איך להרגיש בנוח מול מצלמה?

הקפידו על מראה טוב ואסתטי, שפת גוף משוחררת ונוחה, אם אתם מצלמים ווידאו, הכינו תסריט ותרגלו אותו מראש. בחרו סביבה שיהיה לכם נעים להצטלם בה, והכי חשוב! אל תשכחו לחייך. 

אז בין אם זאת הפעם ראשונה שלכם מאחורי מצלמה או שאתם וותיקים בתחום, עמידה מול המצלמה יכולה להיות מעט מלחיצה ומפחידה. עם זאת, בדיוק כמו ללמוד פיתוח קול או ריקוד, עם כמה טיפים פשוטים ותרגול גם אתם תוכלו להרגיש כמו בבית מול המצלמה!

תוכן עניינים:

איך מרגישים בנוח מול מצלמה?

אנשים רבים מרגישים לא בנוח כשזה מגיע להימצאות מול מצלמה. וזה בסדר – למעשה, זה נורמלי ואפילו די טבעי. הפחד שלכם ממצלמות הוא האינסטינקט שלכם שנכנס לפעולה, במקרה שאתם לא רגילים אליהם.

כשאתם צופים בסרטון ווידאו של עצמכם, זה הכי קרוב למראה עצמית שאי פעם תקבלו. זה כבר לא מישהו אחר שאומר לכם שאתם נראים קצת מוזר – הפעם זה אתם שמבחינים בכל הפגמים והמוזרויות שלכם כביכול. אתם פתאום שמים לב שהגבות שלכם מתרוממות כשאתם מתרגשים, או הגוף שלכם קפוץ מרוב לחץ. ובגלל שכל אחד הוא המבקר הקשוח ביותר של עצמו, אתם מרגישים כל כך מביך עם המצלמה, שאתם בטוחים שאף אחד אחר לא ירצה לצפות בסרטון שאתם מככבים בו.

התנועות והיציבה שלנו מאוד מורגשים על ידינו, אך לעיתים רחוקות אנחנו זוכים לראות את עצמינו עושים אותם. היציבה שלנו משקפת את ההרגשה הפנימית שלנו ומעבירה אותות לא מילוליים רבים. זאת הסיבה כשאתם רואים את עצמכם כמבולבלים, אתם כבר לא מרגישים בטוחים בעצמכם.

איך להרגיש בנוח מול מצלמה
כל אחד יכול להצליח להרגיש בנוח מול מצלמה!

למה אנחנו חושבים שאנחנו נראים מביכים בסרטוני ווידאו?

כשאנחנו רואים את הפנים שלנו בווידאו, אנחנו נוטים לא לאהוב את זה כי אנחנו לא רגילים לתמונה שאינה משקפת את מה שאנחנו רגילים לראות. כשאנחנו שומעים את הקולות שלנו בווידאו, לרוב אנחנו מתכווצים כי קולות מוקלטים נשמעים שונה ממה שאנחנו שומעים את עצמינו כשאנחנו מדברים. מסתבר שהיציבה והמחוות שלנו בווידאו נראות לנו מוזרות מסיבה דומה.

אבל חשוב לזכור שהאופן שבו אתם מרגישים בגוף ובראש שלכם קשורים מאד זה לזה. בדיוק כפי ששפת הגוף שלכם בווידאו גורמת לכם להרגיש בצורה מסוימת, אתם יכולים להשתמש בשפת הגוף כדי לגרום לעצמכם להרגיש בטוחים יותר מול המצלמה. 

מה אם נאמר לכם שיש דרך לשחרר את הלחץ ואי הנוחות, ולעבור מלראות את המצלמה כגוף זר ומפחיד, לחלק מאיתנו. ובעצם להפוך אותה לאחד הכלים החזקים ביותר שיציגו את הסיפור שלכם! אנחנו נעזור לכם לעשות את זה.

הנה טיפים שיעזרו לכם להרגיש ממש כמו בבית, מול המצלמה:

1. שפת גוף

הדרך שבה אתם מציגים את עצמכם מבחינה חיצונית ופיזית אומרת הרבה לאנשים על איך שאתם מרגישים בפנים. נסו להימנע מלשלב ידיים על החזה או להחזיק אותן סמוך לאגן, לפרקי זמן ארוכים או בכלל. הבעות גוף אלה משדרות סגירות והתגוננות.

זכרו, גם אם אינכם מודעים לכך, המנך בו גופכם נמצא, ישפיע באופן משמעותי על החוויות הפנימיות שלכם. לכן, במקום זאת, פנו אל המצלמה ותנו לידיים שלכם להיות תלויות או מונחות באופן טבעי בצדי גופכם. אם אתם מדברים עם ידיים, זה בסדר להעצים את הדברים בעזרת הידיים, כל עוד אתם לא מגזימים. יותר מדי תנועת ידיים עלולה להסיח את דעת הקהל שלכם.

2. חייכו!

