הפקת סרטוני וידאו​

הפקת סרטוני וידאו בהתאמה מלאה לעסק שלכם

אולי נתחיל מלהתייחס לפיל שבחדר – אנחנו כמובן מתכוונים למציאות שבה אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות משחקות תפקיד ראשי ובלתי נפרד מהזהות העסקית שלנו. הדרך הטובה והאותנטית ביותר להציג את עצמינו ולהפיץ את הבשורה שאנחנו מציעים היא, באמצעות הפקת סרטוני ווידאו – כך תוכלו לקחת סיטואציות שונות מהחיים שלכם ולהפוך אותן לתוכן מדליק שיעבוד עבורכם, גם כשאתם כבר תהיו בבית עם הילדים, בבר השכונתי או בחופשה ביוון.

הפקת סרטוני ווידאו היא פשוט כל מה שנכנס לרעיון, תכנון וביצוע של סרטון הווידאו שלכם. אם נהיה פורמליים לרגע, אז מבחינה היסטורית הפקת ווידאו כוללת שלושה שלבים: טרום-פרודקשן, הפקה ופוסט פרודקשן.

הניסיון שלנו כסוכנות להפקת סרטוני ווידאו לימד שהפקת סרטון לא באמת נגמרת בפוסט-פרודקשן. אם אנחנו מדברים על הפקת סרטון למטרות שיווקיות, אנחנו רוצים לכלול שני שלבים נוספים, אסטרטגיה והפצה כדי להבטיח שהתוצר הסופי יהיה דינאמי ומוצלח.

 

למה שתעשו את זה בכלל?

סרטוני ווידאו הם אחת מצורות המדיה המוצלחות ביותר אם אתם רוצים למשוך לקוחות, לעורר השראה, להסביר או אפילו לחנך את הצופים שלכם. מציאת השילוב המושלם של אלמנטים וויזואליים ואודיו יהפכו את הסרטון שלכם למושך ומעניין – מה שיאפשר לכם לקחת את הצופים שלכם למסע בנבכי החברה שלכם, ליצור חיבור ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם. הפקת ווידאו היא הכלי המהותי והיעיל ביותר לספר את הסיפור שלכם. 

זהו, הוודיאו מוכן!

אתם תעברו על הווידיאו הערוף (תתאהבו 😍) ואנחנו נדאג לשלוח לכם אותו בכל הפורמטים הנדרשים.

סבב תיקונים

לאחר ביצוע העריכה, תוכלו לעבור על הסרטון ואם יש תיקונים אז אנחנו נדאג ליישם כל הערה.

עריכת הסרטון

אנחנו מתחילים לעבוד על עריכת הסרטון בהתאם למה שקבענו בפגישה

שולחים לנו את הקבצים

אתם תתבקשו להעביר לנו את כל הקבצים המיועדים לעריכה ומייד נתחיל במלאכת העריכה

קובעים פגישת ייעוץ קצרה

בפגישה תספרו לנו מה אתם בדיוק צריכים, נדבר על הוודיאו, הצפיות והצרכים.

בואו נציץ לתהליך הפקת סרטוני ווידאו – מה בעצם קורה שם?

הפקת סרטוני ווידאו היא פעולת איזון – כדאי לתכנן ולבצע כל שלב בתהליך, בקפידה ובתשומת לב – כך נוכל לגרום לסיפור ולמסר שלכם להתעורר לחיים ולהשפיע על הצופים בו. אתם יכולים גם לחשוב על זה ככה: אתם מתחילים עם מטרה סופית שתגרום לצופים העתידיים של הסרטון להרגיש ולפעול בצורה מסוימת, ואז מתחילים ליצור עולם מיניאטורי שבו כל פרט מעוצב בקפידה כדי להפוך את ההפקה לאמינה – ובעצם, את העולם הקטן, למציאותי, חי ונחשק! ההחלטות המתקבלות בשלבי ההפקה צריכות להיות מתוכננות ומכוונות להשגת המטרה הזו –  מסיבה זו אצלינו בסטודיו ויוי תפגשו בצוות מורחב ומנצח של קריאייטיבים, טכנאים, מעצבים גרפיים, עורכים ועוד – כולם מתאחדים כדי לגרום לזה לקרות. מכיוון שזמן הוא כסף, עליכם לוודא שהעלויות הכרוכות בכל החלטה משתלבות היטב בתקציב, ושכל משימה מתבצעת ביעילות ובדד-ליין.  אז אם הבנתם את העיקרון הבסיסי, אפשר לצלול לעומק – ולהתחיל להכיר את התהליך צעד אחר צעד.

