המדריך המלא לסרטוני אנימציה

שיווק ופרסום באמצעות סרטוני אנימציה הוכח כשיטה שעובדת בצורה אפקטיבית ומדהימה שוב ושוב. במאמר זה תוכלו ללמוד מדוע מדובר בכלי ושיטת שיווק כה מוצלחת ופופולרית וכיצד גם אתם יכולים לעשות שימוש באנימציה כחלק מהקמפיין השיווקי שלכם שנועד למשוך לקוחות, להגדיל ולהרחיב את המודעות לבית העסק, השירות והמותג שלכם, לשפר את המוניטין והתדמית שלו וחשוב  מכל, להגדיל את קהל הלקוחות ואת היקף המכירות בדרך לצמיחה ורווחיות בעולם העסקי התחרותי והדינמי של ימינו.

תוכן עניינים:

מה זה סרטוני אנימציה?

סרטוני אנימציה הם סרטונים שנוצרו עם עיצובים מקוריים, ציורים, איורים או אפקטים שנוצרו על ידי מחשב. כל אלה יכולים לנוע בצורה שמושכת את העין תוך שימוש במספר סגנונות אמנותיים. 

הנה כמה סוגים של סרטוני אנימציה נפוצים: 

 

אנימציית סטופ מושן
אנימציית תלת מימד
אנימציית WhiteBoard
סרטוני Motion Graphics
אנימציית דמויות בדו מימד
טיפוגרפיה קינטית

היתרונות של שיווק בעזרת סרטוני אנימציה?

הסיבה המרכזית לכך ששיווק הכולל סרטוני אנימציה הפך לפופולרי והוכח כיעיל במיוחד הינה שסרטונים אלה עושים ומשיגים הרבה דברים במקביל בצורה טובה. על מנת להבין בצורה טובה יותר את כוח המשיכה והיתרונות שיש לסרטוני אנימציה מקצועיים עבור אנשי שיווק, נציג בפניכם את כל מה שחשוב לדעת בתחום סרטוני אנימציה שיווקיים.

 

הסברים קלים וידידותיים יותר באמצעות אנימציה

שיווק עסקים, מוצרים ושירותים באמצעות סרטוני אנימציה מהווה כלי איכותי ומצוין שמאפשר להסביר רעיונות וקונספטים שונים וכן להעביר מסרים ומידע. לקהל רחב וגדול. ישנן סיבות רבות וטובות לכך שאנימציה נחשבת לכלי מושלם לתפקיד זה. ראשית, די משעמם לצפות באיש כלשהו בחליפה שמלהג על נושא מסוים בזמן שכל האתרים, הסרטונים והרשתות החברתיות ברחבי העולם זמינים באמצעות לחיצת כפתור אחת, אנשים מאבדים כיום עניין במהירות בסרטונים שבהם יש אך ורק “ראש מדבר” ומדיפים לעבור לצפות בתוכן אטרקטיבי ומושך יותר. ללא ספק, התחליף הטוב יותר לצפייה באדם שמדבר ומסביר הינו להציג ולהראות פעילות חיה, אולם לא בכל המקרים זה אפשרי או מציאותי. כאשר מדובר בשיווק באמצעות אנימציה, אין מגבלה שכזו וזו הסיבה והיתרון המרכזיים שבגינם ניתן להשתמש בסרטון אנימציה על מנת להסביר היבטים ונושאים מורכבים בצורה אטרקטיבית ומעניינת ולהעביר מסרים שיווקיים בקלילות.

 

כלי אפקטיבי להעברת מסרים שיווקיים באופן מושך ומעניין

אם קיימת מילה אחת שרובם של אנשי השיווק בעולם מכירים ואוהבים הרי שהיא מעורבות – .Engagement בעולם המושגים שקיים בתחום הפרסום והשיווק, הכוונה הינה לתוכן מושך שמרתק את הלקוחות הפוטנציאליים ובדרך כלל עובדה זו מתבטאת במספר גבוה במיוחד של שיתופים ולייקים. תוכן שכזה הינו חשוב עוד יותר כאשר אתם יודעים ומביאים בחשבון שרוב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם הינם מוצפים ביותר מ – 5000 מסרי של תוכן שיווקי בכל יום. סרטוני אנימציה מקצועיים ומושקעים המופקים בידי אנשי מקצוע מומחים וחברות שזהו תחום התמחותן, יוצרים עניין מושכים תשומת לב רבה ועל ידי כך מאפשרים לבעלי העסקים ולמשווקים לחדור את חומות המגן של קהל הלקוחות הפוטנציאלי, שכן, אחרי הכול, מהנה לצפות בדמויות מונפשות או מצוירות שמותאמות באופן מושלם לצורך העברת מסר, מידע וסיפור. כתוצאה מהיתרונות הללו, רוב האנשים נוטים להתייחס בצורה חיובית לסרטוני אנימציה ורואים בהם כמשכנעים ומושכים מאוד ולעתים קרובות נוצרת גם מעורבות רגשית בסרטון ובסיפור שבו הם צופים.