במקרים רבים חיוך אומר לקהל שלכם שאתם שמחים להיות כאן ולחלוק אתו ידע. זה יעזור לכם להשתחרר מעט ולהמיס את הקרח, וגם יעזור לקהל שלכם להרגיש טוב יותר לגביכם.

אבל, וודאו כי החיוך שלכם ניראה ומרגיש אמיתי. חיוך מזויף רק לצורך התמונה או הסרטון יכול לגרום לקהל שלכם להרגיש אי נוחות, ואתם בהחלט לא רוצים את זה. מצד שני חייכו במודעות, ישנם מקרים שבהם חיוך עליז מדי לא בהכרח יתאים. לדוגמה אם אתם מעבירים מידע רציני, עדיף לשמור על הבעת פנים ניטרלית. אבל בסופו של דבר, החיוך הוא החבר שלכם! 

 

אגב, אם תרצו כתבנו מדריך שלם לאיך להיות יותר פוטוגניים בסרטונים (ובתמונות) 

3. התלבשו בסטייל

איך כדאי להתלבש לכבוד המצלמה? למרבה הצער, או השמחה, אין תשובה אחת נכונה. ההמלצה היא להתלבש בהתאם למצב ולנושא אותו אתם רוצים לשדר.

קרוב לוודאי שחליפה של שלושה חלקים לא תתאים לצילומים בחוף הים, אם מה שאתם רוצים לשדר זה אווירת קלילות קיצית. העצה הטובה ביותר, היא להתלבש במה שגורם לכם להרגיש בנוח מול המצלמה. אך זכרו לשמור על אסתטיקה, זה תופס את לב הצופים.

טיפ של מקצוענים: אם אתם מצלמים ווידאו עם מיקרופון, אולי תרצו ללבוש ווסט, בלייזר או חולצה מכופתרת. כך יהיה קל יותר להסתיר את הכבל ולמקם את המיקרופון בצורה אופטימלית כדי להישמע טוב במיוחד.

טיפים שיעזרו לכם לדבר בביטחון בסרטון

 אז אחרי שאתם שולטים במראה טוב מול המצלמה, הגיע הזמן לדבר בביטחון מול המצלמה! אפילו האישיות היפה ביותר מול המצלמה, תתקשה למשוך קהל אם היא לא יודעת על מה היא מדברת. למרבה המזל, בניית בטחון עצמי מול מצלמה זה רק עניין של תרגול, ומהר מאד גם אתם תוכלו לפלרטט ולדבר מול המצלמה בביטחון ועוצמה.

#1 שלטו בנושא השיחה שלכם

הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לדבר בביטחון הוא לדעת את הנושא והנקודות העיקריות שאתם עומדים לדבר עליהם. ככל שתצברו יותר ניסיון הנושאים יגיעו לכם בקלות יותר ותרגישו טבעיים ולא מתאמצים מול המצלמה. עד אז שננו את המידע ואת הדרך שבחרתם להגיש אותו לקהל שלכם. כי אין תחליף ללהיות מוכן!

 

#2 הכינו תסריט

כתיבת תסריט לסרטון עם כל מה שאתם רוצים להגיד תתן לכם הזדמנות להבטיח, שבאמת תצליחו להגיד את כל מה שאתם רוצים להגיד. לעיתים קרובות אנשים מנסים להדביק את הקצב של עצמם מול המצלמה, הם שוכחים נקודה מכרעת או נודדים מהנושא עד לנקודה שבה הם עלולים אפילו לשכוח את מה שהם ניסו להעביר. בנקודה הזו נכנס הלחץ ואי הנוחות לתמונה, הדיבור נעשה מהיר ומפוזר יותר, מה שמשפיע על החוויה המילולית והפיזית, ואנחנו לא רוצים להגיע לשם!

אפילו רשימת נקודות של המידע החשוב ביותר שלכם זה עדיף מכלום. אבל ההמלצה עבור אנשים שתחום הצילום חדש להם והם לא מרגישים שהם שוחים בו בביטחון, התחילו עם תסריט מלא, וככל שתרגישו בנוח יותר מול המצלמה, תוכלו לגלות מה הכי מתאים לכם.

 

#3 תרגול, תרגול, תרגול!

בכל פעם שאתם רוצים לצלם סרטון לשיתוף מאוחר יותר, תרגלו את מה שאתם רוצים להגיד, ועדיף בכמה שיותר דרכים. כך, לאחר מכן כשתרצו לצלם סרטונים בשידור חי אתם כבר תהיו מנוסים ומלומדים. כמו שנאמר, תרגול עושה הכול מושלם!

קחו את התסריט או את רשימת הנקודות שלכם ורוצו עליהם כמה שיותר פעמים. וודאו שאין ביטויים שעלולים להביך אתכם ולגרום לכם לפספס מילים. קחו קצת זמן לתרגל הפסקות בין קטעי דיבור, ייצרו זרימה שתהיה טבעית ונוחה לכם. אתם לא רוצים להישמע כמו רובוטים.

