכן המועלה לפייסבוק, וצובר מיליוני צפיות מדי יום! יוטיוב הוא המנוע השני בגודלו מבין מנועי החיפוש מאחורי גוגל! בנוסף, הרשתות החברתיות אוהבות תוכן ווידאו ומקדמות עסקים שמשתמשים בו לפרסם את העסק שלהם. האמת הפשוטה היא שאנשים פשוט אוהבים לצפות בסרטונים. הם נגישים, משעשעים ובהרבה מקרים, גם חינוכיים.

 

#2 תוכן וידאו יכול להגדיל את שיעורי ההמרה

כן, קראתם נכון. סרטוני ווידאו המתארים את המוצרים או השירות שאתם מציעים יכולים להגדיל לכם את המכירות בצורה משמעותית.

אחת הדרכים המעולות להשתמש בתוכן ווידאו היא בדף נחיתה של מוצר או שירות היא “סרטן הסבר” זו הזדמנות נפלאה לתת ללקוח לצפות בסרטון קצר כדי ללמוד כמה שיותר על מה שהמוצר או השירות שלכם עושים, בדרך כלל בצורה קלילה ומצחיקה. צריך גם להיות די ערניים ולעקוב אחרי המגמות שרצות בחוץ, משום שתוכן הווידאו משתנה באופן די עקבי.

 

#3 סרטון יכול לבנות מערכת יחסים בין המותג שלכם ללקוחות

אנחנו כבר יודעים שאנשים אוהבים לצפות בסרטונים ושתוכן וידאו אחראי לקידום המכירות, אבל יש לנו עוד כמה יתרונות בשבילכם. תוכן וידאו איכותי ומותאם היטב יכול להניע מעורבות ותקשורת עם הקהל שלכם, לתת למותג שלכם היבט של אמינות ויושר, ואלו דברים שמאוד חשובים לצרכנים שרוצים להתחבר לעסק שלכם. והיום, הביקורות החיצוניות במרחב הדיגיטלי היא הכלי הכי טוב לשווק את העסק שלכם, כולנו אוהבים את שיטת חבר מביא חבר. אם תשתפו פעולה עם אנשים מוכרים כדי להציג ולשווק את המוצר או השירות שלכם, אתם לא רק תפתחו אמון עם הצופים שלכם, אתם גם תפיצו מידע על העסק שלכם בצורה מהירה.

 

#4 אם גוגל אוהב תוכן וודאו, אתם רוצים להיות שם!

בנוסף לעובדה שהסרטונים הם מרכיב ממש טוב בהרבה קמפיינים שיווקיים, הוא כלי נהדר להעברת מידע מכל הסוגים ובצורה מותאמת כדי להגדיל את הדירוג שלכם בכל מנועי החיפוש. סרטונים יכולים להביא הרבה תנועה אורגנית לאתר שלכם, להגדיל לו את הדירוג ולצבור לא מעט צפיות ולקוחות לאורך התהליך.

אתם יכולים לכלול ביוטיוב קישורים לחלקים רלוונטיים באתר שלכם, כמו די נחיתה, כך תוכלו להביא את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בדיוק למקום שאתם רוצים שהם יהיו בו, ועל הדרך גם יניעו את הצמיחה האורגנית, וזה בדיוק מה שמנועי החיפוש אוהבים.

הסוד כאן הוא באיזון. אם תכניסו יותר מדי קישורים, הצופים שלכם יכולים להרגיש קצת מוטרדים. כולנו ראינו פעם סרטון כזה, מהר מאוד הוא הופך למעיק ויכולים לגרום לנו לא לצפות בו שוב.

 

#5 להוביל את התחרות קדימה

נכון להיום, כל המשווקים הדיגיטליים מאמינים שתוכן ווידאו הוא חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה שלהם. היתרונות הרבים שסרטוני תדמית יוצרים בעסק, מושכים אליהם יותר ויותר אנשי מקצוע שמזהים את הפוטנציאל.