 

הצגת פן קליל והומוריסטי של המותג שלכם

אנשי שיווק מנוסים וחכמים יודעים היטב ששימוש בהומור גורם לגולשים ולצופים לזכור בצורה טובה יותר ולאורך זמן התוכן הפרסומי ובנוסף הומור מסייע בבניית מערכת יחסים קרובה וטובה יותר איתם. כך שוב ניתן לראות עד כמה סרטוני אנימציה משתלבים היטב במטרה השיווקית והם מושלמים ל הצגה מקורית וייחודית של יתרונות ואופי המותג שלכם. התוצאה המתקבלת מעלה באופן משמעותי את הסיכויים שתקבלו לייקים ושיתופים רבים להם אתם שואפים ותזכו לחשיפה רחבה. כאשר מדובר בסרטוני אנימציה ערוכים ומופקים על ידי מומחים, המקוריות ויצירתיות יכולות להשתולל וניתן לפרוץ גבולות ולהתגבר על חסמים שאמצעי שיווק אחרים לא מאפשרים. מרגע שמסירים את החסמים והמגבלות הללו, ניתן ליצור סרטוני אנימציה מושכים ומעניינים הכוללים כל מיני פרטים, דמויות ודברים יצירתיים ומפתיעים.

 

השקעה נמוכה לתוצאות מעולות – אמצעי פרסום זול ומשתלם

המונח זול הינו יחסי, אולם פחות יקר להפיק סרטון אנימציה בהשוואה להשקעה הנדרשת לצורך הפקת סרטוני תדמית מקצועיים. סרט וידאו חי איכותי ומקצועי מצריך שחקנים, צוות צילום, מיקום ממשי, ציוד ואביזרים שונים וכן עריכת פוסט – פרודקשן. לעומת זאת, הפקת סרטון אנימציה יכולה להתבצע באופן עצמי במידה ויש לכם ניסיון או רצון ללמוד מעט את התחום או בסיוע של אנשי מקצוע מיומנים שיעניקו לכם מענה כולל ומלא בהתאמה אישית לצרכים שלכם וכל זאת במחירים משתלמים למדי.

 

סרטונים שלא יוצרים תחושה של פרסומת

רובם של האנשים לא יבחרו באופן מודע ומכוון לצפות בפרסומות, אולם יעשו זאת שוב ושוב במידה והפרסומות הללו מוגשות בצורה של סרטוני אנימציה וזאת מכיוון שסרטון אנימציה איכותי שעשוי כהלכה לא יוצר תחושה שמדובר בפרסומת, אלא הוא נראה ונתפס כסיפור מעניין העוסק בתחום או נושא שאליו אנחנו יכולים להתחבר.

 

שיווק באמצעות סרטוני אנימציה הינו אפקטיבי יותר

כיום, רובם של המותגים הגדולים והמוכרים יוצרים, באופן קבוע, סרטוני אנימציה למטרות פרסומיות ושיווקיות. הכוונה היא למותגים דוגמת יוטיוב, אמזון, גוגל, איקאה טריפ אדווייזר, פייפאל ועוד רבים אחרים. לחברות האלו יש הון, משאבים בלתי נדלים ומומחיות כדי ליישם טקטיקות ואמצעי שיווק טובים ואפקטיביים ביותר שקיימים בעולם וכולן בוחרות לעשות שימוש בסרטוני אנימציה משום שזו טכניקה ושיטה שעובדת בצורה יוצאת מן הכלל. וללא ספק, ניתן לומר בביטחון מלא שיוטיוב שהינה חברת אחסון הווידאו המובילה והגדולה ביותר בעולם, יודעת כיצד להשיג צפיות, שיתופים ולייקים, מה שמעיד על האפקטיביות הרבה והיתרונות של סרטוני האנימציה בתחום השיווק בעולם העסקים המודרני והדיגיטלי. חברת גוגל ביצעה מחקרים ובדיקות באמצעות כלים מתקדמים והגיעה למסקנה חד משמעית שיצירה של סרטוני אנימציה מהווה דרך יעילה ועוצמתית ביותר לשיפור ולהרחבת האחיזה שלה בשוק, לחיזוק ולהגדלת המעורבות ולשיפור יחס ההמרות.

כמה עולה ליצור סרטון אנימציה?

