סרטוני תדמית לתחום החקלאות

בשנים האחרונות עולם החקלאות קיבל תפנית דיגיטלית – החל ממכשור טכנולוגי חדשני המציע חלופה מתקדמת למכונות הישנות ולעבודת הכפיים שהיינו רגילים אליה, ועד לרחפנים המספקים צילומי שדה מרהיבים וייחודיים. הודות להתפתחות הטכנולוגית, חקלאים רבים עברו לשווק את מרכולתם ברחבי הרשת ובפלטפורמות החברתיות השונות. בעזרת תכנים מרתקים שטרם נראו כמותם, חקלאים רבים יכולים להציג לשווק את המוצרים והשירותים שלהם לקהל גדול יותר מאי פעם.

אז כיצד מפיקים סרטוני תדמית לתחום החקלאות ומה היתרונות שהם מציעים לקידום העסק שלכם? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו לפני שתפיקו את סרטוני התדמית שלכם

תוכן עניינים:

לצד ההתפתחות הטכנולוגית והדיגיטלית הנוגעת כמעט בכל תחום – ענף החקלאות אינו נשאר מאחור עם הטרקטור והמגרפה הישנים. תחום החקלאות הוא כולל קשת רחבה של נושאים – החל מכלי עבודה ידניים ומכאניים, דרך גידולי שדה, פיתוח וייצור מכשור חקלאי, בעלי חיים, מערכות השקיה ועוד. העידן הטכנולוגי מוביל חברות רבות לפיתוח וייצור מוצרים חדשים לייעול ושיפור העבודה החקלאית. לצד החידושים הטכנולוגיים, עולה התחרות על זכייה באמון ובתשומת ליבם של הלקוחות.

בכדי לזכות בתחרות, מומלץ ליצור בידול עסקי באמצעות תוכן ייחודי ומעניין. סרטוני תדמית זה הכלי היעיל ביותר שיציג ויתאר את המוצרים והשירותים העתידים לצאת לשוק – בין אם מדובר בתערוכה חדשנית או שיווק ברחבי הרשת, סרטוני תדמית יסייעו לכם להתבלט ולמשוך את העין בין המתחרים הרבים.

סרטוני תדמית לענף החקלאות – כך עושים את זה כמו שצריך!

בעבר, פרסום ענפים שונים בתחום החקלאות היה מוגבל לעלונים ולאתרי אינטרנט ספציפיים. כיום, המציאות השתנתה מקצה לקצה – חקלאים רבים משתמשים בפלטפורמות החברתיות על בסיס יומי כקרש קפיצה לקידום החברה שלהם. יוטיוב היא אחת מהפלטפורמות החברתיות הנפוצות והמוצלחות ביותר לתחום החקלאות, יותר מחמישים אחוז מהחקלאים משתמשים ביוטיוב כדי להתעדכן בחדשות, לצפות במוצרים חדשים היוצאים לשוק בדרך קבע ולצרוך סרטונים המנגישים ידע חקלאי ומעניין.

תהליך הפקת סרטון תדמית חקלאי זאת פעולה מעט שונה מסרטוני תדמית לעסקים אחרים. על המפיקים לגלות הבנה עמוקה אודות המוצרים והשירותים החקלאיים שאתם מעוניינים לשווק ולהפיץ.

לפני שמתחילים לעבוד יש לבצע תחקיר מעמיק אשר מתחיל במגרש הביתי של החקלאים – זה יכול להיות בשדה החקלאי, בשטח המרעה או במפעל הייצור. המטרה הינה ליצור תמונת מצב מפורטת שתכלול את הצרכים של החקלאים והלקוחות ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לספק להם מענה איכותי, מקצועי ומעניין. סרטוני התדמית הם כלי מצוין להעברת מידע והצגת מוצרים בצורה אמינה ומבלי להטריח את הלקוחות לצאת מהבית או מהמשרד.

אחרי שמבינים את עיקרי הדברים התמונה מתחילה להתבהר ואפשר להיכנס לרזולוציות נוספות כמו, בחירת סוג הסרטון, מונפש או אנימציה, האם יש צורך בקריין להסביר את ההתרחשות או שניתן לעשות זאת באמצעות טקסט. חקלאים רבים מייצאים את התוצרת שלהם לחברות בינלאומיות, כך שלעיתים יש צורך בהפקת וידאו במספר שפות.

סרטוני תדמית לחקלאות

מה ההבדל בין יצירת סרטוני תדמית לחקלאים להפקת סרטוני תדמית אחרים?