אחד הדברים הכי מבאסים שיכולים לקרות לעסק, הוא לחזות בסרטון התדמית שלהם נבלע בין מאות או אלפי הסרטונים שכבר קיימים בתחום. לכן, חשוב לפעול בצורה יצירתית ומקורית כדי שתוכלו לזהור ולהתבלט בתוך הקהל, המטרה שלהם היא לייצר מוצר שכולם יידעו לזהות.

לפני שאתם רצים להצטלם, חשוב לא להוציא סרטון אחר סרטון עם תוכן בינוני. עדיף לכם בהרבה, לייצר פחות תוכן אך לעשות אותו ברמה גבוה. בסופו של דבר, עדיף מעט סרטונים שכל אחד מהם יוצר מעורבות גדולה ובעלת צפיות רבות, מאשר הרבה סרטונים עם מעט צפיות ומעורבות.

יצירת תוכן ווידאו ייחודי מצריכה בניית אסטרטגיה מנצחת, פריטת כל ההיבטים השונים הקשורים לסרטון שלכם, החל מפנייה לקהל היעד שלכם, דרך בחירת התפאורה, הדמויות, המיקום והמסר שאתם מעוניינים להעביר לצופים ולזקק אותו לדקה וקצת של דיוק מהנה.  

אילו עסקים צריכים סרטון תדמית?

אם נתייחס לעובדה ש- 90% מהתנועה האינטרנטית של הצופים היא באמצעות ווידאו, נבין שכמעט כל עסק צריך סרטון תדמית ויוכל להגיע ללקוחות רבים ולבצע יותר מכירות בעזרת פלטפורמת השיווק הזו.

אנחנו די בטוחים שכשאתם מתרווחים לחללי הרשתות החברתיות אתם שמים לב שהפיד שלכם מוצף בהרבה סוגים שונים של סרטונים. סביר גם להניח שמדי פעם אתם משתפים ברשתות ובין חברים ומשפחה סרטונים שהלהיבו אתכם, וכמוכם כולם עושי את אותו הדבר. כן, כן, מדובר במאות מיליוני סרטונים שמסתובבים ונצפים ברחבי הרשת במדי יום.

אולי הבחנתם שיותר ויותר עסקים משתמשים בתוכן ווידאו באתרים שלהם, בין אם הוא משולב בפוסט, בבלוג או כסרטון ראשי בדף הבית שלהם. לא רק שתוכן הווידאו מעובד במוח הרבה יותר מהר מטקסט כתוב, אלא שהווידאו מאפשר לעסקים ליצור קשר אנושי והדוק עם כל לקוח פוטנציאלי, המאמצים הללו מובילים לבניית מערכת אמון טובה שתוביל למכירה ולשמירה על למאגר לקוחות קבועים.

אסטרטגיות שיווק בווידאו

אם אתם שואלים את עצמכם האם העסק שלכם מתאים לשיווק דיגיטלי וצריך סרטון תדמית? התשובה היא תמיד כן. כל עסק וכל אדם יכול לשווק את ארגז היכולות שלו לשירות הציבור, לא משנה בני כמה אתם ומה אתם מוכרים.

אבל אם אתם מתעקשים, הנה כמה עסקים שממש לא יכולים לוותר על סרטוני תדמית:

