5 דברים שיהרסו לכם את סרטון התדמית

סרטוני תדמית חסרי מטרה, באיכות נמוכה, עמוסים בטקסט, עם מוזיקת רקע לא מתאימה ושאינם מכוונים את הקהל אל הפעולה המתבקשת. אלו חלק מהטעויות הנפוצות ביותר שבעלי עסקים עושים כאשר הם יוצרים סרטוני תדמית.

עולם השיווק העסקי עבר טרנספורמציה אדירה בשנים האחרונות, ממודעות טקסט שיווקיות וגנריות, העולם עבר להדרכה ושיווק באמצעות סרטוני תדמית, וטוב שכך! סרטוני ווידאו חשובים מאד לאנשים מאחר והם ממחישים נושאים בצורה הטובה והחווייתית ביותר, וכך מאפשרים לקהל לקיים מפגש אנושי עם בעלי העסק מבלי להצטרך במאמץ או מחויבות כלשהי

יחד עם זאת, שיווק עסקי באמצעות סרטוני תדמית אינו נטול סיכונים, בואו נבחן 5 טעויות נפוצות בסרטוני תדמית שיכולים לעשות לעסק שלכם קצת יותר נזק מתועלת והדרכים בהן ניתן להגבר על הטעויות ולמנף אותן לטובת העסק שלכם

תוכן עניינים:

הפקת סרטוני תדמית זה אחד האפיקים השיווקיים המוצלחים ביותר שקיימים היום. ולא סתם, בכל יום מיליוני אנשים ברחבי הארץ והעולם משוטטים ברחבי הרשתות החברתיות וצופים בסרטונים. מדובר בכמות לא נתפסות של אנשים המחפשים תכנים מעניינים שיספקו מענה לצרכים שלהם. אותם צופים הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם! כאשר עסק מפרסם את עצמו בעזרת סרטוני תדמית, הסיכוי שהצופים ירכשו את השירות גדול כמעט פי 2 בהשוואה לעסק שמשווק את עצמו באמצעות טקסט בלבד.

לצד זה זה שסרטוני תדמית הם בין הכלים החזקים ביותר היום, צריך קצת יותר מכמה תמונות נעות כדי לקבל את שיעור ההמרה הנחשק שכולם שואפים אליו. על הסרטון להיות בעל מטרה ממוקדת, מקצועי ומדויק בכדי למשוך אליו את האנשים שבסוף הסרטון יהפכו ללקוחות טובים ויציבים.

 הנה כמה דברים שעליכם לעשות וגם לא לעשות כדי שסרטון התדמית שלכם יהיה מוצלח במיוחד:

1. סרטון חסר אסטרטגיה

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל מעל הכול אתם צריכים לשקול את הדבר החשוב ביותר, והוא: מה הסיבה שאתם מפיקים את הסרטון שלכם?

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאתם יכולים לעשות בשיווק בווידאו, היא להתחיל לצלם וליצור מבלי לדעת מה המטרה שלכם. לא משנה כמה הסרטון מבדר, חינוכי ומעניין, אם אין אסטרטגיה, סביר להניח שלא תהיה לו השפעה ניכרת. ולמעשה כל ההשקעה שלכם תתקע באמצע הדרך אל הפסגה.

מה הפתרון? לפני שאתם מתחילים לייצר סרטון, הגדירו את היעדים שלכם באמצעות מענה לשאלות מנחות:

  • למה אתת יוצרים את הסרטון הזה?
  • מי קהל היעד שלכם?
  • מה מטרת הסרטון? (למשל קליקים, המרות ועוד…)
  • מה התקציב שלכם ?

 

בלי לענות על השאלות הללו, אתם עלולים למצוא את עצמכם מבזבזים המון זמן וכסף על הפקות שלא יספקו לכם את המענה האמיתי לשמו אתם יוצרים את הסרטון. זכרו, אתם רוצים לכוון לקהל יעד מסוים עם מטרה חזקה שתמשוך אליכם את הצופים הנכונים ולא לפנות לקהל רנדומלי שבמקרה יחלוף וירפרף בסרטוני התדמית שלכם.

לדוגמה, אם אתם מכוונים לקהל בעל ידע טכנולוגי מסוים, תרצו להשתמש בסלנגים וניבים שיחברו אתכם וייצרו הזדהות מצד הצופים, וגם יגרמו לאנשים מחוץ לקהילה להסתקרן במידה מספקת כדי לצפות ולהכיר אתכם.

השתמשו במילים ובטקסט איכותי, אך לא ברמה גבוהה מדי, אתם רוצים שהקהל שלכם יבין וייהנה מהמידע שאתם מספקים לו. חשוב מאד לדבר על “נקודת הכאב” של הקהל שלכם, בצורה מושכת ועניינית, דברו על הצרכים שלהם והדרך בה אתם יכולים לתת להם את המענה הטוב ביותר תוך שימוש באלמנטים רגשיים. לאחר מכן סקרו את הסרטון ובחנו הם הרגש שרציתם לשדר באמת עבר. תוכלו לשאול את עצמכם, או את החברים שלכם, מה אתם מרגישים אחרי שצפיתם בסרטון.

