כמה עולה סרטון תדמית?

השאלה שהכי נשאלת! כמה עולה סרטון תדמית? נתחיל בשורה תחתונה – סרטון תדמית בסיסי מתחיל ב3500 ויכול להגיע גם ל50 אלף ₪. אנחנו יודעים שזה פער מחירים מטורף – אבל במאמר הזה אני אנסה לפשט לכם את הדברים כמה שיותר וכמובן בסוף המאמר הוספתי פירוט מלא למחירים. בשוק תוכלו טווח מחירים רחב וזה בעיקר תלוי באורך הסרטון ובאיכות שלו.  

תוכן עניינים:

אבל לפני שנתחיל – יש לנו שאלה חשובה יותר מכמה עולה סרטון תדמית...

כמה זה עולה לכם לא ליצור סרטוני תדמית לאתר שלכם ולקמפיינים שיווקיים דיגיטליים?

 

במאמרים אחרים שכתבנו, כבר גילינו שמודעות וידאו בפייסבוק ואינסטגרם מניבות המרות במחיר נמוך יותר לרכישה. אז אם אתם לא משתמשים במודעות וידאו ורק משתמשים בתמונות, אתם מוציאים יותר כסף על מודעות שפחות יעילות.

אם לא תשתמשו במודעות וידאו לקידום מכירות, אתם משאירים מחצית מהלידים הפוטנציאליים שלכם על השולחן, ללא שום שינוי.

אם אתם יודעים את ערך הלקוח הממוצע שלכם ואת שיעור ההמרה של לידים שלכם, אתם יכולים בקלות לחשב כמה כסף אתם מפסיד על ידי אי הפקת סרטוני תדמית. וזה לא רק פרסום, כי הוכח שסרטונים מגדילים את שיעור ההמרה של דפי הנחיתה שלכם, אז אתם אומרים לנו – כמה לידים נוספים הייתם מקבל ביום אם תגדילו את שיעור ההמרה של דפי הנחיתה שלכם ב-10%?

אבל, אנחנו מתרחקים מהנושא שלשמו אנחנו התכנסו כאן – אנחנו מבינים שאתם בעלי עסקים ואתם צריכים לתכנן את תקציב הפקת הווידאו שלכם עם נתונים אמיתיים, כמו כמה זה עולה להפיק סרטי תדמית, וזה בדיוק מה שאנחנו הולכים לעשות בפוסט הזה. היום, אנו מפרקים את הגורמים המשפיעים על עלות יצירת סרטונים מקצועיים, כולל עריכת וידאו – המטרה שלנו היא לענות באופן סופי על השאלה כמה עולה ליצור סרטון תדמית.

מחירים של סרטוני תדמית לעסקים

היתרונות של סרטוני תדמית

  • סרטוני תדמית המותאמים באופן ספציפי לבית העסק או לחברה שלכם מסייעים רבות בהצגת תמונה רחבה ומקצועית של השירות או המוצר שאתם מספקים.
  • סרטוני תדמית הינם בעלי אוריינטציה שיווקית ולכן הם מגדילים את הסיכוי לזיהוי העסק, השירות והמותג שלכם.
  • סרטון שיווקי מושך את תשומת לבם של הלקוחות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר.
  • סרטון תדמית מקצועי הכולל ווידאו שיווקי יעניק ראייה מקיפה ומעמיקה של בית העסק והוא פועל באופן משכנע יותר.
  • סרטון תדמית מהווה כלי ואלמנט משלים שמוסיף אמינות לקמפיינים  שיווקיים אחרים.
  • סרטוני התדמית יציגו את חוזקו ואת היתרונות של המוצר ובית העסק וכן את הכישורים שמבדלים אתכם מהמתחרים.
  • סרטון התדמית יסייע להרחיב את מאגר ובסיס הלקוחות, להגדיל מכירות וליצור רווחיות. 