השלב הראשון – בניית אסטרטגיה שתוביל מהרעיון ליצירה

השלב הראשון בתהליך הפקת הסרטון, הוא טווית כל הרעיונות והמטרות לרשת שתהיה המפה שתכוון ותדייק את הדרך. מה זה אומר? אנחנו הולכים להבין ביחד, מה אנחנו הולכים להפיק, עבור מי אנחנו מפיקים, אילו משאבים אנחנו צריכים להשקיע כדי להפיק את הסרטון הכי טוב שאפשר וגם, כמה זמן ייקח תהליך הפקת הווידאו.אסטרטגיית הווידאו שלכם היא חלק די קריטי, שיעזור לכם להתבונן דרך עדשה המעניקה ראייה לטווח הרחוק. בשלב הזה, צריך כבר לחשוב על הלוגיסטיקה סביב הדרך שבה הסרטון שלכם יופק. מה צריך לעשות כדי שתעמדו בתקציב ובדדליין שהצבתם לעצמכם. איך הסרטון הזה הולך לשמש אתכם ולא רק יחזיר את ההשקעה, אלא גם יפיק לכם רווחים בדמות לקוחות ומכירות רבות וקלילות יותר. סרטון מוצלח הוא כמו אדוות במים, - מרגע לרגע הוא גדל ומייצר אדוות נוספות שגם הן מגדילות את המעגלים של העסק שאתם מניעים. כדי לעשות את זה, בואו נענה על ראיון עסקי קטן.

אז, מה המטרות העסקיות שלך?

לפני שאתם מתחילים לבנות בניינים, כדאי שתתחילו להגדיר את היעדים מאחרי הפקת הסרטון. למה אם עושים את זה? מה אתם מצפים שהוא יספק לכם בחזרה? מי הקלה שלכם ומה הם ירוויחו מהצפייה בסרטון?

כמו כן סוג אחר של תוכן, גם סרטון ווידאו מתחיל מהצבת מטרה שתנחה את ביצוע הפרויקט ותהווה נקודת ציון שתקבע אם השגנו את המטרה או לא.

למי מיועד הסרטון הזה?

סרטון טוב יודע למי הוא מדבר, הוא לא צריך לצעוק את זה. אם יש לכם הבנה ברורה לגבי קהל היעד שלכם, מה הוא אוהב ואיך הוא חושב, אתם יכולים להתחיל לעבוד ולנסח את זה לכדי תסריט.

אם לא, אז אולי הגיע הזמן שתצאו לחקירה עצמית! שאילת השאלות הנכונות יכול להיות כלי מעולה לצייר את תמונת אישיות הלקוחות שלכם –

מה הבעיות שלהם, השאלות ותחומי העניין העיקריים שלהם? למה הם תחברים ולמה לא? מה ההשפעות הסביבתיות שלהם? אתם יכולים לערוך ראיונות אישיים ולבקש משוב, לסרוק את דפי המדיה החברתית שלכם כדי לגלות מי מתחבר למותג או לסיפור שלכם ולשאול שאלות מכוונות מטרה.

מה המסר המרכזי שלך?

עכשיו, כשאתם יודעים למי אתם מפיקים את הסרטון, אפשר להתחיל לתהות על עניינים ברומו של האינטרנט כמו - איזה מסר אתם רוצים שהעסק שלכם יעביר? מה מייחד דווקא אותו מכולם? האם יש בידכם בשורה מעניינת? אתם יכולים לשלב אותם עם המטרות שלכם ובסוף, לזקק את זה למסר מלוטש וזוהר.

