איך לכתוב תסריט לסרטון תדמית

בין אם אתם נינג’ת סרטונים או חדשים בתחום – לפני שאתם יוצרים סרטון תדמית חדש לעסק שלכם, אתם חייבים שתהיה לכם תוכנית ברורה. אנחנו לא מדברים רק על רעיון, אתם צריכים תסריט וידיאו אמיתי כדי שתוכלו לעקוב אחריו במהלך הצילום. אז, איך עושים את זה בדיוק? ובכן עומדות בפניכם 2 אפשרויות: להעסיק סטודיו להפקות סרטוני תדמית (כמונו!) שיעזרו לכם לפתח את התסריט המדויק והמושלם ביותר – או, הדרך היותר מאתגרת, ללמוד לעשות את זה לבד. במאמר הבא אנחנו נביא לכם את כל הדברים החשובים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבת תסריט לסרטון תדמית.

תוכן עניינים:

תסריט לסרטון תדמית - בואו נדבר על זה

תסריט להפקת וידאו לא צריך להיות מדריך שמפרט מילה במילה מה אתם הולכים להגיד בסרטון שלכם. כמובן שזה יכול להיות מילולי ויסודי ככל שתרצו, אבל תסריט יכול להיות גם מדריך רופף – יותר כמו לוח תכנון. המטרה היא לעזור לכם לארגן את המסרים שלכם לפי פריים ולשמור אותכם על המסלול לאורך כל הליך הצילום. סוד מקצועי? זה לא כזה מסובח. הנה 7 שלבים שיעזרו לכם לכתוב תסריט לסרטון תדמית מנצח

איך כותבים תסריט לסרטון תדמית

7 שלבים בדרך לתסריט המושלם! 

שלב 1. כתבו תחילה תקציר לסרטון

על מנת לכתוב תסריט שמניב את התוצאות הרצויות, בהחלט תצטרכו לכתוב בריף קצר. זה לא רק יעזור לכם להבין את היעדים שלכם, זה גם יעזור לכם להבין את קהל היעד שלכם לעומק ואת הערך שאתם רוצים להראות לו.

השאלות הבאות יעזרו לכם לעשות את זה:

  • מה מטרת הסרטון שלך?
  • איזו פעולה היית רוצה שהצופים שלך יעשו?
  • מי הקהל שלך ומה ההרגלי הגלישה שלו?
  • איזה ערך הסרטון שלך מביא לצופים?
  • באילו ערוצי מדיה אתה מתכוון להשתמש?

תוכל להבין ולהזדהות עם הקהל שלכם ולקבל הבנה מעמיקה יותר כיצד לתקשר איתם על ידי ידיעת מה מניע אותם.

כתיבת תסריט לסרטון תדמית טיפים

שלב 2 – הפכו את המסר שלכם לסיפור

עבור כל תוכן שאתם יוצרים – יהיה לכם מסר מרכזי אחד או יותר, תלוי מה בדיוק אתם רוצים להעביר.

החוכמה היא לתרגם את מסרי הליבה הללו לסיפור פשוט עבור התסריט שלכם. כל מה שתחליטו יהיה תלוי במטרה שהסרטון שלכם צריך להשיג, ובמה שהקהל שלכם מוצא בעל ערך ומרתק. זה לא קשור רק למה שאתם רוצים להגיד לקהל שלכם: זה גם על להגיד את זה בצורה שמהדהדת לו.

הסיפור שלכם לא צריך להיות מסובך, זה צריך להציג התקדמות הגיונית מנקודה אחת לאחרת, שבה ההתחלה היא דברים כפי שהם כרגע והסוף הוא דברים כפי שאתה רוצים שהם יהיו. סיפור טוב צריך לתפוס את הקהל שלכם ולספר את המסר שלכם בצורה כל כך מרתקת שהוא מנחה אותם לפעול בסיום הסרטון, בין אם זה אומר לרכוש מוצר, להשאיר פרטים, להוריד קובץ וכו’.

שלב 3 – דברו בשפה שהקהל שלכם מבין

כשאתם כותבים את התסריט שלכם, דברו תמיד בשפה של הקהל שלכם, ולא בשפה שלכם.

נסו לצאת מהראש שלכם. זכרו: סרטון התדמית שלכם פונה לקהל היעד שלכם, לא אליכם, הבוס שלכם או החברים שלכם.

באופן כללי, אתם צריכים לשמור על הטון פשוט, כמו בשיחה. התירוץ היחיד לשבירת הכלל הזה הוא אם אתם מייצגים בנק או בית חולים (וגם אז טון נינוח יכול לחולל פלאים). זה לא משנה אם אתם B2C או B2B, פנימי או חיצוני – הקהל שלכם רוצה לשמוע אותכם מדברים כמו אדם, לא רובוט. זה אומר לא לדבר כמו שאתם כותבים, אלא להבין בדיוק איך קהל היעד שלכם אוהב שפונים אליו, לגבש אוצר מילים מתאים ובמידת הצורך להשתמש גם בסלנג.

בנוסף, זכרו שהתסריט שלכם חייב להיות בקנה אחד עם קול המותג שלכם, אבל לעולם לא לרעת הצופים. אם אתם יכולים לכלול מילים וביטויים אמיתיים שהקהל שלכם משתמש בעצמו, אתם בדרך לתסריט מעולה.

איך כותבים תסריט לסרטון?