סרטוני תדמית תלחום החקלאות תלויים בהמון משתנים שאינם ניתנים לשליטה כמו, עונות השנה המשפיעות על מזג האוויר, אורך היום המתקצר או מתארך בהתאם לתקופה בשנה, כמו גם מבחר הגידולים הזמין לאותה תקופה. כאשר מפיקים סרטוני תדמית חקלאיים, המטרה היא לאפשר לקהל לצפות בסרטון אותנטי, שישקף בנאמנות את המציאות בשטח. על כן, ברוב המקרים לא ניתן להיכנס לסטודיו ולהציג את השדה משם, יש צורך לצאת אל השטח באופן ממשי תוך התחשבות בכל המשתנים – מה שאומר שיש צורך לתכנן את הפקת הסרטון מבעוד מועד ועם חשיבה מרובה קדימה.

  • ענף החלאות תלוי ונתמך בעונות השנה – בין אם מדובר בחרישת השדה, זריעה והמתנה לגשמים החורפיים שישקו את החלקות וקטיף התבואה בחודשי האביב הפרחוניים. מדובר בפעולות שאין בהן הרבה גמישות מבחינת זמני העבודה. כאשר בוחרים לצלם בתנאי שטח המשתנים תדיר, יש לעבוד לפי לוחות זמנים קפדניים, להכיר את השטח המיועד על בוריו ולנהל את ההפקה בתאום עם זריחתה ושקיעתה של השמש.
  • השדות והטבע אינם ממתינים לאיש – מה שלא נתפס בעדשת המצלמה בזמן, עשוי להתפספס ולהידחות לעונה הבאה. על הצלמים והמפיקים להיות עם היד על הדופק סביב התנועה הארעית המתרחשת בשטח – זאת אם רוצים להצליח לתפוס ולתעד את כל האירועים החשובים ביותר לאורך כל עונות השנה.

הפקת סרטוני תדמית – המקום שבו חקלאות וטכנולוגיה נפגשים

יצירת סרטוני תדמית חקלאיים כוללים בחובם שלל אתגרים – החל ממזג אוויר לא יציב לאורך השנה, צילום מכונות חקלאיות בשלל גדלים ובעלי מורכבויות הפעלה, מרחבי צילום עצומים, תפיסת שדות, כרמים ופרדסים בצורה מדויקת זאת מיומנות המצריכה יכולות ייחודיות, מקצועיות וחשיבה יצירתית כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

כיום, ניתן לפתור כמעט כל בעיה בעזרת חשיבה מחוץ לקופסה ומכשור חדשני המאפשר צילומי וידיאו אוויריים באיכות גבוהה כמו, רחפנים משוכללים המסוגלים לתפוס בעדשת המצלמה שטחים חקלאיים עצומים, התקנת מצלמות ייחודיות על גבי מכשירים שונים ליצירת סרטוני הפעלה, מצלמות עמידות לגשמים ועוד.

מהו כוחן של הפלטפורמות החברתיות בעולם החקלאות

המדיה החברתית הפכה לחלק מחיי היומיום עבור רבים מאיתנו. כיום גם חקלאים רבים משתמשים ברשתות הללו, בעבר השימוש נועד כדי להתחבר לחברים ולקולגות, אבל עכשיו הם מנצלים את ההזדמנות לחלוק סיפורים מרתקים וחיוביים על חקלאות – כדי לדבר על נושאים שונים הנוגעים לחקלאים ולשתף מידע שיכול להשפיע ולשנות את חיי האנשים. זהו מקום השיווק הטוב ביותר עבור יצרני יבולים, חקלאים וחוואים המבקשים לאפשר לאנשים להכיר את פעולות החקלאות.

ניתן לומר שהמדיה החברתית נמצאת בשימוש נרחב יותר מאי פעם והיא חיונית מאוד לקבלה והפצת מידע רלוונטי על ענף החקלאות. כך תוכלו להפיץ בשורות חדשות המהוות גורם עיקרי להצלחת חברות ועסקים רבים, שכן הן מאפשרות תנאי למידה בשלט רחוק, יצירת חיבורים עם חברות וחקלאים החולקים תחומי ידע דומים או חדשים. כך חברות וחקלאיים רבים משתמשים בפלטפורמות החברתיות כדי להגיע ישירות לצרכנים, ניתן למצוא בלוגים עשירים בידע, חשבונות טוויטר, יוטיוב וקבוצות פייסבוק אשר מראות מה מתרחש ומתחדש בעולם החקלאות.