אולי יעזור לכם להרהר קצת בשאלה – מה הקהל צריך לרצות לעשות אחרי שיצפה בסרטון שלכם? האם ללחוץ על קישור, לרכוש מוצר מסוים או פשוט להירשם לערוץ היוטיוב שלך? מהו הצעד הבא שאתם רוצים שהצופים שלכם יעשו אחרי צפייה בסרטון הזה, אם תגלו מה הקהל שלכם צריך לראות כדי לעשות את הצעד הזה -  תקבלו את המסר שיהיה לב ליבו של העסק שלכם.

תקציר הפקת וידאו

בריף של ההפקה מסכם את כל הנתונים שאספתם עד כה, והוא אמור להיות מפתח העניינים שילווה אתכם לאורך תהליך וישמור את כולם על המסלול הנכון. תוכן הבריף צריך לכסות את יעדי הסרטון, קהל היעד, המסר הליבה שלכם, התקציב והדד-ליין שלכם. 

אז מה הגישה היצירתית שלכם?

הו היי! הגענו לשלב שבו אפשר להתחיל להיכנס לתוכן שבו הסרטון יעסוק. זה השלב שבו אנחנו צריכים אתכם, רעננים, יצירתיים וחדים! ולבצע סיעור מוחות שיוביל לבשר העסיסי של הסרטון, התוכן וה-איך דברים צריכים להיראות ולהיות מוצגים, מה כדאי להבליט או להחריש. נחבר את הכול בקערה וערבבו עד שתקבלו את התוכנית המושלמת להפקת סרטוני ווידאו לפי הגישה היצירתית שלכם.

השלב השני – סוגרים פינות לפני שמתחילים

ההפקה המוקדמת כוללת את כל הקריאייטיב והתכנון הדרושים כדי להתקדם עם ההפקה - דברים כמו רעיונות, יצירת קונספט, לוחות מצב רוח, מדריכי סגנון, ליהוק שחקנים, מיקומי מקורות, אביזרים, כתיבת תסריטים ותזמון.  תקציב מפורט ומדויק הוא המפתח בשלב זה, כדי להבטיח לא רק שיש לך את המשאבים הדרושים כדי לגרום לסיפור שלך להתעורר לחיים, אלא גם שתקבלו תמורה לכספך מכל הספקים המעורבים. הפרה-פרודוקציה היא לרוב החלק הגוזל ביותר בהפקת וידאו, אך זהו גם אחד השלבים החשובים ביותר, הוא למעשה נותן את הטון להפקת וידאו מוצלחת. ללא בדיקת נאותות במהלך הפרה-פרודקשן, סרטון שתוכנן בצורה גרועה יכול להתפרק כהרף עין ולעלות הרבה זמן וכסף לכל המעורבים.

מה התסריט שלכם?

עכשיו, אחרי שפיתחנו אסטרטגיה יצירתית – הגיע הזמן לכתוב את התסריט! מי שאתם והגישה העסקית שלכם צריכים להשפיע על התסריט, וכל המחקר המוקדם שעשיתם צריך לבסס את המסר מאחוריו.

כדאי שתדעו, אתם נכנסים לממלכה שאין לה סוף או גבולות – הכול אפשרי אם רק רוצים! אתם יכולים לחשוב בגדול, אילו שחקנים או פרזנטורים אתם רוצים שיגלמו את התסריט שלכם. אם יש לכם בראש את הדמויות, אתם ממש יכולים לכתוב בצורה שתתאים לסגנון ולטון הדיבור שלהם. אתם יכולים גם לערב אותם בתהליך הכתיבה כדי לוודא שיש סינרגיה בין התסריט לדמות בשטח.