 

להרגיש בנוח מול מצלמה בקלות
תרגול עקבי יעזור לכם להרגיש בנוח מול מצלמה

עוד כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כדי להרגיש נוח במצלמה

אמנם עברנו על רוב היסודות שיעזרו לכם להרגיש בנוח ולהיראות טוב יותר מול מצלמה, אבל יש עוד כמה דברים שבהחלט יכולים לעזור.

 

ודאו שיש לכם מספיק זמן

שום דבר לא יכול לגרום לכם לחוש חרדה גדולה יותר מלהכריח את עצמכם להצטלם בגלל דד ליין המתקרב ובא. במידת האפשר, תכננו את הצילומים שלכם עם מספיק זמן מראש כדי להתמודד עם בעיות כמו, אנשים שלא מגיעים בזמן, חוסר בפריטים מסוימים או דברים אחרים העלולים להיות מחוץ לשליטתכם.

תנו לעצמכם הרבה זמן, ואל תדאגו אם ייקח לכם עוד זמן להשלים את הסרטון שלכם. אין כמו לעשות את העבודה בקצב נכון, רגוע ובטוח יותר.

הגבילו הסחות דעת

אין מה לומר, זה כייף גדול להצטלם כשיש פמליית חברים לצידנו. אבל יותר מדי אנשים איתכם על הסט עלול להסיח את דעתכם מהעבודה שלפניכם. הסחות דעת אחרות יכולות להיות כל דבר, החל ממדיה חברתית ועד הודעות וטלפונים מההורים. בשורה התחתונה: אם זה יסיח את דעתכם מהעבודה שלפניכם, הניחו את זה בצד עד שתסיימו.

 

תשכחו משלמות

זכרו, הסרטון שלכם לא חייב להיות מושלם כדי להיות טוב. הקהל שכם יעריך את הידיעה שאתם אנושיים. אז פקשוש קטן של מילה זה לא סוף העולם, תמשיכו ותסיימו את הסרטון, לפעמים זה אפילו מוסיף חן. וזכרו שבמקרה הכי גרוע, תמיד תוכלו לדאוג לעריכת וידאו, כך תוכלו לחתוך את הקטעים שלא אהבתם. 

בקשו משוב

אם אתם מודאגים לגבי איך התוכן שלכם יצא, או מה נקודות החולשה בסרטונים שלכם. דרך מצוינת לקבל להגיע למודעות עצמית היא פשוט לשאול מישהו. שתפו את הסרטון עם חברים או בני משפחה שאתם סומכים עליהם. או אפילו שאלו יוצרי תוכן שאתם מעריכים את דעתם, בקשו מהם טיפים. כך תוכלו להיות בטוחים שהתוכן שלכם איכותי ומוצלח.

הציבו תאורה מחמיאה

בין אם אתם מצלמים סרטוני ווידאו או תמונות סטילס, תאורה טובה עושה את כל ההבדל! לפני צילום הוידאו או התמונה בחרו איזו אווירה אתם רוצים לשדר, ובהתאם הציבו את התאורה. בן אם מדובר בתאורת בין ערביים רכה ועדינה או תאורת יום חזקה. חשוב שהתאורה באזור הפנים תהיה מדויקת, אתם לא רוצים לצאת עם צלליות מתחת לעיניים או באזור הצוואר בגלל תאורה שהוצבה לא כשורה.

בחרו תפאורה מתאימה

לבחירת התפאורה יש השפעה רבה על אופי הסרטון או התמונה שתצלמו. התפאורה יוצרת את האווירה, מספרת את הסיפור שלא מדובר במילים. בחרו מרחב שיתכתב עם הנושא שלכם וירגיש לכם בנוח. אם אתם מצלמים במקום ציבורי, דאגו מראש לבחור מקום שהעוברים והשבים לא ייכנסו לכם לפריים ובכך יקטעו לכם את רצף הצילום והדיבור.

דמיינו שהמצלמה היא הקהל שלכם

אם אתם עדיין מרגישים מוזר לדבר מול מצלמה, נסו לשחק משחק. דמיינו כי המצלמה היא קהל פוטנציאלי למה שאתם מציגים. כך, כשתדברו אל המצלמה, אתם כבר לא מסתכלים למצלמה, אלא אתם מסתכלים ישירות על הקהל שלכם. נסו ממש להיכנס לזה, זה יעורר עבורכם הבדל עצום.

 

איך אפשר להרגיש בנוח מול מצלמה

אולי יעניין אותך לקרוא גם המדריך השלם להפקת סרטון תדמית >> 

VIVI STUDIO - סרטוני תדמית, למי שרוצה לנפץ את תקרת ההצלחה שלו!

בדיוק כמו כל דבר אחר, להיות טוב מול מצלמה דורש תרגול. ככל שתעשו את זה יותר כך תשתפרו. הטיפים הללו יכולים לעזור לכם להזניק את המראה והבטחון העצמי שלכם מול המצלמה, ולהבטיח שתראו ותשמעו מקצועיים כל האפשר

אם אתם רוצים להפיק סרטוני תדמית אישיים או עסקיים שיקפיצו את המותג שלכם כמה צעדים קדימה במדיה החברתית וברחבי הרשת, פנו אלינו

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5