שלב 4 – שמרו על זה קצר ופשוט

כשזה מגיע לכתיבת תסריט, LSSS IS MORE

במילים אחרות – אתם צריכים לשמור על המסרים שלכם קצרים ותמציתיים כל האפשר, זו הסיבה שסרטוני תדמית הם בדרך כלל לא יותר מ-3 דקות (במונחי דיגיטל זה כמעט 40 דקות!). חשוב להדגיש, זה לא אומר שכל סרטון שתעשו יהיה סופר קצר, לצורך העניין – סרטון הדרכה איכותי יכול להיות באורך של 30 דקות, אבל אסור לבזבז לאף אחד את הזמן, זו הסיבה שתסריט יכול לעזור לכם לוודא שאתם נשארים תמציתיים ומדויקים.

בתסריט של סרטון תדמית כל מילה היא מדויקת ויש לה סיבה. ככל שהסרטון שלכם קצר יותר, כך כל משפט, ביטוי ומילה חייבים להיות עם משמעות.

להלן הטיפים המובילים שלנו לשמירה תמציתיות בתסריט שלכם:

  • תגידו משהו ייחודי, לא מה שכולם אומרים.
  • העדיפו להשתמש בשפה פשוטה ויומיומית על פני מילים מסובכות.
  • תשאלו את עצמכם למה אתם כתבתם את מה שכתבתם בתסריט.
  • לעולם אל תחזרו על עצמכם, אלא אם כן אתם רוצים להישמע דרמטיים.

שלב 5- אל תשתמשו רק במילים

אתם חייבים לזכור שבסופו של דבר – אתם עושים סרטון תדמית, לא כותבים רומן. יש לכם הרבה יותר ממילים לשחק איתן בתסריט. הסיפור התוכן מסופר גם באמצעות עריכה, גרפיקה, אנימציה, מוזיקה, אפקטים קוליים ועוד – אז אל תרגישו שאתם צריכים לתקשר את הכול באמצעות דיאלוג.

הסאונד, הפן הוויזואלי והטקסטים צריכים לעבוד יחד בצורה חלקה כדי להביא את הסיפור והמסרים שלכם לחיים, זה אומר לכלול את כל האלמנטים הרלוונטיים בתסריט שלכם. רשמו את הפעולה שתתרחש על המסך, אילו צלילים צריכים להישמע או אם יש אפקט מסוים שאתם רוצים שילווה את מה שנכתב בתסריט.

זה יכול להיות תהליך קשה אם אתם לא רגילים לזה. סטודיו להפקת סרטוני תדמית (שלום! 😉 ) תעזור בכתיבת התסריט שלכם, ותציע שירותי ייעוץ לאורך כל התהליך.

אנחנו ממליצים להשתמש בתבנית בעלת 2 עמודות כדי לכתוב את התסריט – זה למעשה יפצל את הסרטון לחלקים הוויזואלים והאודיו והעמודה השנייה את מה שהשחקנים או הקריין הולכים להגיד.

 

תסריט לסרטוני תדמית איך עושים את זה

שלב 6 – תקראו את התסריט כמה פעמים

ברגע שיש לכם טיוטה ראשונה של התסריט שלכם – אתם צריכים לקרוא אותו היטב, כמה פעמים. חשוב להדגיש, לקרוא אותו בקול רם! אחרי הכול, אתם רואים לוודא שהתסריט זורם בצורה חלקה, שכל מילה נמצאת במקומה ולא נשמעת מוזר. אם אתם מצליחים לקרוא את התסריט בצורה טבעית מבלי להישמע מאולצים, זה סימן טוב.

שימו לב לדברים הבאים:

  • כמה זמן לוקח לקרוא את התסריט שלכם
  • האם יש סימני פיסוק
  • כל ביטוי או מילה שנתקעת בפה – מצריכה תיקונים.

שלב 7 – סבבי תיקונים

ללא ספק יהיו לכם כמה סבבי תיקונים בתסריט, לפני שאתם סוגרים הכול, בדקו שוב שהתסריט שלכם עונה על כל מה שכתבתם בתקציר של הסרטון (שלב 1). שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם התסריט הזה ישיג את מטרותיו?
  • האם זה כתוב בצורה שתהדהד לקהל שלי?
  • האם הוא מעביר את המסר/ים המרכזיים?
  • האם הוא מספר סיפור מרתק?
  • האם זה כולל קריאה לפעולה?
  • האם זה כתוב פשוט ותמציתי?
  • האם זה האורך האופטימלי עבור ערוצי ההפצה המיועדים?

אם התשובה לאחד מאלה היא לא, חזור וערכו את התסריט עד שהוא יעבור את כל הנקודות הללו. אתם עשויים להיות מופתעים מכמה הסרטון שלכם יכול להיות קצר ועדין לשמור על המסר והסיפור שלכם שלמים ומדויקים.

 

אם תרצו ללמוד על על השלבים בדרך להפקת סרט תדמית מושלם – אתם מוזמנים לקרוא את המדריך השלם להפקת סרטון תדמית שהמומחים שלנו הכינו במיוחד בשבילכם 🙂 

כמה מילים אחרונות,

7 השלבים הללו ינחו אותכם בתהליך של כתיבת תסריט לסרטון תדמית ועד לתוצאה המפוארת והסופית. התסריט שלכם נשען על היכולת שלכם לכתוב תקציר או בריף ראשוני, ליצור סיפור משכנע ולהעביר אותו היטב באמצעות כתיבה, וויזואל וסאונד. כל אלה הם דברים שכדאי לעבוד עליהם עם סטודיו להפקת סרטוני תדמית, במיוחד אם אתם מתקשה לדעת מאיפה להתחיל.

אם אתם שוקלים להעסיק את שירותיה של חברת להפקת סרטוני תדמית מצוינת (כמונו!) שתעזור לכם לפתח את התסריט שלכם לשלמות, נשמח לדבר – ספרו לנו על הפרויקט שלכם וקבלו הצעת מחיר. למידע נוסף, צרו איתנו קשר! השאירו פרטים ואנחנו נדאג לחזור אליכם בהקדם! 😊

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5