טיקטוק היא פלטפורמה ידידותית מאוד לעסקים וחברות רבות. ולא רק בגלל היצירתיות והאותנטיות שהיא מציעה, אלא בעיקר האלגוריתם והחשיפה המדהימים שהיא מציעה למשתמשים העסקיים שלה.
טיקטוק יכולה להעניק לעסק שלכם גישה לקהל עצום שלפלטפורמות האחרות אין גישה אליו. באמצעות השקעת זמן בבניית הקהל שלכם, במעקב אחריו ובפרסום תוכן מקורי ואיכותי ומקורי, אתם תוכלו ליצור לעצמכם בסיס שיווקי שישתלם לכם מאוד. אתם יכולים לראות את זה כמו נכס שאתם משקיעים בו זמן מה ולבסוף הוא לא רק מחזיר את ההשקעה, אלא גם מניב לכם לא מעט רווחים.
עבור בעלי עסקים רבים, אחד הדברים החשובים ביותר שיכולים להיות לכם, זה החשיפה – ככל שתהיה לכם יותר חשיפה, כך הסיכויים שלכם להגיע ליותר לקוחות , להשיג לקוחות חדשים, להמיר אותם לקונים בפועל, לשמר אותם ולבנות מודעות כללית למותג שלכם, גדלה בצורה ניכרת ובממדים ששום ערוץ שיווקי אחר לא יכול להציע לכם.
טיקטוק לעסקים - להתחיל לנצל את הטרנדים לטובתכם!
תחילת דרכה של טיקטוק הייתה רק כפלטפורמת מדיה חברתית שמציגה סרטוני ווידאו ומוזיקה, אך מאז היא התפתחה לאפליקציה שמציגה מיליוני טרנדים שמאפשרים יצירתיות אינסופית!
טיקטוק הטמיעה אלגוריתם יעיל וגאוני, כדי להציג למשתמשים סרטנים מגמתיים הרלוונטיים לתחומי העניין שלהם – אלו בהחלט חדשות טובות עבורכם, זה יקל עליכם ביצירת תוכן רלוונטי ומותאם בלי לחקור יותר מדי לעומק.
החלק הכי טוב בטרנדים של טיקטוק הוא, שתמיד יש טרנדים חדשים שתוכלו להשתמש בהם, אתם בעצמכם יכולים ליצור טרנדים ותמיד יהיו צופים שיתלהבו להמשיך את הטרנד שלכם עבורכם!
עמוד for you הוא 'דף החקירה' של האפליקציה, המציג עדכון אינסופי של סרטונים פופולריים שמשתמשי טיקטוק יכולים להנות מהם ולהשתמש בהם עבור העסק שלהם. אתם יכולים לבחור טרנד, לבצע אותו ולפרסם את הסרטון, או אם אתם ממש רוצים ללכת על כל הקופה, אתם יכולים ליצור טרנד מגמתי בעצמכם לפרסם אותו ואם הוא יהיה מוצלח ויתפוס כמו אש בשדה קוצים, אתם תוכלו להתרווח אחורה ולצפות בהצלחה בעבודה שלכם קורמת עור וגידים.
3 טיפים לתחילת העבודה
אם אתם מוכנים לתחילת העבודה העסקית שלכם בטיקטוק, כל הכבוד! אך כדי שהעבודה שלכם באמת תהיה אפקטיבית ותביא תוצאות טובות, חשוב לנו להעביר לכם כמה עקרונות חשובים לפני תחילת העבודה:
- קבעו את המטרות שלכם
הטיפ הראשון לתחילת העבודה עם טיקטוק לעסקים, הוא להבין מה אתם רוצים שהמותג שלכם יפיק מהפלטפורמה הזו. אתם לא חייבים להתקבע על תשובה ספציפית מייד, סביר להניח שהתשובה שלכם תשתנה עם הזמן ובהתאם לצרכים שלכם – עם זאת, טוב שיהיה לכם מושג לאיזה כיוון ראשוני אתם רוצים להתקדם כדי לא לבזבז זמן ומשאבים על כיוונים שכלל לא משקפים את הרצונות העסקיים שלכם.