נסו להפוך את התסריט שלכם לטבעי, פשוט ולא פחות ממרתק – השתמשו בשפה קלילה וכזו שממוקדת לקהל שלכם ויחד עם זאת, תזמין סקרנים להצטרף לקהילה. ולבסוף, איפה שאתם יכולים, הישארו תמציתיים כדי שהסרטון לא יהיה ארוך מדי. ואם כבר התחלתם לחשוב על דמויות, אתם יכולים לעשות זאת במקביל למיפוי מיקומי הצילומים והפעולות הנדרשות, אם הסרטון שלכם יצולם בשידור חי (כלומר, לא סרטון אנימציה או גרפיקה בתנועה) – אתם יכולים להכניס את המיקומים כבר בשלב עריכת התסריט. אם מודבר בסרטון פשוט, שבו אתם רק צריכים להציג את היכולות שלכם למצלמה, אולי חלל משרד או סטודיו שקט עם רקע פשוט יעשו את העבודה. קחו בחשבו שאם אתם צריכים לצלם בחוץ, במקומות ספציפיים, כנראה שתצטרכו לתאם את ההגעה ואולי לקבל גם אישור מראש.

ציוד צילום ומוצרי נלווים

סביר להניח שאתם תזדקקו למצלה, מיקרופון ואורות כנקודת התחלה. זה מאוד תלוי איפה אתם מצלמים, אולי תצטרכו לשקול להביא תאורה נוספת,  גנרטור ומחשב להפעיל את כל המסכים שתצטרכו להשתמש בהם הגרפיקה שברקע למשל. ערכו ובדקו היטב את לוח התכנון שלכם ואת הצרכים שלכם כדי שתוכלו לקבל החלטה סופית לגבי מה הציוד הנחוץ לכם.

איתור שחקנים

אז אחרי שקיבלתם מוגש די מבוסס לגבי סוג הסרטון שאתם רוצים ליצור והאם אתם צריכים ללהק לתפקידים השונים שחקנים בעלי כישורים מסוימים.

אם הסרט שלכם מבקש קריינות, זה זמן מעולה להתחיל לחשוב על סוג האישיות וטון דיבור שהקהל שלכם הכי ישמח לראות ולהתחבר אליהם. אולי יש מישהו שאתם מעירים או עובדים אתו ויכול לגלם את הדמות בצורה המושלמת? או שזה מישהו שתצטרך לאתר דרך חברות חיצוניות. גלילה קצרה בגוגל תכיר לכם לא מעט אמני קריינות או שחקנים עצמאיים.

תיזמון הצילומים

התוכנית שלך מוכנה לגמרי – כל מה שנותר הוא להכין לוח זמנים ליום הצילומים. הכי חשוב לארגן את לוח זמנים סביב כמות הזמן הדרושה לך לצלם, המרחק בין מיקומים שונים אם יש וזמינות השחקנים שלך לצורך הצילומים.

מיקום הצילומים, הצוות, הציוד, השחקנים, האיפור, מלתחת הבגדים והאישורים הלווים – כל אלה מריכים להיות מאורגנים וסגורים מראש. אם הסרטון שלכם הופך להפקה גדולה ואתם רוצים לחסוך לעצמכם את כל הכאב ראש הכרוך בארגון כל החלקים לכדי מכונה משומנת, אולי כדאי שתשקלו לשכור חברת הפקות מנוסה שתעשה את העבדה השחורה עבורכם ותנהל את כל הלוגיסטיקה הנדרשת להפקת הסרטון שלכם. כך או אחרת – אתם צריכים להיות ערוכים ומוכנים ליום המיוחד.

השלב השלישי: בואו נדבר ת'כלס – שלב ההפקה

ההפקה היא מקום התרחשות הקסם בפועל, בו השחקנים נותנים את ההופעה שלהם, רעיונות הרקע הפוכים לתפאורה והתסריט מתעורר לחיים כשהמצלמה מתילה לצלם. בהתאם לגודל ומורכבות ההפקה, השלב הזה יכול להימשך מספר ימים או מספר שעות, כאשר המחלקות השונות של הבימוי, הצילום, התאורה, השחקנים והיוצרים עובדים בסימביוזה כדי למלא את מטרות הסרטון בהצלחה.

שלב ההפקה משתרע על צילום הסרטון שלכם בפועל. אחרי שמיפינו את לוח הזמנים שלנו, אנחנו יכולים להתחיל עם הערכה אמינה אך דינאמית של כמה זמן ייקח לנו להשלים את השלב הזה. כמפיקים וכבעלי עניין, המטרה שלנו ושלכם היא להבטיח שהכול יתפקד כמו שעון איטלקי.  