סוגי סרטוני תדמית וההשפעה שלהם על המחיר הסופי

סרטוני תדמית יכולים להגיע לאותה מטרה בדרכים שונות, תוך שימוש בכלים וגישות אחרות. יש מספר די גדול של סוגי סרטוני תדמית וכן – כל אחד מהם משפיע בסופו של יום גם על המחיר של סרטוני תדמית. העלות של כל סוג עשויה להיות להשתנות בהתאם לפרמטרים הבאים (אני מדבר על הכול בהמשך), בין היתר זה תלוי בעיקר באורך ומורכבות ההפקה. הנה כמה מסוגי הסרטונים הנפוצים ביותר:

 

#1 סרטון תדמית מיתוגי

כמעט עבור כל חברה או עסק, זה רעיון מצוין להפיק סרטון מיתוגי. המטרה העיקרית שלו היא להציג את המותג לקהל היעד, להפוך אותו למזוהה ולהציג בדרך מתוחכמת ובלתי מורגשת את הערכים והמטרות של החברה. ככל שסרטון תדמית מיתוגי יכול לעורר יותר רגשות אצל הצופים, כך הוא יהיה בעל השפעה רבה יותר.

#2 סרטון הדגמת המוצר

הדרך הטובה ביותר להציג את המוצר או השירות שלך ולהראות מדוע הוא ייחודי היא להראות כיצד הוא פועל. מוצר או הדגמת תכונה מסוימת של מוצר יכולים להתחבר למשתמשים הרבה יותר מאשר מודעה פשוטה או טקסט, גם אם הוא באורך דקה. סרטון אנימציה, מוזיקה טובה או גישה הומוריסטית עשויים להגביר את תשומת הלב של הצופים.

 

#3 סרטון הדרכה

סרטון הסבר הוא מדריך קצר שעוזר ללקוחות להבין כיצד המוצר או השירות שלך עובד וכיצד להשתמש בו נכון. סרטוני הדרכה הם האפשרות הטובה ביותר אם אתה רוצה להציג מוצר מורכב יחסית. לדוגמה, אולי זו אפליקציה עם תכונות רבות. הדרך הטובה ביותר לעשות סרטוני הדרכה מורכבים זה באמצעות סרטוני אנימציה שאוטומטית מפשטים את הדברים לצופים.

כמה עולה להכין סרטון תדמית

אולי יעניין אותך לקרוא גם על טיפים ליצירת סרטון שיווקי מנצח >> 

כיצד נקבע מחיר של סרטון תדמית?

סרטון תדמית מקצועי אך פשוט יחסית, ניתן לצלם ולערוך תוך יום או יומיים. צריך במאי, איש צוות או שניים, מצלמה מקצועית, תאורה טובה, מיקרופון טוב ועריכה טובה. התקציב צריך להיות סביר – אולי כמה אלפי שקלים לכל היותר.

אם תוסיפו אלמנטים נוספים – מצלמה שנייה, עדשות טובות יותר, תאורה יפה יותר וגרפיקה יפה יותר, זה יוסיף כמה אלפי שקלים, אבל זה יניב סרטון הרבה יותר טוב (ובעל השפעה רבה יותר). במעלה הסקאלה, סרטון שמורכב מקונספט שאפתני ידרוש צוות של אנשי מקצוע שעובד במשך ימים או שבועות רבים – כך שכמובן, התקציב יהיה הרבה יותר גבוה. אבל תוכלו ליצור סרטון בולט שבאמת מושך את תשומת הלב של אנשים, כך שאם יש לכם את התקציב זה שווה את ההוצאה.

מחיר של סרטון תדמית מושקע למותגים יכול לכלול פיתוח קונספט, תסריטים, סטוריבורד, טרום-הפקה, ליהוק, במאי וצוות מיומנים, שחקנים, נסיעות, חזרות, אביזרים, מצלמות מרובות, חבילת תאורה גדולה , אודיו, ציוד מיוחד, עריכה מתוחכמת, גרפיקה מונפשת, אפקטים חזותיים, תיקון צבע, עיצוב תפאורה, סאונד ועוד.

אם התקציב שלכם לסרטון תדמית נמוך, תצטרכו לשמור את זה מאוד פשוט. תשכחו מצילומי חוץ יקרים, אפקטים ויזואליים מפוארים וכל מה שקשור לרוח וצלצולים.

