סרטוני מוצר – מה החשיבות שלהם?

סרטוני מוצר איכותיים ומוצלחים מציגים את המוצר שלכם בפני משקיעים ולקוחות פוטנציאליים ומהווים כלי ואמצעי שיווקי אפקטיבי ומשתלם במיוחד. את סרטוני המוצר ניתן להציג כבר בשלב התכנון של המוצר כחלק מקמפיין פרסומי עתידי. היתרונות של סרטון מוצר הינם רבים ומגוונים ומבוססים על כך שבמקום להסתבך במילים, תוכלו, כבעלי עסקים ונותני שירותים, להעביר מסרים ולהסביר אודות המוצרים שאתם מציעים באמצעות סרטון ווידאו או אנימציה קליל ותמציתי. כך ניתן לחשוף את המוצר והטכנולוגיה שלכם בצורה קליטה ובאופן ויזואלי שהינו אטרקטיבי ומושך את עיני הגולשים. כיום, ברור לכל בעל עסק, שניתן להשיג חשיפה רחבה, גדולה ואפקטיבית יותר של בית העסק ושל המוצרים באמצעות השקעה נכונה בשיווק. הפקת סרטוני מוצר באופן מקצועי ובליווי של מומחים בתחום תוביל כפועל יוצא להגדלת המכירות, לרווחיות, לצמיחה ולשיפור ושדרוג התדמית של המותג שלכם.

תוכן עניינים:

מה זה סרטוני מוצר?

סרטון מוצר הוא סרטון הסבר המדגים ביעילות את היתרונות של מוצר. בעוד שסרטוני מוצר רבים מתמקדים בתכונות המוצר, אנו מתרכזים באופן שבו המוצר מקל על נקודות הכאב שלקוחות עשויים להיתקל בהם.

סרטון מוצר עובדתית מגדיל את שיעורי ההמרה על ידי מתן סיפור יצירתי ומרתק המדגים כיצד המוצר שלכם מתפקד בעולם האמיתי ואיזו השפעה יש לו על החיים של הלקוח. סרטוני מוצר הם כלי עוצמתי במיוחד בעולם האיקומרס, יש להם כוח ליצור רוש טוב יותר במוחו של הצרכן, ולהמחיש לו הרבה יותר טוב את יתרונות המוצר שלכם.

4 היתרונות העיקריים להפקת סרטוני מוצר

#1 סרטוני מוצר הופכים גולשים ללקוחות

החשיבות של סרטוני מוצר יכולה להיות מורגשת על ידי העובדה ש-92% מהקונים אומרים שהוויזואליה משפיעה על החלטת הקנייה שלהם וכ-64% מהמשתמשים צפויים לרכוש לאחר צפייה בסרטון המוצר (מקור: RenderForest)

ובכן, זה בגלל שסרטון מוצר מביא תחושה מציאותית. זה ממזער את אי הוודאות לגבי המוצר. לקוחות פוטנציאליים מדמיינים את עצמם בקצה השני ומרגישים כאילו הם בוחנים את המוצר פיזית. זה בונה את רמת שביעות הרצון של הלקוח ומגדיל את הסיכוי שגולש יהפוך ללקוח.

 

#2 סרטוני מוצר בונים אמון

לקוחות שקונים בחנויות אונליין מודאגים מאוד מאיכות המוצר בעת רכישה מקוונת. הם לא בטוחים אם המוצר יתאים לציפיות שלהם או לא. סרטון המוצר מבטל את הספקות שלהם ובונה אמון לגבי איכות המוצר. הקונים מרגישים יותר בנוח לרכוש לאחר צפייה בסרטון. זה גם בונה אמינות לגבי המותג – אנשים מבינים שהחברה היא אמינה ומקצועית – ולא איזה חלטורה. בשורה תחתונה ככל שתרכשו יותר את האמון שלהם, כך אתם תקבלו יותר מכירות.