בהתאם לקונספט הנבחר, מיקום ההפקה יכול להתקיים באולפן או במקום ספציפי אם מדובר בצילום מונחים חיים בסביבה טבעית. אם מדובר בצילומים חיצוניים, לעיתים תצטרכו להשכיר נכס, לקבל אישורי צילום ושכירת שירותי אבטחה. אלו צעדים די שגרתיים עבור צוות ההפקה, אל עדיין דורש תיאום מראש כדי לשריין את השטח. אולפני הפקת סרטוני ווידאו בנווים בדיוק כדי לתת לכם את המענה לשלל ההתארגנויות, עבודת הלוגיסטיקה והניירת הכלולה בהפקות מהסוג הזה.

שלב ההפקה הוא המקום שבו כל סטייה מהתוכנית יכולה להיות קריטית – חריגת בתקציב, לחץ ואי עמידה בלוחות הזמנים -  והמקום שבו חברת הפקה מקצועית יכולה לעזור לכם לא לאבד את הדרך, ולהישאר על המסלול הנכון מההתחלה ועד הסוף. תהליך ההפקה בדרך כלל מצריך מישהו שימלא את תפקיד המנהל בשטח – אתם רוצים לוודא שהעניינים לא מתפזרים מדי. זה יכול להיות את/ה, זה די תלוי עד כמה ההפקה שלכם משוכללת וגרנדיוזית, אולי תצטרכו איש מקצוע שיעשה את זה ביעילות.

הכירו את השחקנים

צוות הפקת סרטוני ווידאו כולל הרבה אנשים שנכנסים לתמונה בשלבים שונים של ההפקה. בואו נעשה היכרות עם המחלקות השונות:

  • הבמאי- הקודקוד שלעתים קרובות נמצא לבד ב"מחלקה" שלו או שלה. הבמאי הוא מוביל היצירתיות בשטח, הראש שתפקידו להבטיח שהסיפור, המטרה והקונספט של הסרטון מושגים.
  • מחלקת ההפקה- הקבוצה הזאת מובילה את כל אנשי הצוות ומוודאת שהתוכנית הולכת להתקיים בצורה חלקה וללא תקלות, ממש כמו כפפה ליד – זה אומר למצוא ולסגור את הלוקיישנים הטובים ביותר, לארגן ולדאוג לציוד, לאישורים ועוד. הקבוצה הזו מנוהלת על ידי מפיק, צוות הפקה, עוזרי במאי ועוד, בהתאם לגודל והיקף ההפקה.
  • מחלקת צילום ותאורה- שני הצוותים האלו אחראים על ההיבט הוויזואלי של הפקת הסרטון שלכם. הם החברה ששולטים במצלמה ותאורה כמו שאנחנו יודעים ללכת על שתי רגליים! בהתאם לצורך אולי תפגשו המפעילי מצלמה, עוזרים, טכנאי הדמיה דיגיטלית, צוות שאחראי על יצירת תאורת הצבעים המושלמת עבור הסרטון שלכם.
  • מחלקת הסאונד- צוות הסאונד, כמו שאתם בטח מנחשים, מורכב מטכנאים השולטים בכל מה שאתם שומעים בהפקה. מיטב הטכניקות והכלים שלהם פועלים יחד כדי לוודא שהדיאלוג, אפקט הקול, רעש הרעשי הרקע ופונקציות אודיו אחרות יתפקדו בצורה ברורה. בין צוות אולי תבחינו במערבל סאונד, מפעיל מיקרופון ועוזרי סאונד.
  • מחלקת אומנות- הטכנאי לוקח את ההובלה על המערך האסתטי והחזותי של ההפקה שאינו נשלט על ידי מצלמה ותאורה – כמו למשל, אביזרים, תלבושות, איפור ועוד. את ההובלה של המחלקה הזו כוללת מעצב הפקה אמנותי, מעצב תפאורה ואביזרים מעצב תלבושות ואנשי מקצוע בתחום השיער והאיפור.
  • אפקטים מיוחדים ופעלולים- אם אתם הולכים על הפקה נועזת, קחו בחשבון שאולי תצטרכו את שירותיו של מאסטר לאפקטים מיוחדים ופעלולים, כדי לבצע צילומי אקשן מורכבים וייחודיים.
קרא פחות קרא עוד...