5 טעויות בהפקת סרטוני תדמית

אולי יעניין אותך לקרוא גם איך להיות יותר פוטוגניים בסרטונים ובתמונות>> 

2. בחירת מוזיקה לא מתאימה

מוזיקה זה עניין של טעם אישי, יחד עם זאת לצערנו יכולות להיות בחירות של מוזיקת רקע לא נכונות, מה שעשוי לעוות את הכוונה שאתם רוצים לשדר באמצעות הסרטון. מה זה בעצם אומר? מוזיקת רקע יוצאת ותומכת באווירה של הסרטון ובתוכן אותו אתם רוצים לשדר לטוב ולרע. לדוגמה, אם אתם רוצים שהקהל שלכם יישאר ממוקד במלל שלכם אז מוזיקת רקע קופצנית עשויה להוציא את הצופים מריכוז ולשדר מסרים סותרים. אך במידה ותשמיעו מוזיקה קופצנית ברגעים ספציפיים מאד זה דווקא עשוי להיות גורם מאסף שיחזיק את הקהל מרותק לתוכן שלכם. זכרו, התוכן הפרסומי שלכם נועד כדי לעורר תחושות חזקות ומכוונות שיתמכו בנושא אותו אתם מפרסמים, ואף ייצרו משיכה ביניכם לבין הקהל.

השתמשו בכוחה של המוזיקה כדי ליצור סרטונים מקצועיים ושלמים יותר, כאלה שיוכלו לרגש ולהניע את הקהל מאזור הנוחות שלהם, אתם רוצים לעורר השראה ולהעצים את הצופים שלכם, אם תעשו זאת, אתם תבטיחו את מקומם של הצופים כלקוחות שלכם.

בחירת המוזיקה הנכונה תגרום בדיוק לתגובות הרגשיות אליהם אתם מכוונים, המותגים הגדולים יודעים בדיוק מה הקהל שלהם ירגיש תוך כדי שהוא צופה בסרטון וגם אחרי הצפייה, כך הם מצליחים לשמר ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלהם. 

לצד כל הדיבורים על עוצמת הבחירה המוזיקלית שלכם, זכרו שלפחות 70% מהסרטונים ברחבי הרשת נצפים ב- Mute. כלומר, אל תסתמכו רק על בחירת הסאונד כדי לספר את הסיפור של הסרטון שלכם. אתם רוצים להבטיח שהתוכן שלכם יעבוד גם ללא קול, וכאשר הצופים ילחצו על השמעת הסאונד, הערך שלכם רק יעלה עוד יותר.

 

3. וודאו שהקהל שלכם יודע מה הצעד הבא

בעידן בו שיווק באמצעות צילום סרטוני ווידאו הפך לפלטפורמה המובילה ביותר לקידום עסקים, חשוב לספק לקהל ערך גם לאחר הצפייה בסרטוני הווידאו ולמעשה להוביל את הצופים צעד אחר צעד אל עבר שירותים נוספים שאתם יכולים לספק להם.

הציעו לקהל ביקור באתר האינטרנט שלכם להשלמת החוויה ולקבלת מידע נוסף, הרשמה לניוזלטר או למעקב אחר התכנים שלכם. הציעו כל מה שאתם יכולים כדי להשאיר את הקהל מעורב במותג שלכם. יצירת סרטון, נפלא ככל שיהיה מבלי להוביל את הקהל לפעולה שתהפוך אותם ללקוחות זה בעצם לעצור בחצי הדרך אל הפסגה.

האם תרצו שהקהל יבקר באתר האינטרנט שלכם ויקנה מוצר ספציפי? הקפידו לשלב בסוף הסרטון את הלוגו של המותג שלכם או קישור שיוביל את הצופים שלכם ליעד הנבחר. הוסיפו תיוג בחלקו התחתון של הסרטון, או לחילופין תתבלו את הסרטון עם קוד קופון ייחודי, קישור או הודעה אודות אירוע או פעילות ספציפית שעשויה להיות רלוונטית עבורם.   

יצירת סרטון איכותי וטוב דורש מאמץ ועריכת וידאו מקצועית ומדויקת, אל תבזבזו את העבודה הקשה שלכם בכך שלא תכללו את הלוגו או סימן ההיכר של המותג שלכם. כך, כל מי שייצפה בתכנים שלכם יידע שאתם אלה שיצרתם אותם, אתם בהחלט רוצים לחלחל ללב התודעה של הקהל שלכם. מלבד ההנעה לפעולה, תיוג הסרטון יהפוך אותו למקצועי יותר ויסייע למאמצי השיווק של העסק שלכם.

בתכנון סרטוני תדמית חשוב להיצמד לאסטרטגיה

4. השתמשו בטקסט במידה הנכונה

אחת מהטעויות הנפוצות ביותר ביצירת בסרטוני תדמית שיווקיים, היא שימוש עתיר בטקסט במהלך הסרטון. הטעות הזאת למעשה הורסת את ההזדמנות החזותית של הווידאו ומעמיסה על הצופים מלל שאינו נדרש.