בהשוואה לצילום של סרטון או סרט חי, הפקה של סרטון אנימציה זולה בהרבה.  ישנן בשוק תוכנות שונות שהינן פשוטות לתפעול ואינטואיטיביות שמאפשרות להפיק סרטוני אנימציה בקלות יחסית גם במידה ואינכם מומחים בתחום. המחיר של התוכנות הללו מתאים לכולם כך שתוכלו לשלם כמה עשרות שקלים בלבד לחודש וליצור בעצמכם סרטוני אנימציה מרשימים לעסק שלכם. אין לכם את הזמן הנדרש משום שאתם עמוסים בנייני העבודה השוטפת, ישנם  שירותים מקצועיים שיחסכו לכם זמן למידה, ניסוי וטעייה ולעתים את התסכול. חברות המתמחות בתחום השיווק הדיגיטלי, מציעות שירותים מגוונים הכוללים הפקת סרטוני אנימציה בהתאמה אישית וכל זאת במחירים הוגנים ושפויים. אנשי המקצוע המומחים ילוו אתכם ויעניקו לכם ייעוץ לאורך כל תהליך הפקת סרטו האנימציה שבו אתם אלה שתכתיבו את התסריט ואת הקצב וכמובן שניתן לבחור תסריטאי מקצועי ומנוסה שירים את הסרטונים שלכם לגבהים ולמקומות חדשים.

הדרכים לעשות שימוש בסרטוני אנימציה לצורכי שיווק

לאחר שהצגנו את היתרונות והסיבות מדוע כדאי להפיק ולהשתמש בסרטוני אנימציה, אנחנו יכולים לעבור לשלב שמסביר איך יוצרים סרטוני אנימציה שיווקיים וכיצד ניתן לעשות בהם שימוש בצורה הטובה ביותר.  כפי שהסברנו,  סרטוני אנימציה מהווים שיטה ודרך מושלמות להעברת מסרים והסברים. שכן, יותר קל לגרום לצופים ולגולשים לצפות בסרטון אטרקטיבי הכולל אנימציה מאשר לגרום להם לצפות בווידאו סתמי של איש מדבר שמהירות ישעמם אותם. אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר להעביר מסר ולספר סיפור הינה באמצעות המחשה ואנימציה, בסרטוני אנימציה כיף לצפות וקל מאוד גם להזדהות עימם.

 

  • חיזוק האמון והגדלת החיבה למותג שלכם – כאשר כל התנאים שווים, אתם תבחרו תמיד לרכוש מוצר או להיעזר בשירות מסוים של עסק, חברה או מותג שאתם מכירים, אוהבים וסומכים עליו לעומת מותג אחר שלא מוכר לכם. סרטוני אנימציה מהווים דרך מצוינת להעלות ולחזק את מרכיב החיבה ורכיב האמון למותג שלכם ובמיוחד כאשר משולב בהם פן הומוריסטי שהינו אמצעי נהדר להעלאת מידת האמון והחיבה שהלקוחות רוכשים למותג.
  • פנייה לקהל צעיר – שיווק מסורתי אינו מהווה כיום את הדרך היעילה והטובה ביותר לפנות, למשוך ולהגיע לקהלים חדשים וצעירים, משום שהצעירים של היום הינם צרכני דיגיטל ווידאו מושבעים. בדיוק כאן נכנסת האנימציה לתמונה וכפי שניתן לראות ממחקרים, נתונים ופרסומים שונים של מגזינים ידועים ומוכרים בעולם, סרטוני האנימציה מהווים כיום את השיטה והדרך הטובות ביותר לפנות לדור הצעיר וזאת משום שקהל זה – בני דור המילניום גדל על סרטים פופולריים מבוססי אנימציה והם מאוד אוהבים אותם.
  • להפוך לוויראליים  המטרה המרכזית של סרטוני הרשת הינה להפוך לוויראליים. זו מטרה שנראית לעתים קשה להשגה וזאת מאחר ולבתי עסק אין יכולת ממשית לגרום לכך שגולשים יפיצו וישתפו את הסרטונים ולמרות זאת, בהחלט ניתן לשפר באופן משמעותי את הסיכוי שלכם וזאת בעזרת הפקת סרטון המבוסס על תסריט שנון וחכם. הסיבה לכך שסרטון הופך לוויראלי הינה דמויות מקוריות שמעוררות חיבה והזדהות ומסר קליט, כך שאנשים חשים בצורך ורצון לשתף אותו.

 

כמה מילים אחרונות

סרטוני אנימציה איכותיים ומקצועיים מהווים את אחת הדרכים והשיטות הטובות והאפקטיביות ביותר שקיימות בתחום השיווק והפרסום. מדובר בכלי מצוין המצוי בידי אנשי שיווק מומחים שנועד למשוך לקוחות חדשים, להעלות מודעות וחשיפה למותג לכם ולהגדיל את היקף וכמות המכירות בדרך לרווחיות וצמיחה. 

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5