סרטונים שיווקיים בטיקטוק? איך זה עובד ואיך עושים את זה?

אפליקציית הטיקטוק הפכה בתוך כמה שנים לפלטפורמה מובילה בה פעילים בארה”ב כ – 100 מיליון משתמשים מדי חודש. גם הישראלים קיבלו ואימצו בחום את האפליקציה הפופולרית והנתונים מראים ששלושה מיליון משתמשים עושים בה שימוש לפחות 6 פעמים בממוצע ביום וצופים ב –  6.5 מיליארד צפיות במהלך החודש. הנתונים המדהימים האלה מצביעים על ההצלחה והפופולריות של אפליקציית טיקטוק ואין זה פלא שהיא משכה במהירות רבה את תשומת ליבם של בעלי העסקים, המפרסמים והמשווקים ככלי אפקטיבי לשיווק וקידום עסקים במדיה הדיגיטלית והחברתית. במידה ואתה בעל עסק, ללא ספק, שיווק באפליקציית TikTok מהווה ערוץ שיווקי מצוין למותג שלכם וזאת בזכות החשיפה העצומה והתחרות הנמוכה באופן יחסי שקיימת בפלטפורמה הדי צעירה.

תוכן עניינים:

רגע, רגע...טיקטוק? האפליקציה הזו עם הסרטונים של הילדים?

כן ולא! טיק טוק היא אפליקציה לשיתוף סרטונים, בעבר הייתה מקומם של הילדים אך כיום זה לא המצב. במידה ואתם שואלים עצמכם מהי בדיוק אפליקציית טיק טוק, כדאי שתדעו שאינכם לבד בעניין הזה. אמנם יחסי הציבור של אפליקציית טיק טוק (או בשמה המיתולגי מיוזיקלי) הינם מעולים, אולם כאמור עד לא מזמן קהל משתמשי האפליקציה הנה בנוי בעיקר על קהל צעיר שרובו ילדים.

בטיקטוק, המשתמשים יכולים לשתף מגוון רחב של סרטונים באורכים שונים, כאשר ברוב המקרים אורכם של הסרטונים יהיה כ -15 שניות עד 30 שניות (אבל אפשר עד שלוש דקות פעם אחרונה שבדקנו). מי שאינו בקיא ושולט בטיקטוק, בוודאי שואל עצמו במה שונים הסרטונים בטיקטוק מהסרטונים ברילס באינסטגרם? ובכן זו שאלה חשובה וטובה ואנו כאן על מנת לספק לכם את התשובה. בטיקטוק נוסף אלמנט דומיננטי שהוא המוסיקה, מה שמבדיל את האפליקציה הזו מאחרות. המשתמשים בטיקטוק יכולים לבחור שיר שאהוב עליהם ובזמן שהוא מתנגן ברקע ניתן לתעד סרטון שמבוסס על ליפ – סינק, אבל לא רק. אנשים משתפים שם “וולוגים” (=וידיאו בלוג), דעות, מימים, טרנדים לוהטים, מדריכים (כמו בישול, איפור אלב יש עוד המון תחומים) ועוד. 

טיקטוק - אז והיום

כאמור טיקטוק זה אפליקצייתה לשיתוף ווידאו שפותח ונמצא בבעלות של החברה הסינית המובילה  ByteDance.

האפליקציה מיועדת ומשמשת ליצירה של סרטוני ווידיאו קצרים מסוגים שונים בהם: סרטוני קומדיה, ריקוד, שיווק וחינוך באורך של מספר שניות עד 3 דקות. טיקטוק מהווה את הגרסה הבין לאומית של אפליקציית  Douyin שפותחה והושקה ב – 2016 בסין. במהלך שנת 2017 היישומון הותאם למערכות ההפעלה אנדרואיד ו – iOS  ברובם של השווקים שמחוץ לסין והפך זמין ברחבי העולם וזאת לאחר שמוזג בשנת 2018 עם רשת מיוזיקלי שהינה אפליקציה חברתית מצליחה אחרת. באוקטובר 2018 יישומון טיקטוק הפך לבעל מספר ההורדות והשיתופים הגבוה ביותר ברחבי ארה”ב.  כיום, פלטפורמת טיקטוק זמינה ב – 150 שווקים וב – 75  שפות וליישום הפופולרי יש למעלה ממיליארד משתמשים פעילים בכל רחבי העולם.