 

#3 גוגל נותנת עדיפות לסרטונים

גוגל מנסה להציג סרטונים עבור רוב החיפושים. אז אם הטמעתם סרטון מוצר מיוטיוב לאתר שלכם והוא מכיל כותרת מתאימה לקידום אתרים – כלומר, תיאור, מילת מפתח, קישור לאתר וכו’, יש סיכוי גבוה מאוד שתגיעו לראש העמוד בתוצאות החיפוש.

 

#4 סרטוני מוצר מושכים לקוחות

אחד היתרונות העיקריים של סרטוני מוצר הוא שהם לוכדים יותר מעורבות של משתמשים. למה בעצם? ובכן, בין אם נרצה להודות בכך או לא – בעידן הדיגיטלי של היום, רוב הלקוחות מתעצלים לקרוא את תיאורי המוצר וקריאת מידע רב מדי עלולה לפעמים להיות משימה מייגעת עבורם. סרטוני מוצר פותרים את הבעיה הזו בגלל שהם מספקים את אותו מידע בצורה חדה וברורה  הרבה יותר. יתרה מכך, סביר להניח שאנשים ישימו לב לסרטונים הרבה יותר בהשוואה לתמונות או לטקסטים.

דוגמא לסרטון שיווקי למוצר שעשינו הנה ללקוח שלנו!

למה מיועדים סרטוני מוצר?

סרטון מוצר שמופק בצורה מקצועית ומותאם באופן מדויק עבור העסק משרת את בית העסק למגוון מטרות:

  • סרטון לאתר העסק או החברה.
  • סרטון מוצר לדפי נחיתה.
  • סרטונים שיווקיים לרשתות עסקיות וחברתיות ולבלוגים מקצועיים.
  • סרטונים קצרים לכנסי חברה, כנסי לקוחות ותערוכות.
  • התאמת הסרטונים לצרכי הלקוח ולמדיה שבה הם מוצגים.

בעבר היה מקובל ונהוג שעסקים גדולים מפיקים לעצמם סרטון  תדמית או סרטוני מוצר ארוכים באופן יחסי בעלות גבוהה. הסרטונים הללו שימשו את בעלי העסק או החברה לכל מגוון המטרות הפרסומיות והשיווקיות. אולם, בשנים האחרונות חלה ירידה  במחירי ועלויות ההפקה של סרטוני מוצר שיווקיים ועם ההתקדמות בתחום זה בזכות האינטרנט ואמצעי מדיה חדשים נוספים נוצרה מגמה חדשה שצברה תאוצה של הפקת וידאו למוצרים וסרטוני ותדמית קצרים וקלילים, שמותאמים באופן מדויק וספציפי לסוג הפעילות העסקית ולמדיה שבה הסרטון מוצג.

איך להפיק סרטון מוצר שהלקוחות שלכם יאהבו?

שלב ראשון: תספרו סיפור (סיפור טוב)

הטיפ הראשון תקף לכל סוג של תוכן שאתם יוצרים, לא רק לסרטוני מוצר. חפשו תמיד את ההזדמנות לספר סיפור עם הסרטון שלכם. אפילו סרטוני טיזר למוצרים עם קריינות מינימלית יכולים לספר סיפור, החוכמה היא למצוא את הזווית המדויקת ולרוץ איתה.

 

שלב שני: הראו כיצד זה פותר בעיה אצל הלקוח

הטיפ הזה קצת מסובך כשזה מגיע לסרטוני מוצר טיזרים, אבל די ברור לסרטוני הדרכה. ההבדל הוא שסרטוני טיזר למוצרים, הבעיה שצריכה להיפתר היא לאו דווקא בפן המעשי, אלא בפן הרגשי. בכל מקרה נסו להראות ללקוח איך המוצר שלכם הולך לפתור להם איזה שהיא בעיה, זה יכול להיות פשוט כמשמעו – או כאמור, לשחק על הרגש (איך הוא ירגיש כשהוא יחזיק את המוצר שלכם).