היום שאחרי ההפקה – מחברים את כל המרכיבים ועורכים לסרטון שלם ומהמם

יש שיגידו שתהליך הפוסט-פרודקשן הוא המהנה והמספק ביותר, תלוי את מי שואלים – בשלב הזה ניקח את הצילומים הטובים ביותר, נחבר אותם יחד, נבצע את החיתוכים והליטושים הנדרשים, נאחד עם הקריינות, נערוך את הווידאו ונוסיף מוזיקה ואפקטים מיוחדים.

 

#1 עורכים ונהנים

הפשילו שרוולים! השלב הראשון בעריכה, הוא לאסוף את הקטעים הטובים (והמחמיאים, ברור!) ולאחד אותם בתוכנת עריכה ייעודית, לכדי סרטון אחד ורציף. כדי לא לעבוד קשה מדי, אתם יכולים לחתוך כל קליפ ולקחת את החלקים המובחרים שלו – אם עשיתם את זה, אתם יכולים להתחיל להרכיב את הפאזל! שזה אומר, לעבור שוב על התסריט ולסדר את הצילומים בצורה הנכונה.

 

#2 גרפיקה להוספת חיות 

אנחנו מאמינים שגרפיקה טובה, אנימציה וטקסט מונפש הם לחש הקסמים שצריך כדי לעורר את התסריט שלכם לחיים על ידי הדמיית רעיונות והדגשת נקודות חשובות.

 

#3 אין כמו מוזיקה טובה לייצר אווירה

מוזיקה טובה היא המרכיב האחרון שאנחנו משתמשים בו כדי לשדרג את הסרטון, יחד עם זה, לא כל סרטון צריך מוזיקה כל הזמן, אבל מוזיקת רגע או נגיעת צלילים מסוימת יכולה לא רק למלא מקום, אלא ממש ליצור אווירה ולהעביר מסר לצופה. בשורה התחתונה, קטעי המוזיקה הולכים להשלים את מצב הרוח של הסרטון שלכם.

 

עיבוד הסרטון – הדובדבן של הקצפת

אחרי השלמנו את עבודת העריכה, הגיע הזמן לעבד את הסרטון לפורמט MP4 המתאים לרוב הפלטפורמות כמו, לינקדין, פייסבוק ויוטיוב לדוגמה. אם הסרטון מיועד לאינסטגרם, אנחנו רוצים לוודא שאפשר לחתוך אותו ביחסי הגובה-רוחב הנדרשים בכדי להעלות אותו. 

מה לקוחות אומרים עלינו

5/5

אז שנקבע לקפה? (או תה) ☕

תהליך הפקת סרטוני ווידאו מכיל שלבים רבים – כל שלב הוא בורג חשוב כדי ליצור מערכת חזקה ומשומנת. אם אתם רוצים להפיק סרטון ווידאו שיציג אתכם טוב יותר, ימשוך אליכם לקוחות רבים יותר, ויסלול את דרך שלכם לפסגה הגבוהה ביותר – אנחנו מזמינים אתכם לכוון הכי גבוהה שאפשר!  ולהפיק את סרטון הווידאו שיהיה העובד והדובר הכי טוב שלכם. אנחנו בויוי סרטוני תדמית מפיקים סרטונים שמחברים בין צרכים לאנשים – באסתטיות מהנה וקלילה. 

 

 

נשמח לקבוע איתכם פגישת ייעוץ טלפונית או בסטודיו שלנו – בלי שום התחייבות!
בפגישה נבין בדיוק מה אתם צריכים, נאפיין את הפרויקט ונתאים לכם פתרונות עריכת וידיאו מקצועי באופן המיטבי.
למידע נוסף, השאירו פרטים או חייגו אלינו 050-522-2994

בואו נדבר על הפרויקט שלכם! 🙂