  • תיירות ואירוח – אם תמונות שוות אלף מילים, אז סרטונים שווים עשרות אלפי מילים. בענף חזותי ושירותי כמו נסיעות ותיירות, שימוש בווידאו כדי להציג את העסק היפה שלכם הוא הקלף הבסיסי ביותר. בעוד שגלריות ומצגות זה כלי חביב, שום דבר אינו משתווה למידת החיות המשודרת לצופים כמו בווידאו. בין אם מדובר באתר נופש במקסיקו, כרם ענבים בדרום צרפת או חוות בודדים במכתש רמון, תוכן ווידאו יעזור לכם להחיות העסק שלכם ולא משנה איפה הוא נמצא, הוא יעודד את מבקרי האתר להזמין מקום דווקא אצלכם מכל המקומות.
  • שירותי בריאות - אומרים שהעיקר הבריאות! זה הכי חשוב נכון? מדובר גם בתעשייה שמתקשה לרכוש את אמון הציבור. ופה זה בדיוק הנקודה שתשנה לכם את המצב. בין אם מדובר בבית חולים גדול או במרפאה פרטית אתם תצטרכו את אמון הציבור וסרטוני תדמית יעזרו לכם לעשות את זה, ליצור תדמית של מרפאים מקצועיים ומסורים.
  • חינוך - כשזה מגיע להחלטות גדולות וחשובות, החינוך כנראה נופל הין הכיסאות. איכות החינוך המתקבל יכולה להשפיע באופן מהותי על עתידו של האדם, ולכן ההחלטה לאיזה גן לשלוח את ילדכם או לאיזה בית ספר תיכון לפנות כמבוגר היא החלטה כבדה שיש לקבל בכובד ראש. למרות שסביר להניח שסרטוני תדמית לא יהיו הגורם היחידי שיילקח בחשבון, זוהי דרך נפלאה למשך להביא אליכם מתעניינים חדשים שאולי יהיו הנרשמים הבאים.
  • סוכנויות - אם אתם מנהלים סוכנות, אתם בטוח מכירים את תהליכי המכירה המייגעים הכרוכים בחתימת חוזה. ומה יכול להיות יותר טוב מאשר לתת ללקוחות פוטנציאליים מבט ממקור ראשון על העסק שלכם? סרטוני תדמית משמשים במקרים רבים במשחק מקדים שחוסך לכם זמן והסברים רבים. לדוגמה, ביקור באתר יכול לקחת אתכם לטיול בין ה"אודות" שיציג לכם את כל חברי הצוות, או יציג לכם מוצרים רבים שיקבעו אצלכם התפיסה אודות העסק הזה.
  • מסחר מקוון - אם אתם מחזיקים בחברה המתמחה במכירת מוצרי אונליין, כדאי שתחזיקו מלאי של פרסומות שיווק מתחת לשרוול כדי שתוכלו לשלוף בשעת הצורך. בימים בהם מרבית הצרכנים מסתמכים ומעדיפים לסחור בצורה מקוונת על פני קניה פיזית בחנות. אתם רוצים להיות שם לענות להם על הצרכים, בצורה אסתטית ואמינה. תחשבו על עצמכם כשאתם קונים אונליין, כיצד סרטוני הווידאו של מוצרים משפיעים על חווית הקנייה והפעולה הסופית של הרכישה.

למה? ובכן, כאשר אתם מסתכלים ע תמונה סטטית של זוג מכנסיים או רהיט, קשה לקבל את הייצוג הוויזואלי והמציאותי המלא לגבי איך המיצר שלכם ייראה באופן אישי אצלם. לדוגמה, אני אנחנו רוצי לרכוש שמלה, אנחנו נרצה לראות כיצד נראית השמלה על אדם אמיתי ומכל זווית אפשרית. סרטונים כאלו יעודדו את הצופים שלכם לבצע רכישה ולהמשיך לעקוב אחריכם לחדשות נוספות.

למרות שאנחנו מאמינים שלכל עסק צריכה להיות אסטרטגיה שיווקית בווידאו, יש עסקים שעבורם העניין הוא קריטי במיוחד. ואם אתם רוצים לכבוד את לב הקהל שלהם, כדאי שתוציאו את המצלמה שלכם ותתחילו ליצור סרטונים שיבנו אמון ויתחברו לקהל שלכם.