 

שלב שלישי: שמרו את זה קצר

סרטוני מוצר, ללא קשר לסגנון שלהם, צריכים להיות קצרים יחסית. אז כל דבר בין 30 ל-90 שניות הוא טוב. עם זאת, לפעמים סרטון מוצר יכול להיות ארוך יותר – אפילו עד 5 דקות. סרטון מוצר ארוך יותר, לא יהיה טוב לשימוש כפרסומת בטלוויזיה או כמודעה ביוטיוב, אבל תוכלו להשתמש בו בדף נחיתה או באתר.  בכל מקרה אם יש לכם ספקות, פשוט שמרו את זה קצר.

 

שלב רביעי: השתמשו בצילומים באיכות גבוהה

סרטוני מוצר למוצרים פיזיים יזדקקו לצילומים באיכות גבוהה המציגים את המוצר בכל זווית. צלמי וידאו מקצועיים של מוצרים משתמשים בכלים כמו שולחנות מסתובבים, מצלמות מהירות, תאורה מכוונת, מראות, מים ואוויר כדי ליצור חוויות קסומות. בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר לפני רמת הביצוע – היא האיכות. לכן אם אתם מנסים להפיק סרטון מוצר באופן עצמאי, וודאו לפחות שיש לכם את הציוד שיוכל לאפשר לכם את זה.

 

שלב חמישי: תהיו יצירתיים  

יצירתיות ויזואלית היא המפתח להפיכת סרטון המוצר שלכם למושך ומעניין. חפשו דרכים יצירתיות להציג את המוצרים שלכם. לדוגמה, אם המוצר שלכם אכיל, אתם יכולים להשתמש במרכיבים של אותו מוצר, כאובייקטים תומכים שרצים במסך. אפשר לקחת את זה לאינסוף מקומות.

 

הפקת סרטוני מוצר

אולי יעניין אותכם לקרוא גם במדריך שלנו לסרטוני תדמית לאפליקציות >> 

הטרנד הכי לוהט: סרטוני מוצר משולבים עם אנימציה

את המוצר החדש שלכם בהחלט ניתן להציג גם באמצעות  הפקת סרטוני אנימציה קלילים, קצרים וקולעים. בסרטון אנימציה של מוצר אחד תוכלו להעביר מסרים מורכבים ביותר בצורה קלילה, מהנה, ואיכותית בהרבה בהשוואה לכל חלופה אחרת. אמנם, לא בכל המקרים, סרטון מוצר יחליף את המכירה הפרונטלית או את הפרזנטציה, אך הוא מסייע להעברת המסרים החשובים באופן ממוקד, קצר ומדויק שלא מותיר תהיות ושאלות בקרב הצופים. לאחר הצפייה בסרטון המוצר, יוכל הלקוח להתפנות לשלל עניינים נוספים ובעל העסק יוכל להיות בטוח, רגוע ושקט בידיעה ובוודאות שהלקוח אכן מבין את המהות והיתרונות של המוצר.

 

אתם בטח בשלב הזה כבר תוהים כמה סרטון מוצר אמור לעלות לכם. בדיוק בשביל זה הכנו מדריך שלם שמדבר על עלויות של סרטוני תדמית ומוצר >>

מה תקבלו מהפקת סרטוני מוצר עם VIVI STUDIO?

במידה ואתם מעוניינים להציג ולהשיק מוצר חדש והתעייפתם מאותן פרסומות המלאות במלל שכל החברות והעסקים פונים אליהן, טוב שתדעו שאתם לא מחויבים ללכת אחרי הרוב ועם הזרם ובהחלט יכולים להעדיף ולבחור שיטת פרסום אינטראקטיבית, אפקטיבית ומתקדמת עבור הלקוחות שלכם. על מנת למשוך את תשומת הלב ואת עינו של הלקוח ולעורר אצלו עניין במוצרים שלכם, תוכלו להפיק סרטוני מוצר קצרים ואיכותיים ברמה גבוהה ומקצועית שיהוו ויעשו את ההבדל ביניכם לבין המתחרים ויעניקו לכם יתרון שיווקי בעולם העסקי התחרותי והקשוח. סרטוני מוצר מציגים את המוצר כפי שהוא הן ברמה הטכנית כולל פירוט היכולות של המוצר ומגוון השימושים בו וכן ברמה השימושית בחיי היומיום.