הנה כמה רעיונות ל'יעדים' שיעזרו לכם להניח את הבסיס לחשבון העסקי שלכם בטיקטוק:
- אנחנו רוצים להגדיל את המודעות למותג שלנו
- אנחנו רוצים לחנך את קהל היעד שלנו
- מתמקדים בהגדלת מכירות
- מבקשים לגייס עובדים
- הגדלת הקליקים באתר האינטרנט של העסק
- המטרה היא להגדיל את טווח הנגישות לקהל שלנו
- פרסמו מידע בעל ערך
כעת, אחרי שהגדרתם את המטרות שלכם, עליכם ליצור תוכן איכות ורב ערך שישרת את המטרות הללו – אתם יכולים לחשוב על זה כעל צמח שאתם מגדלים, כל פעם שאתם מפרסמים תוכן בחשבון הטיקטוק שלכם, אתם למעשה משקים את המטרה הזו. ככל שהתוכן (המים) איכותי ומקורי יותר, הוא יעזור למטרה שלכם לצמוח בצורה מפוארת ומוצלחת יותר ויותר.
במילים אחרות, זה חשוב מאוד שתתחשבו בקהל שלכם זמן יצירת התוכן ותספקו לו את מה שאתם יודעים שהוא מחפש דרך הסרטונים שלכם. אם התוכן שלכם לא יוסיף ערך לקהל היעד שלכם ולא ימשוך אותו, סביר להניח שהוא יתפקשש באלגוריתם ולא יזכה לחשיפה כי הצופים לא יתעניינו בתוכן שלכם. או בקיצור, עדיף לא להעלות תוכן בכלל מאשר להעלות תוכן ברמה נמוכה, זה יכול לעשות יותר נזק מתועלת.
אם אתם לא ממש יודעים אך לייצר תוכן איכותי שיקדם אתכם ברחבי הרשת - זאת בדיוק המומחיות שלנו בויוי, סטודיו להפקת סרטוני תדמית, נשמח לסייע לכם להבין איזה תוכן הקהל שלכם ממש יאהב (וגם טיקטוק) וכמובן, נבצע את זה ממש כמו שתדמיינו את זה.
- היו עקביים
בכל מה שקשור לעולם הדיגיטל (ויש שיגידו בחיים בכלל), עקביות היא המפתח להצלחה! אתם יכולים להתמהמה לפני קו ההתחלה, אבל מהרגע שהתחלתם לפרסם, אל תפסיקו. אתם יכולים לפרסם בתדירות נמוכה או גבוהה, לפי הגדרת המטרות שלכם, פשוט שימרו על רצף.
בהתחלה, אתם עשויים להרגיש שהתוכן שלכם לא מקבל את תשומת הלב שבאמת מגיעה לו, מה שעלול לייגע ולייאש ולגרום לכם לרצות להפסיק. העצה שלנו: הישארו עם זה. שימו לב לתוכן שלכם שמתפקד (אפילו מעט) טוב יותר מאחרים, או מהסרטון האחרון שפרסמתם. זה מחזור למידה שלא נגמר, אבל עם מאמץ עקבי ופעולות נכונות, אתם תקבלו את התגמול המגיע לכם, אנחנו מאמינים בכם!
טיקטוק יכולה לחולל פלאים עבור העסק שלכם - עליכם לייצר תוכן שימשוך את הלקוחות ויהדהד ברחבי הרשת, הנה כמה רעיונות איך לעשות את זה:
1# הציגו את השגרה היומית שלכם
ממשפיענים ועד לבעלי עסקים קטנים, פרסום סרטונים שגרתיים ויומיומיים בחשבון העסקי שלכם יספק לעוקבים שלכם תובנות חשובות עליכם ועל העסק שלכם – זה מייצר אמון וחיבור אישי.
זה יכול להיות פשוט כמו שגרת הקפה של הבוקר שלכם, או איך אתם מארגנים את רשימת המטלות שלכם – כל דבר שנותן אווירה של "מאחורי הקלעים", יכול להיות מעודד מעורבות.
טיפ קטן מאיתנו 😎 הפכו את הרעיון שלכם לרלוונטי ומשויך למותג או לעסק שלכם, על ידי התמקדות במשימות היומיומיות שאתם ידועים בהן. לדוגמה, אם אתם עובדים בתחום האופנה, אולי תרצו להראות איך אתם מתכוננים ליום הצילום – או איך אתם מתכננים את לוח הזמנים הפרסומי שלכם.
2# שתפו תוכן מעורר השראה
תוכן מעורר השראה הוא הזדמנות לשתף את ערכי המותג שלכם תוך המרת צופים לעוקבים וללקוחות.