Read Less ...קרא עוד

התהליך שלנו להפקת סרטון מנצח

שלב התחקיר

השלב הראשון הוא שלב התחקיר, בשלב זה כל מה שאתם אמורים לעשות לא כולל מצלמה, תפאורה או שחקנים, אתם רק יושבים וחוקרים, אבל חוקרים מה? הדבר הראשון שצריך לחקור הוא קודם כל מיהו קהל היעד של העסק שלכם, לאיזה סוג של אנשים המוצר שלכם נותן פתרון לבעיות, ואיך לשכנע אותם את זה שהמוצר שלכם יקל להם על החיים. אתם צריכים ללמוד כל מה שאתם יכולים על קהל היעד שלכם, מה הוא אוהב, מה הן הבעיות הנפוצות שלו, ומה הם אוהבים לראות ולשמוע. לאחר שלמדתם כל מה שאתם יודעים על קהל היעד שלכם, הגיע הזמן לתכנן את הסרטון שידבר אליהם ושיגרום להם לתחושת הזדהות. לצעירים למשל, הסרטון כנראה יהיה עם מוזיקה קצבית, סלנגים של צעירים ובעיות שכנראה רק בני נוער חווים. למבוגרים הסרטון יהיה שונה לגמרי, עדיף להשתמש בשפה נטולת סלנגים, וכנראה שהבעיות שמציפים להם בסרטון יהיו שונות לגמרי מבעיות של בני נוער. לאחר שחקרתם את כל הדברים האלו ולמדתם איך לגשת אל קהל היעד שלכם, הגיע הזמן להתקדם אל השלב השני.

אקשן, מצלמים! ​

בשלב העשייה כשמו הוא, מתחילים לצלם את הסרטון! – בשלב הזה קודם כל צריך לתאם צלמים, מפיקים, מאפרות, אנשי סאונד ותאורה, שחקנים ותסריטאים. לאחר שקבעתם את כל אנשי הצוות ותיאמתם את כל מה שצריך, הגיע הזמן לצלם. בשביל שיום הצילום ילך חלק ללא בעיות כדאי לבחור איש מקצוע מנוסה שיצלם ויבטיח את הסרטון ברמה הכי גבוהה ואיכותית שיש. כמובן שאפשר גם לצלם בעצמכם ולחסוך כסף, אך קחו בחשבון שזה לא יצא כמו סרטון שצלם מקצועי צילם, וחוסר האיכות יהיה ניכר בסרטון ויוכל להשפיע על הצופים.

עריכת וידאו

מאחורי כל סרטון תדמית – גם אם הוא באורך דקה עומדות שעות רבות של עבודת עריכה קפדנית. בשלב העריכה אנחנו ניקח את כל החומרים שעבדנו עליהם בשלב ההפקה – הוידאו עצמו, הקריינות, המוסיקה ואנימציות ובעזרת התסריט נתחיל לערוך את הסרטון תדמית עם תוכנות עריכה חדשניות. אנו נעבור כל פריים ובו נבצע עריכה, הדבקה, שיפוץ עד שיצא סרטון תדמית לא פחות ממושלם.

פינישים אחרונים

אחרי שהסקיצה הראשונה תהיה מוכנה – אתם תצפו לראשונה בסרטון ולאחר מכן נקבע פגישה בה תוכלו לרשום לנו הערות, חידודים ותיקונים שנבצע אותם במהירות.

יש לנו את זה!

זהו, בשעה טובה הסרטון מוכן! עכשיו אנחנו נעשה המרה לכל פורמט שתבקשו ואנו נפיק עבורכם עותקים לכל דרישה.

סרטון תדמית חינם – האם זה אפשרי?

 

קודם כל לא, סרטון תדמית חינם אף פעם לא יהיה אפשרי, אבל כן אפשר לעשות סרטון תדמית בגרסת עשה זאת בעצמך שיכולה לחסוך לכם הרבה כסף, אז למי מתאים לצלם סרטון תדמית בעצמו? אם אתם מתכוונים לצלם הרבה סרטוני תדמית בעתיד ואף לעסוק בצילום, קניית הציוד תעלה כסף אך היא תהיה השקעה לטווח הארוך, כך שיצאתם בזול. צריך רק לקחת בחשבון שהצילומים והעריכה יהיו לא קלים, ועם הכסף שתחסכו אתם עדיין לא תגיעו

לרמה ולאיכות של צלם מנוסה ומקצועי, אבל זה יהיה אימון מעולה לעתיד.

הכנו לכם גם רשימה של כמה פקטורים שאפשר להצליח להשיג בחינם או במחיר זול בשביל צילום סרטון תדמית.