אם התקציב שלכם גבוה – אז השמים הם גבול מבחינת האפשרויות שלכם: קונספטים יצירתיים, שחקנים משפיענים (ואפילו סלבס), שבוע של צילומי וידאו במספר מקומות ברחבי הארץ (ואף בעולם) אפקטים ויזואליים מורכבים ועוד.

 

גורמים עיקריים המשפיעים על מחיר של סרטון תדמית:

 

1) הקונספט

סרטון מעולה תמיד מתחיל ברעיון מעולה. אם אין לכם קונספט גאוני, עדיף שתעסיקו מישהו שיכול להמציא אחד.

לחלק מחברות הפקת וידאו יש אנשי קריאטיב משלהן, עם כותבים, במאים ומעצבים שיכולים לפתח ולעצב מספר אפשרויות יצירתיות לבחירתך. פיתוח יצירתי עולה כסף, אז התקציב של הסרטון יהיה בהתאם. אם אתם עובדים עם סוכנות מובילה (כמונו 😉( התהליך הזה לבדו יעלה כמה אלפי שקלים.

אתם יכולים לחסוך זמן וכסף בשלב זה על ידי ביצוע מחקר בעצמכם. היכנסו לאינטרנט ותתחילו לצפות בסרטונים שמעוררים בכם השראה. כך תוכלו כבר בהתחלה להראות את הכיוון שלכם לחברת הפקת הוידאו ולוודא שהם הולכים בכיוון הנכון.

 

2) התסריט

השקעה בתסריט מהשורה הראשונה יכולה לעשות את ההבדל בין כישלון לסרטון תדמית מוצלח. סגנון הכתיבה של תסריט לסרטון תדמית שונה לחלוטין מזה של כתבה או פוסט שיווקי…וכתיבת התסריט חייבת לכלול תיאורים ויזואליים.

אם המסר שלכם מזוקק וברור ויש לכם כותב טוב בצוות, זה יכול מאוד לעזור לכם לכתוב את הטיוטה הראשונה. אבל אם אתם לא תסריטאים מעולים, אל תעשו את הטעות לנסות לכתוב את התסריט הסופי בעצמכם. אתם יכולים מהר מאוד לסיים עם סרטון תדמית משעמם ופשוט לבזבז המון כסף על הפקה יקרה בלי שום מטרה. רוב סוכנויות הוידאו כוללות את המחיר של התסריט כחלק מההפקה ולרוב המחיר ישתלם יותר אצלם בהשוואה לקופירייטר פרילנסר שיכתוב לכם את התסריט.

 

3) טרום הפקה

הרבה לפני שהמצלמות מתחילות לצלם, צוות הקריאייטיב יבלה בדרך כלל ימים רבים בהפקה מוקדמת: חיפוש אחר מיקום לצילום, בניית שלד לסרטון, תדרוך הצוות, בחירת הציוד המתאים, קבלת אישורים ותעודות ביטוח לכל מקום במידה וצריך. בקיצור – הפקת סרטוני תדמית, במיוחד כאלה מורכבים ושמתבצעים בחוץ ולא בסטודיו דורשים תכנון לוגיסטי של כל יום צילומים עד לפרט הקטן ביותר.

ברור שככל יש יותר ימי צילום – זה יעלה יותר כסף. אבל בשלב טרום ההפקה, התפקיד של חברת ההפקות הוא דווקא לחסוך לכם כמה שיותר כסף. בלי השלב הזה, אתם תמצאו את עצמכם בערפל כבד ובחוסר וודאות מוחלט לגבי כמה זמן הצילומים צריכים לקחת וכן עשויים להתרחש הרבה “בלתמים”. תכנון מראש יעזור לכם להימנע מטעויות יקרות ועיכובים בסט.