זכרו – הצופים רוצים לראות אנושיות מעבר לאסתטיות וליופי. לדוגמה, מבקרת אוכל ויוצרת התוכן המפורסמת, רבקה האפמן משתפת לעיתים קרובות מסרים אישיים ומרוממי נפש לקהילה שלה: היא הודיעה על כך שהיא לוקה בתסמונת המתחזה וזכתה בעשרות אלפי לייקים, שיתופים ומאות עוקבים חדשים – רבים פשוט הביעו הכרת תודה על דברי החכמה שלה ועל גילוי האנושיות בין שלל הסרטונים המושלמים.
ממש כמו שסרטוני השראה עובדים נהדר עבור יזמים ויוצרי תוכן מתחום הבריאות, הוא יכול לעבוד מצוין עבור כל סוג של עסק, כל עוד הוא נעשה בטוב טעם. בעת סיעור המוחות, חשבו על הערכים שאתם רוצים לתקשר, על המשימות שלכם ומה לדעתכם יהדהד אצל הצופים.
3#למדו את הקהל שלכם דברים חדשים
זה הזמן והמקום להגמיש ולהנגיש את הכישורים והמומחיות שלכם! אתם יכולים לייצר סרטון מידע בעל ערך או להדריך את הצופים שלכם באמצעות סרטון הדרכה מעניין ומפולפל. הסרטונים הללו מעולים, מכיוון שניתן ליישם אותם כמעט בכל סוג של תעשייה או נישה. לדוגמה, אנשי נדל"ן יכולים ללמד את הצופים שלכם לגבי קניית בתים, ביטוחי משכנתאות ועוד.
לא בטוחים מאיפה להתחיל? אנחנו מזמינים אתם לכס קפה בסטודיו שלנו, יחד נוכל לבחון את העסק שלכם ולהבין אילו סרטוני הדרכה ומידע יוכלו להעשיר ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם. כמו כן, נוכל להפוך את הסרטונים הללו למרכיב חוזר באסטרטגיית שיווק התוכן שלכם על ידי יצירת פלייליסט ייעודי לטיקטוק. זה גם יאפשר לצופים למצוא את כל הסרטונים הקשורים אליכם במקום אחד וגם, זאת דרך נפלאה למכור מבלי להעניק תחושה ללקוחות שאתם מוכרים להם.
#4 השתמשו בתכונת השאלות והתשובות
שאלות ותשבות הן דרך מצוינת לעזור לעוקבים שלכם לתקשר איתכם, זה גם יכול לעורר בהם רעיונות תוכן חדשים.
למרבה המזל, טיקטוק ייעלה את התהליך הזה עם תכונת השאלות והתשובות החדשה שלה, המאפשרת לקהל שלכם לשלוח שאלות ולענות תשובות, זה נפלא מכיוון שזה יכול לתת לכם תמונות מצב לגבי מוצר או שירות חדשים שאתם רוצים לשווק.
טיפ קטן מאיתנו: פנו זמן ביומן התוכן שלכם, כדי לענות לקהל בדף השאלות והתשובות שלכם.
#5 ספרו סיפור!
אחד מהכלים השיווקיים הטובים ביותר, זה שיתוף תוכן אישי באמצעות סיפור – אנחנו ממש בנויים לנרטיביים מבחינה מוחית, זה מרתק ומסעיר אותנו וממש גורם לנו לרצות עוד מזה! אתם יכולים לספר סיפורים על עצמכם, על העובדים שלכם או על אנשים שהם מודל לחיקוי עבורכם. זה לא חייב להיות מסובך מדי, זה יכול להיות פשוט קצר ולעניין, אבל חשוב שיהיה מרתק ומצולם טוב.
#6 שתפו את תחומי העניין שלכם
אתם צופים באיזה סדרה ששווה מרתון לילי? קראתם ספר ששינה את התפיסה שלכם? הציגו אותו בסרטון הטיקטוק שלכם!
שיתוף סיפורים וממצאים מהחיים האישיים שלכם זאת דרך מעולה ויעילה להאניש את המותג שלכם, זה יכול לעזור לגוון את התוכן שלכם ולהחזיר את הצופים לסיבוב נוסף.
טיפ קטן מאיתנו😎: שמרו את ההמלצות שלכם פשוטות ואישיות – שתפו סיכום מהיר של מה הסב לכם הנאה או לא, ממש כאילו אתם מדברים עם חבר.