הפלטפורמות החברתיות מהוות כלי שיווקי חזק, באמצעותן חברות וחקלאים רבים יכולים לספר את הסיפור האמיתי שמאחורי הקלעים של עולם החקלאות. סרטוני תדמית עוזרים לכל מי שרוצה ללמוד, ליצור קשרים בתעשיית החקלאות, לנהל קרקעות ולרכוש טכניקות חדשות המסייעות בניהול, הפצה ושיווק מוצרים ושירות חקלאי בארץ ובעולם.

התפתחות הטכנולוגיה שינתה את שיטות החקלאות יחד איתה גם את אמצעי התקשורת דרכם אנשים לומדים על חקלאות, בשורה התחתונה, המדיה החברתית יצרה ועודנה יוצרת קהילות חדשות – ואתם רוצים להיות שם, להציע פתרונות ולבלוט מעל כולם.

באמצעות סרטוני תדמית, חקלאים וחברות המשווקות ציוד חקלאי יכולים לספר ולשתף את התוכן החשוב להם באמת. מרחבי המדיה החברתית זמינה לכולם ובמרחק של לחיצת אצבע אחת – כאשר אתם מנגישים את התוכן שלכם בצורה נוחה, מעניינת ורלוונטית אתם למעשה מאפשרים לקהל שלכם לייצר מעורבות ולהשתתף בדיונים ושיחות שיקדמו את העסק שלכם.

סרטונים שיווקים לחקלאים

אולי יעניין אותך לקרוא גם על סרטוני תדמית לרופאים >> 

תפקידה של יוטיוב בעולם החקלאות

בשנים האחרונות חקלאות אורגנית ביתית צברה פופולריות אדירה – מיליוני אנשים צופים ביוטיוב מדי יום ומאות סרטונים חדשים עולם לפלטפורמה הזו מדי דקה. אין ספק שסרטוני תדמית זה הכלי הטוב ביותר לצריכת תוכן מקוון. יותר ויותר אנשים מגלים עניין ורצון להתחיל לחקור את היכולות של החצר האחורית שלהם על ידי גידולי ירקות ופירות שונים, מה שמעודד אותם לחפש מוצרים שיאפשרו להם להתנסות בחוויה הזו.

הערוצים הללו מאפשרים שיתוף מידע על מוצרים, שירותים ובניית בסיס איתן של קהל לקוחות. כך, חקלאים המשווקים תוצרת אורגנית יכולים לשתף סיפורים, טיפים, רעיונות, הדברה ביולוגית וחוויות מהשטח ולהתחבר ישירות לצרכנים באמצעות אסטרטגיות שיווקיות.

היתרון ביוטיוב הוא שאפשר לקבל תגובות ודירוג על התכנים המשותפים בפלטפורמה, ניתוח הסרטונים יאפשר לכם לייצר סנכרון מושלם עם הצרכים והרצונות של קהל הלקוחות שלכם, ואם לא ירדתם לסוף דעתנו – זה שם המשחק בקידום עסק חקלאי וההנגשה שלו ישירות לצרכנים.

כיצד העסק שלכם יכול להפיק תועלת משימוש ביוטיוב?

בעזרת ערוצי היוטיוב השונים, חקלאיים וחברות רבות יכולים להוסיף ממד ייחודי לתמונות מסף שטוחות ופשוטות. מאחר ופעולות רבות הקשורות לענף החקלאות הן “חזותיות” מאוד זה עשוי לסייע בהעברת היתרונות והתכונות של המוצרים והשירותים שלכם. לפי מחקרים של יוטיוב וגוגל – צופים עשויים להישאר באתר שלכם זמן רב יותר אם האתר מציע שלל סרטונים מעניינים, בהשוואה לאתרים המציגים תכנים על ידי טקסטים כתובים ותמונות כדי לתאר תהליך או מוצר.

סרטוני ווידאו יכולים להיות שימושיים במיוחד בהצגת תהליכים חקלאיים כמו למשל, זריעה של ירק, טיפול ותחזוקת החלקות החקלאיות ואפילו, שיתוף של הכנת אוכל מהירקות שנקטפו. כמו כן ניתן לתעד אירועים ופעילויות המתרחשות במשק או בשטח שלכם כמו, בתים פתוחים בחגים, פסטיבלים עונתיים הקשורים לחקלאות או שיווק מוצר חדש וכך, לשמש גם כמקום שניתן לפרסם בו נושאים וחידושים הקשורים לעולם החקלאות.