4) לוקיישן

הבחירה היכן יתקיימו צילומי סרטון תדמית ייקבעו איך הסרטון שלכם ייראה וירגיש לצופים. יש לכם משרד (או בית) גדול ויפה שעושה רושם נהדר? מדהים. נצלו את זה! אבל אם החלל שלכם קטן מדי לצרכי הצילום – או חשוך/רועש, אל תנסו לצלם שם – אתם עשויים לתת לקהל שלכם רושם שלילי – מצאו חלופה אחרת. מיקומים טובים עולים מאות עד אלפי שקלים ליום – אבל עם מעט כוח רצון אולי תוכלו להשיג אחד בחינם. יש לכם לקוח או קולגה שיאפשרו לכם לצלם בחלל יפה תמורת טובה? השתמשו בחיבורים שלכם. אפשרות נוספת היא לבדוק עם חברת הפקת סרטוני תדמית שלכם על לוקיישנים חינמיים לצילומים.

5) ציוד: מצלמות, תאורה, עיצוב תפאורה ואביזרים

יש הבדל ענק בין סרטונים שצולמו במצלמות פשוטות וזולות, לבין סרטונים שצולמו במצלמות מקצועיות מהשורה הראשונה עם עדשות מעולות ותאורה מדויקת. אם אתם רוצים צילומים מדהימים ששומרים על הצופים דבוקים למסכים שלהם, אנחנו ממליצים לכם בחום לא להתפשר על כל נושא הציוד וסמכו על צוות הצילום שלכם בעניין הזה. יכול להיות שהפעלת רחפן צילום זו תוספת משמעותית יחד עם זאת – זאת תוספת שהולכת לשדרג את הסרטון שלכם ולקחת אותו לרמה אחרת, כזו שתספק לכם תוצאות מרשימות. ציוד הפקה כולל מצלמות, תאורה, אביזרים ועיצוב תפאורה במידת הצורך.

6) הבמאי, שחקנים וצוות צילום

גם אם אתם משקיעים בציוד הטוב ביותר, אם אין לכם את האנשים הנכונים שמפעילים את כל הדברים האלה, אז הכלים הללו חסרי תועלת. הכול תלוי בסוג צילום ובמורכבות שלו – אבל יום צילומים יכול לדרוש צלם אחד שגם לובש כובעים אחרים (הפעלת כל הציוד לרבות תאורה, סאונד, התקנה) ופרויקטים מורכבים יכולים לדרוש כמה אנשי צוות עם כישורים מיוחדים.

בצילומים מורכבים – הצוות עשוי לכלול מנהל צילום, מספר מפעילי מצלמות, מהנדס אודיו, מנהלי מיקום, מעצבי מלתחה, אמני שיער ומאפרים, עוזרי הפקה ועוד.

וכמובן אל תשכחו שחקנים וניצבים, אם הסרטון שלכם מחייב כאלה. התקציב לשחקנים נע בין כמה מאות שקלים למישהו מוכשר אך חסר ניסיון יחסית, ועד אלפי שקלים או יותר ליום עבור שחקנים  מוכרים או משפיעני רשת.

7) אורך הצילומים

סרטון תדמית קצר ופשוט ניתן דורש רק יום צילום אחד בדרך כלל. לעומת זאת, סרטוני תדמית ארוכים יותר ומורכבים יכולים לקחת כמו שאמרתי כמה ימים (ובמקרים חריגים שדורשים נסיעות לחו”ל גם כמה שבועות). אז קחו בחשבון שככל שתצטרכו ימי צילומים – כך המחיר של סרטון התדמית יהיה יקר יותר.

8) הוצאות נלוות

אל תשכחו לקחת בחשבון הוצאות נלווה כמו תעריף חניה יומית אם יש, כוננים קשיחים עבור הצילומים הגולמיים והוצאות קטנות אחרות. לחברת הפקה מקצועית יהיה כבר את הביטוח הסטנדרטי הנדרש ברוב המיקומים. עם זאת, אם אתם סוגרים רחוב לצורך צילומים, או מתמודדים עם לוקיישן ייחודי – ייתכן ותדרשו להביא ביטוח מיוחד שעשוי להיות תוספת תשלום.