#1 הפקה איכותית ומקצועית ששווה לכם כסף

הפקה של סרטון מוצר הינה ממוקדת וחייבת לענות על מגוון השאלות שעשויות לצוץ ולעלות אצל הצופים והלקוחות. על מנת להפיק את המקסימום מסרטון המוצר שלכם, טוב תעשו אם תפנו לחברה מקצועית המתמחה בתחום ותקבלו ליווי וייעוץ מידי אנשי מקצוע מומחים. כך תהיו בטוחים שבסרטון באורך של 30 שניות בלבד, הלקוח והקונה הפוטנציאלי יקבל את המידע החיוני והרלוונטי עבורו, יעבד אותו ויוכל להחליט בצורה מושכלת האם לבצע רכישה של המוצר בפועל. הכוח של סרטוני מוצר טמון ביכולת להניע את הלקוחות לפעולה, כאשר הגולש מגלה עניין ואתם עורכים את הסרטון בצורה חכמה ומבצעים את סדר הפעולות באופן נכון, תוכלו להפוך את הגולש ללקוח “חם” שירכוש מכם מיד את המוצר.

#2 הגדלת הרווחיות של בית העסק

לאחר שהצגנו בפניכם את מגוון היתרונות בהפקה של סרטון מוצר לעסק שלכם, בוודאי הבנתם שמשתלם ושווה לכם להשקיע בשיווק באמצעות הפקת סרטוני מוצר מקצועיים ואיכותיים לחברה או לעסק שלכם. כעת מה שנותר להבין ולדעת הוא כיצד עושים זאת בפועל בצורה נכונה על מנת לה]יק את המקסימום מההשקעה ולהגדיל הרווחים של העסק שלכם. ראשית, מומלץ לקבוע פגישה עם החברה שתפיק את הסרטון עבורכם וזאת לאחר שברורים לכם השימושים והיתרונות של המוצר וכיצד הייתם רוצים להציגו באופן כללי בפני הלקוחות. צוות  אנשי מקצוע מומחים בתחום הפיתוח בחברה יסייע לכם בתכנון, בנייה והפקת סרטוני המוצרים כך שהם יהיו יצירתיים, מקוריים ותואמים למוצרים שאותם תרצו לשווק ולפרסם.

#3 ליווי וייעוץ מקצועי מידי מומחים

לאחר שיש בידכם את התוכנית הכללית, צוות מקצועי מטעם חברת הפרסום יבצע את הצילומים באולפן או בתנאי שטח לפי בחירה שלכם. חשוב להבין שלכל מוצר יש דרישות צילום משלו ולכן חשוב להתייעץ עם מומחים ולא נכון שתקבעו מראש את דרך וצורת צילום הסרטון. במיוחד במהלך הצילומים החשיבות בבחירת חברה מקצועית באה לידי ביטוי, שכן יש צורך, לעתים, לעשות שימוש בציוד צילום מתקדם ומיוחד דוגמת רחפנים ומצלמות בחשיפה גבוהה שיכולים לספק  צילומים מיוחדים באיכות גבוהה למדי שיציגו את המוצר בצורה הטובה ביותר. לאחר שנערוך את הוידאו תקבלו סרטון יפה, איכותי ומושך את העין.

חשיבות של סרטוני מוצר

כמה מילים אחרונות,

בשורה התחתונה, ללא ספק האמצעי היעיל והמתאים ביותר לשיווק מוצרים של העסק שלכם הינו באמצעות סרטון מוצר ותדמית שיווקי לעסק. מומלץ להיעזר עם חברה מקצועית המתמחה בהפקת סרטוני תדמית ולהתייעץ עם מומחים בתחום על מנת להתאים באופן מלא את הסרטונים לאופי ותחום הפעילות העסקית,  לצרכים השיווקיים שלכם, לסוג המוצר ולתקציב שעומד לרשותכם.

יש לכם עוד שאלות? חושבים להפיק סרטוני מוצר למותג שלכם? מוזמנים להשאיר פרטים, נדאג לחזור אליכם בהקדם 🙂 

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5