בנוסף, קמעונאים עשויים לרצות לשקול ברצינות את השימוש בסרטוני תדמית ברשתות החברתיות כדי להגיע לקהלים גדולים, חדשים ורעננים יותר.

כמו בשיווק רשתות חברתיות אחרות, גם עסק חקלאי נדרש לפרסם ולעדכן אודות המתרחש אצלו לעתים קרובות וקבועות כדי לשמר ולהגדיל את קהל הלקוחות. אם כי מספר הסרטונים המופקים עשוי לעלות או לרדת בהתאם לעונתיות של העסק. אל תשכחו ליידע את הצרכנים מתי עתיד לעלות סרטון חדש על ידי שליחת אימיילים, פרסום הודעה באתר האינטרנט וברשתות החברתיות האחרות שלכם.

סרטוני תדמית חקלאיים – לאן פנינו מועדות?

לחקלאות יש תפקיד מכריע בכלכלה של מדינות מתפתחות רבות. אוכלוסיית העולם גדלה, והשטחים לעיבוד מצטמצמים. לכן, ענף החקלאות זקוק לחדשנות בכל הנוגע לשיטות גידול, שמירה על הקרקע והגנת הצומח. משנה לשנה שיטות חקלאות מודרניות משחקות תפקיד חיוני, כדי להפוך את תחום החקלאות ליעיל, זמין וסביבתי יותר – ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר באמצעות סרטוני תדמית חקלאיים.

צילום של שדה חקלאי מלמעלה

אולי תרצו לקרוא גם את המדריך שלנו על כמה עולה סרטון תדמית לחקלאים >> 

VIVI סרטוני תדמית – צעד קטן לאדם, צעד גדול לתחום החקלאות!

אנחנו מאמינים כי ניסיון, מיומנות, מקצועיות ומסירות הם המפתח ליצירת סרטון תדמית מנצח שייקח אתכם קדימה אל עבר עתיד מוצלח יותר. אנחנו ב-  VIVI סרטוני תדמית תופרים את התוכן בהתאמה אישית ומדויקת לצרכים העסקיים שלכם – בין אם מדובר בסרטונים המתארים מוצרים או הנגשת שירותים טכנולוגים. בין אם אתם חברה חדשה המבקשת לשווק מוצר חדשני ומהפכני או חברה וותיקה בעלת שנים רבות של ייצור ושיווק מכשור חקלאי בארץ ובעולם – עולם השיווק הדיגיטלי מציע עולם אינסופי של אפשרויות. או כמו שאומרים אצלינו, גם השמיים הם לא הגבול!

אנו מתמחים בהפקה ויצירת סרטי תדמית לחברות מובילות המתמחות בשיווק ייצור והפצה של מוצרים ושירותים חקלאיים. עם צוות מקצועי וחסר פשרות הכולל את מיטב הצלמים, עורכים, אנימטורים ואנשי תוכן ברמה הגבוהה ביותר! יחד, ניצור עבורכם סרטון תדמית שיסלול עבורכם את הדרך להצלחה.

התשוקה שלנו מתמקדת סביב מטרה עיקרית והיא – הפקת סרטוני תדמית שיעבדו עבורכם ויקדמו את המטרות העסקיות שלכם.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

סרטוני רילס לעסקים כל מה שרציתם לדעת
בלוג

סרטוני רילס לעסקים – כל מה שרציתם לדעת

בשנים האחרונות חלה מהפכה די רצינית בכל מה שנוגע לקידום עסקים ולדרך שבה הם מונגשים ללקוחות – אם בעבר כל …

לקריאה נוספת
צילומי תדמית לעסקים
בלוג

צילומי תדמית לעסקים – מה זה כולל והאם זה משתלם?

צילומי תדמית לוקחים את המוצר או השירות שאתם מציעים, ומציגים אותו לקהל שלכם בדרך האטרקטיבית והנכונה כדי למשוך אליכם את …

לקריאה נוספת
איך עושים סרטונים שיווקים בפייסבוק
בלוג

איך מפיקים סרטון שיווקי לפייסבוק?

שיווק, קידום ומיתוג בית העסק שלכם במדיה החברתית רשתות מהווה צעד ופעולה חשובים, מועילים ומשתלמים במיוחד. לא משנה מה סוג …

לקריאה נוספת

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5