 

9) פוסט-פרודקשן: עריכה וגרפיקה

תקציבי העריכה נקבעים לפי רמת המיומנות של העורך וידאו, מספר ימי העריכה הנדרשים, כמות הצילומים, אורך הסרטון המוגמר וגורמים רבים נוספים.

גרפיקה יכולה לנוע בין כותרת פתיחה פשוטה לעיצוב ואפקטים חזותיים מתוחכמים להפליא. אם אתם רוצים תוספות אנימציה לצורך העניין, אז המחיר של סרטון התדמית עושי לקפוץ באופן משמעותי. הכול תלוי במה מדובר.

 

10) מוזיקה וסאונד

מוזיקה וסאונד חשובים מאוד ממה שרוב האנשים חושבים. קטע מוזיקלי נהדר יכול להחיות סרטון, ומוזיקה גרועה תהרוג אותו באופן מיידי. איך זה משפיע על מחיר של סרטון תדמית? בעיקר תלוי בסוג המוזיקה שתבחרו, בעריכה שנדרשת וסאונדים הנלווים.

סאונד מתייחס בעיקר לאפקטים קוליים, שיכולים להיות עדינים או דרמטיים. סרט אקשן הוליוודי הופך למרגש באמת רק לאחר שמחלקת הסאונד מוסיפה את כל הרעשים, ההתרסקויות והפיצוצים שגורמים לכם לקפוץ מהכיסא שלכם. באותו אופן, סאונד מעולה ישפר את ההשפעה של כל סרטון תדמית.

אז כמה עולה סרטון תדמית? פירוט עלויות

  • מחיר יום צילום הכולל צלם, מקליט, תאורה, מצלמת 4K עם סאונד אלחוטי: 2500 עד 3500 ש”ח.
  • ציוד דולי, גריפ, סליידר או גימבל תאורה: 1500 ש”ח.
  • רחפן מקצועי המיועד לצילומי אוויר: 4000 ש”ח.
  • עלות עוזר צלם תדמית ליום צילומים: 800 – 1500 ש”ח.
  • מאפרת מקצועית: 1500 ש”ח ליום.
  • עלות שחקנים וניצבים: 1000- 2500 ש”ח.
  • כתיבת תסריט על ידי תסריטאי מנוסה: 2000 ש”ח.
  • מחיר עריכת ווידאו: 2500 ש”ח לכל משמרת עריכה.
  • עלות שימוש במוזיקת ספרייה המשוחררת מזכויות שידור: 500 – 1500 ש”ח.
  • עריכת אפקטים: 1800 – 2200 ש”ח.
  • מחיר הנפשת דמויות לסרטון אנימציה: 1500 ש”ח.
  • מידול ויצירת אנימציית תלת ממד: 2000 ש”ח לכל משמרת.
  • עלות אולפן צילום הכולל גרין סקרין וטלפרומפטר: 4800 ש”ח. 
  • מחיר קריינות מקצועית: 1800 ש”ח.
  • עלות צילומי סטילס: 1800 ש”ח.
  • ביצוע תחקיר מעמיק ויסודי לפני התחלת הצילומים: 500 – 1800 ש”ח.
 
 

התמהיל של ההצעה כולל כאמור את מספרם של ימי הצילום ומשמרות העבודה הצפויות ומשתנים נוספים המורכבים ומותאמים לכל לקוח באופן אישי בהתאם לצרכים המקצועיים והקריאטיביים של הסרטון שמופק עבורו וזאת על מנת לספק את התוצאה המוצלחת והטובה ביותר. אם תרצו תוכלו לקרוא על התהליך המלא של ההפקה במדריך השלם להפקת סרטוני תדמית

במקום לשבור את הראש על כמה עולה סרטון תדמית - דברו איתנו ונתן לכם הצעת מחיר :)

ומה אם אני אצלם סרטון תדמית בעצמי ורק איעזר בכם לעריכה?