לכולנו יש המון מידע לספר ללקוחות שלנו, זה כמעט מרגיש אינסופי. בייחוד כאשר אנחנו נרגשים לספר על מוצרים ופרטי חדשות עסיסיים במיוחד, כמו מי אנחנו ומה יש לנו להציע עבור הצופים. זה מעולה, אך יחד עם זאת המידע שאתם משתפים חייב להיות חד, ברור ותמציתי בכל סרטון. דחיסת טקסט מוגזם עשויי לעייף את הקהל ולגרום להם להפסיק לצפות באופן מידי, טקסט מאוזן וענייני לעומת זאת, יכול לרתק את הצופים אל המסך. כמו כן, וודאו כי הטקסט לא מתחלף מהר או לאט מדי. אתם לא רוצים לבזבז טקסט טוב במהירות וגם לא להתעכב עליו יותר מדי מה שיכול לגרום לאיבוד הפואנטה שלכם.

ההמלצה היא לשלב מספר אלמנטים שונים בדיוק במידה הנכונה ומבלי שהצופים יחשבו על האלמנט עצמו. ניתן לשלב תמונות סטילס, גרפים, טקסט וקריינות. חישבו בגדול אך גם במידה! שימרו את הטקסט המרובה למקומות שבהם הוא באמת יעניק את האפקט הטוב ביותר.

5. נתחו את הסרטון שלכם

טעות נוספת שלמרבה הצער קורת לא מעט, היא פרסום סרטונים בלתי ניתנים לצפייה, חשוב להבין מה הופך סרטון לבלתי ניתן לצפייה.

  • איכות נמוכה, בהחלט יכולה להפוך סרטון טוב לכושל. חשוב להקפיד כי הסרטון מצטלם ומתפרסם ברזולוציה הגבוהה ביותר, אנחנו רוצים שהצופים ייהנו מהצפייה בסרטונים שלכם!
  • אם אתם משלבים קטעי מוזיקה ודיבור, הקפידו כי האודיו משתלב בצורה המקצועית ביותר, אחת הטעויות הגדולות היא להשמיע מוזיקת רקע בשידור חי מה שעלול לפגום באיכות הסרטונים. ערכו את האודיו בנפרד כדי להצליח לספק סרטונים ברמה הגבוהה ביותר.
  • שילוב אלמנטים נוספים כמו, טקסט, סימנים שונים ותמונות יכול להקפיץ את הסרטון שלכם כמה צעדים קדימה. אך ריבוי אלמנטים יכול להאריך את התסריט יתר על המידה ולגרום לסרטון להיראות מבולגן ולא ממוקד, במצב כזה סביר שתאבדו את הקהל שלכם לפני שתגיעו לפאנץ”.

מה ניתן לעשות? ראשית נסו לדמות את עצמכם כקהל היעד, צפו בכל סרטון מספר פעמים, הפיצו אותו בין החברים שלכם כדי לקבל חוות דעת. עדיף לערוך את הסרטון מספר פעמים מאשר להעלות ולגלות בדיעבד שהוא בלתי ניתן לצפייה.

השתמשו בניתוח וניטור סרטוני התדמית שלכם כדי להבין כמה צפיות אתם מקבלים ועד כמה הצופים באמת התעניינו בתוכן שלכם. זכרו, ניתן להעביר כל מסר, הדרך שבה אתם בוחרים להעביר אותו תקבע את מידת הצלחתו.

לאחר הניתוח, שלבו לקחים שנלמדו מסרטונים קודמים בהפקה של סרטונים חדשים. עד כמה שזה שמע מתיש או מעצבן, זו עשויה להיות אחת מהאסטרטגיות המפתח להימנע מטעויות שעלולות להכשיל את הסרטון המושקע שלכם. אל תעשו את אותן הטעויות פעמיים, השתמשו בכל צעד שגוי כרגעים שניתן ללמוד ולצמוח מהם, לא כאינדיקציה לכישלון. זה המתכון ליצירת סרטונים מקצועיים שיקדמו את העסק שלכם. תוכלו לקרוא על זה עוד במדריך השלם להפקת סרטוני תדמית. 

VIVI – ההצלחה שלכם היא התדמית שלנו! תנו לסרטונים לסלול לכם את הדרך אל ההצלחה

סרטוני תדמית מהווים כלי שיווקי עוצמתי ורב השפעה ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות. זה עשוי להיות קרש הקפיצה של העסק שלכם אל עבר ההצלחה הנכספת! אך יחד עם זאת, יצירת סרטון חובבני עשוי להוביל את העסק שלכם אל תחום אפור ופושר, אתם לא רוצים להיות שם!

אנחנו מזמינים אתכם ליצור סרטוני תדמית שיישברו את הרשת ויובילו את העסק שלכם קדימה, אצלינו ב VIVI להצלחות אין גבול! אנחנו מתמקדים ביצירת סרטוני תדמית מקוריים, יצירתיים ובעלי השפעה שתסלול לעסקים את הדרך להצלחה. 

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5