תסריט לסרטון תדמית – מה זה ולמה זה כל כך חשוב?!


אתם בוודאי כבר ראיתם את הנתונים הסטטיסטיים – זה לא סוד שסרטוני תדמית הם אחת משיטות השיווק החזקות ביותר בשיש. וידאו זוכה לקבל יותר מעורבות ומניע לצמיחה מהירה יותר מכל סוג אחר של שיווק.
יחד עם זאת, חשוב להבין שכדי ליהנות מכל היתרונות של סרטוני תדמית – הם חייבים להיות מופקים בדרך הטובה ביותר. זה ממש לא אומר שבכל סרטון צריך להשקיע תקציב הוליוודי  😉 אבל כן צריכים להשקיע בתכנון וכתיבת תסריט מקצועי.
במאמר הבא נסביר לכם מה הוא תסריט ולמה הוא כל כך חשוב לסרטונים שלכם.

אחד הצעדים הראשונים ביצירת סרטונים הוא כתיבת התסריט. תסריט הוא דבר הכרחי בין אם מדובר בפרויקט וידאו תדמיתי וקצר, סרטון הדרכה, פירסומת או אפילו קליפ לשיר מרגש – תסריט זה למעשה מסמך שהולך לתאר את הסיפור של הסרטון, כולל תיאורים של צילומים, שיח וקול.

האם נשמע קול שמספר את הסרטון או שיהיה שחקן על הסט שיבצע את הקריינות? היכן הסרטון מתרחש? האם בכמה מיקומים? האם יש תפאורה מיוחדת? באיזה טון הקריין צריך לדבר? כל הפרטים הללו ועוד המון תוכלו למצוא בתסריט של כל סרטון. בלעדיו, סביר להניח שתפספסו את המטרה של הוידאו שלכם והביצועים יהיו בינוניים.

איך לכתוב תסריט

למה חשוב לכתוב תסריט מקצועי לסרטוני תדמית?

כתיבה אסטרטגית – לא רק שיש צורך בסיפור טוב לתסריט, הוא צריך גם להיקשר לערכי המותג ולהיות מכוון ולדבר בשפה שהקהל שלכם יאהב. בלי זה – יהיה לכם קשה מאוד להגיע לצופים שהם גם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. כתיבה אסטרטגית תוכל לסייע לכם למקד את כל המסרים שאתם צריכים להעביר ובדרך המדויקת ביותר.

פחות זמן צילומים – כמו הרבה פרויקטים, תכנון נכון יכול ליצור תהליך טוב יותר, דבר שיותר נכון בתחום ההפקות. במקום להתחיל לאלתר ברגע האחרון, או למצוא תחלופה למיקום מסוים – תסריט מתחשב בכל הפרמטרים שנדרשים ליום הצילומים, מה שיסייע לכם לחסוך זמן, להימנע מטעויות מיותרות (ויקרות) ובכך לקצר משמעותית את זמני הצילומים.

תוצאה יצירתית – קופירייטרים מנוסים נוטים להיות בעלי יכולת טובה לספר סיפורים מרתקים – אחרי הכול, בואו לא נשכח שזה המקצוע שלהם. שכירת חברת הפקות שמספקת לכם קופירייטר צמוד לא רק תחסוך לכם המון זמן – אלא גם תיצור לכם שקט נפשי שהכול בשליטה בכל רגע נתון. לרוב קופירייטרים מגיעים עם רקע בשיווק והבנת התהליך מאפשרת להם להיות יצירתיים ולייצר משהו שככל הנראה יתפוס את עיניהם של הצרכנים ויהדהד להם.

להרוויח יותר כסף – תסריט מקצועי יאפשר לכם לפתח ולקדם סרטון באיכות גבוהה יותר ועם מסר עוצמתי יותר. ככל שהסיפור שלכם יהדהד יותר טוב – כך תכלו ליצור אמון כלפי המותג שלכם. תסריט שכתוב טוב יגרום לאנשים לרצות להרגיש, להתבטא ולהגיב ובכך לממש את המטרה שלשמה ייצרתם את הסרטון.

שביעות רצון לכל המעורבים – תסריט מקצועי לא רק ישפר את התוצאה הסופית, אלא הוא יכול גם ליצור חוויה חיובית לכל המעורבים בהפקה. סרטון שמתוכנן גרוע, בלי תסריט עלול ליצור מתח ותסכול רב על הסט. עם תסריט – תוכלו להיות בטוחים שהכול רשום באותו דף ולהעביר תחושה של מקצועיות לכל המשתתפים בהפקה שלכם – לא רק שהם ירצו לעבוד אתכם שוב, אלא גם יעריכו את העובדה שהשקעתם בפרויקט שלכם מבלי לזלזל בזמן של אף אחד.

כתיבת תסריט לסרטון תדמית טיפים

אולי יעניין אותך לקרוא גם איך לכתוב תסריט לסרטוני תדמית >> 

לסיכום,

למפיקים ולקופירייטרים יש תשוקה רבה למה שהם עושים, לא רק שהם מבינים כיצד לגרום למותגים להגיע לקהל שלהם, אלא יש להם גם את ההבנה ואת הפרקטיקה לייעל תהליכים רבים דרך כתיבת התסריט.

אם אתם עדיין חושבים לנסות לחסוך בעלויות ולוותר על כתיבה מקצועית – קחו בחשבון שתסריט לא איכותי עלול להזיק לתדמית של המותג שלכם.

אם יש לכם עוד שאלות או שאתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ועלויות – אנחנו כאן בשבילכם, נשמח לעזור לכם בכל דבר  😊 מלאו את הפרטים שלכם ואנחנו נחזור אליכם!

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5