בגדול – אין שום בעיה עם זה, ואנחנו מכירים הרבה בעלי עסקים שמעדיפים לצלם בעצמם ולהעביר לנו את חומרי הגלם שלנו. יחד עם זאת, כן יש כמה דברים שאנחנו יכולים לחלוק איתכם מניסיוננו בנושא זה. לא משנה איזו מצלמה מדהימה יש לכם (ואולי אפילו תאורה), רוב הסיכויים – שאין לכם את הכישורים והידע לדעת איזה זוויות צילום הכי מחמיאות. זה כמובן, הכול תלוי בסוג הסרטון שאתם רוצים לצלם, אבל אנחנו יכולים  לומר לכם בצורה וודאית שהתוצרים – לא מרשימים. אנחנו לא אומרים את זה עכשיו במטרה למכור, אלא נטו לדבר עובדות.

אם אתם רוצים סרטון תדמית בעל השפעה אדירה, שמצולם באיכות טובה ונראה מקצועי – אתם תצטרכו להיפרד מכמה אלפי שקלים. אבל הרשו לנו לחזור עכשיו להתחלה של הפוסט הזה ולהזכיר לכם – שאת החזר ההשקעה שלכם אתם תקבלו בוודאות וככל הנראה גם מהר מאוד.

סרטוני תדמית הם לא חד פעמיים, אתם לא צריכים עשרות כאלה, אתם צריכים אחד, או שתיים אבל טובים באמת, כאלה שמדברים את שפת המותג שלכם, שמצליחים לזקק את המסר שלכם בצורה מתוחכמת ולהביא אותו לצופים שלכם בדרך שתגרום להם להתחבר אליכם ולרצות להיעזר בכם.

לכן בשורה תחתונה, אנחנו ממליצים לכם בחום על אף הפיתוי לא לנסות לצלם לבד, תפנו לחברה מקצועית. תכננו יחד תקציב מסודר והפיקו סרטון תדמית שיהפנט את הצופים שלכם ויניע אותם לפעולה.

השקיעו עכשיו ותיהנו מהיתרונות העצומים של סרטוני תדמית

הבחירה באיזו אפשרות להשקיע בהפקת וידאו אינה קלה. עבור עסקים רבים, לא קל להשלים עם עלויות הפקה של סרטוני תדמית.  עם זאת, סרטון תדמית מוצלח יעצב במידה רבה את השיחה הגדולה יותר בין המותג לקהל שלכם, ולכן חשוב לעשות זאת בצורה הנכונה.

ברגע שתסגרו תקציב מראש להפקת סרטוני תדמית ותצליחו להוציא את ההפקה המדהימה הזו לפועל – אתם תגלו כמה כל סרטון תדמית הוא נכס לעסק שלכם. יש להם השפעה כבירה על ההצלחה שלכם, ואנחנו נשמח לעזור לכם עם זה.

כמה מילים אחרונות,

הפקת סרט תדמית איכותי ומקצועי מהווה כלי יעיל וטוב ביותר למשיכת לקוחות ולהגדלת רווחיות. זו הדרך הטובה ביותר להגדיל תנועה ולמשוך לקוחות חדשים לעסק שלכם וכך להשפיע ולשפר את המיקום האורגני שלכם במנוע החיפוש ובתוצאות של גוגל. העלות של סרטון תדמית מקצועי עומדת על כמה אלפי שקלים, אולם מדובר בטווח רחב המשתנה בהתאם לצרכי הלקוח, המטרות, היעדים ומאפייני הפעילות העסקית. בשורה התחתונה, השקעה בסרטון תדמית הינה משתלמת במיוחד שכן היא תחזיר עצמה במהירות ותניב לכם רווחים ושיפור המיתוג והתדמית של בית העסק שלכם.

 

אם אתם רוצים לקבל הצעת מחיר לפרויקט שלכם – אנחנו מזמינים אותכם להשאיר פרטים, אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם ויחד נבין בדיוק איזה סרטון העסק שלכם צריך. לחברה שלנו יש ניסיון עשיר בהפקת סרטוני תדמית לעסקים בתחומים שונים, תוכלו לשוטט באתר שלנו ולראות דוגמאות ולראות מה הלקוחות שלנו מספרים עלינו. הנה הטופס 🙂 

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5