מיקום

המיקום שאתם מצלמים בו גם קובע את המחיר, במידה ואתם מצלמים במינימום מחיר, אפשר לצלם מהבית או מהמשרד וכך לא לשכור אולפן ומקום הצילום יהיה בחינם.

שחקנים

בדרך כלל בסרטון תדמית אפשר גם לצלם את העובדים או את בעל העסק, ואז זה חוסך לכם כסף, אבל אם כישורי המשחק שלהם לא ממש

מוצלחים, אפשר גם לשכור שחקנים, אך זה יעלה סכום כסף. השכר של שחקן תלוי בכמה מפורסם השחקן, אז אם אתם מתכננים סרטון תדמית בחינם או בתקציב זעום, לא כדאי ללהק את מסי לסרטון.

כמה עולה סרטון תדמית?

העלויות של סרטון תדמית יכולות לנוע בין 4,500 לסרטון בסיסי ואף להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים, אנחנו יודעים, זה סכום

משמעותי ולא קטן בכלל, אך למרות זאת, רוב החברות מצליחות לסיים את פרויקט סרטון התדמית בזמן של בין 4 – 5 ימים ובפחות מ50 אלף ₪

הדבר הראשון שצריך לזכור לפני שמסתכלים על טווח המחירים ונבהלים הוא שלא כל הסרטונים נוצרים באותה רמה, יש כל כך הרבה סוגי סרטונים ורמות שונות של איכות שכל אלו קובעים את מחיר הסרטון בסופו של דבר.

ריכזנו לכם כאן כמה פקטורים שיעזרו לכם לקבוע את התקציב שלכם לסרטון תדמית.

 

#1 איכות

בואו נודה באמת, התעריף היומי של סטודנט לצילום והתעריף היומי של צלם מקצועי ומנוסה הם שונים בתכלית, אבל קחו בחשבון

שגם האיכות של הסרטונים שלכם תהיה שונה בתכלית. אם אתם מתכננים סרטון תדמית איכותי שאמור להקפיץ את פוטנציאל

המכירות שלכם ולהעשיר את הידע של הקונה הפוטנציאלי על המוצר שלכם, איכות ירודה יכולה להיות פקטור רציני בתפיסת

איכות החברה בעיני הקונה הפוטנציאלי, אז כשזה נוגע לסרטון תדמית כדאי לקצץ הוצאות בחוכמה ובזהירות מבלי להיסחף.

 

#2 אורך

ככל שהסרטון יהיה ארוך יותר, כך המחיר שלו יתייקר. איך המחיר כבר יכול להתייקר בכל כך הרבה? תחשבו על זה שאתם מאריכים סרטון בדקה, יש לכם עכשיו דקה שלמה שמצריכה עוד אלמנטים, עוד עריכה ועוד זמן צילום, וכל אלו דברים משמעותיים בסכום הסופי של הסרטון. אז לפני שאתם מתפרעים ומחליטים לעשות סרטון ארוך, בדקו מה התקציב שלכם ולפי זה תחליטו על אורך הסרטון.

 

#3 אלמנטים

אתם צריכים גם לבדוק את התקציב לפני שאתם מתפרעים עם האלמנטים של הסרטון, למשל, סרטון עם צילום אווירי יצירך צילום מרחפן דבר שעולה לא מעט כסף, אז אם התקציב שלכם הדוק, בדקו מה הכרחי ומה אפשר גם לוותר עליו בסרטון שלכם.

אז שנקבע לקפה? (או תה) ☕

יש לכם כמה רעיונות לסרטון תדמית? מעולה! אנחנו נבנה יחד אטסרטגיה שיווק בוידאו וכך נדאג שהלב של העסק (שהוא השיווק) תמיד יפעם, לכן, כדאי לפנות לאיש מקצוע מנוסה שיכין לכם את סרטון התדמית האיכותי והטוב ביותר להצלחה של העסק שלכם.

חברת ויוי זוהי אחת החברות המקצועיות והמנוסות ביותר! – אז אם אתם רוצים להיות רמה אחת מעל כולם, ולגרום לכל צופה להפוך לקונה, השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בקדם או חייגו אלינו 050-522-2994

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5