היתרונות של הפלטפורמה

פלטפורמת טיקטוק מציעה יתרונות מגוונים רבים למשתמשים בה:

  • סרטונים קצרים, קלילים וקליטים – טיקטוק מבוססת על העלאת והצגת סרטונים באורך של עד 15 שניות שניתן לשלבם יחד עד ל – 60 שניות סך הכל. מדובר בדרך נוחה ומהירה להעברת מסרים, שיתוף והפצת סרטונים קלילים, מעניינים ומהנים ממגוון סוגים.
  • נוחות וקלות תפעול – המשתמשים הרבים נחשפים לסרטונים ויכולים לרפרף ולעבור עליהם באמצעות גלילה נוחה ולצפות בהם בעדכונים שלהם. מדובר ביישומון שהינו קל ופשוט לתפעול וידידותי במיוחד למשתמש.
  • שילוב של אפקטים – אחת האפשרויות האטרקטיביות והמגניבות ביותר בטיקטוק למשתמשים ולמפרסמים הינה שילוב של שלל אפקטים מיוחדים ועריכת מוזיקת רקע בסרטונים. מגוון האפשרויות והאפקטים שניתן לשלב בעת הפקת סרטון שיווקי לטיקטוק הביא לכך שסרטונים רבים הפכו בפלטפורמה זו לוויראליים.
  • שיתוף ואינטראקציה – כאשר מדובר בשיתוף של סרטונים ויצירת אינטראקציה, הרי שהמשתמשים יכולים להגיב, לשתף ולעשות לייק לסרטונים מוצלחים שהם אהבו. נתוני המעורבות של המשתמשים בפלטפורמה הזו הינם גבוהים במיוחד ועל פי מחקרים שונים שנעשו, טיקטוק מובילה בפער ניכר ולא “סופרת” את הפלטפורמות והרשתות האחרות כאשר מדובר במידת וברמת המעורבות בחשבונות שלה.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על סרטוני מוצר – מה החשיבות שלהם >>

איך טיקטוק עובד?

בדומה לכל אפליקציה חדשה אחרת שנכנסת בסערה לשוק, גם במקרה של טיקטוק, רובם של בעלי העסקים לא “ספרו” אותה ככלי שיווקי. בתחילת הדרך, נראה היה שהפלטפורמה פונה ומשמשת רק צעירים ובני נוער, אולם לאור ההצלחה של פייסבוק ואינסטגרם כבר קיימת ההבנה שהצעירים מהווים את עיקר הכוח שמניע את הפלטפורמות החדשות והם קהל פעיל  במיוחד וזאת מהסיבה הבסיסית והפשוטה שהם אוהבים לחקור ואינם חוששים מאפשרויות ודברים חדשים. על אף התפיסה שהפלטפורמה פונה ומדברת בעיקר לקהל הצעיר, הרי שבתוך זמן קצר למדי, אפליקציות מנצחות ומוצלחות ימשכו אליהן קהל רחב ומגוון של משתמשים ולמעשה, קרוב ל – 38% ממשתמשי ה – Tik Tok ברחבי ארה”ב הינם מעל לגיל 30. נוסף על כך, התחרות העסקית בפלטפורמה שהינה נמוכה באופן יחסי, מציעה הזדמנויות בעלות פוטנציאל אדיר וזאת מכיוון שניתן להגיע לקהל רחב ומגוון בעלות נמוכה באופן יחסי.

 

האלגוריתם של טיקטוק

איך עובד האלגוריתם של טיקטוק ומה הוא “אוהב”?

  • השלמת צפייה – המטרה המרכזית בהעלאת סרטון שיווקי לטיקטוק הינה שאנשים יצפו בסרטון כולו עד הסוף. ככל שיותר אנשים יצפו בסרטון שהעלתם עד לסיומו, כך הסיכוי שהוא יופץ ויקודם ליותר אנשים עולה. סרטונים שאנשים לא צופים בהם עד סופם וממהרים לדפדף ולעבור הלאה, האלגוריתם של טיקטוק פחות אוהב.
  • אינטראקציה – בנוסף להשלמת הצפייה, האלגוריתם של טיקטוק רוצה לזהות ולראות גם פעילויות שונות סביב הסרטון לדוגמא: האם הגבתם לסרטון, האם צפיתם בו בלופ, האם נכנסתם וצפיתם בפרופיל של היוצר, האם עשיתם איתו דואט וכו’. בהתאם לפרמטרים האלו האלגוריתם של טיק יראה לכם סרטונים נוספים של אותו היוצר.
  • תחומי עניין – טיקטוק בוחנת כל העת מה אתם מחפשים, עושים ואוהבים. האלגוריתם של טיקטוק לומד את תחומי העניין ואת ההעדפות של המשתמשים ובהתאם מציג יותר סרטונים בתחום העניין המסוים ועם ההאשטאג והסאונד המסוימים שאתם מעדיפים.

דרכי הפרסום בטיקטוק

בבואכם להעלות סרטוני תדמית לטיקטוק, יש להכיר כמה מאפיינים של האפליקציה וללמוד כיצד ניתן להיעזר ולעשות בהם שימוש לשיווק אפקטיבי ומוצלח חינם בשיטת הקידום האורגני. ישנן כמה דרכים לפרסם ולקדם את עצמכם ואת העסק שלכם בטיקטוק באמצעות סרטונים  שיווקיים קצרים:

  • For You– מדובר בפיד ייעודי המציג לכולם את הסרטונים הכי פופולריים ללא צורך להירשם. האלגוריתם הייחודי של טיקטוק יודע לזהות את מה שמעניין אתכם, אולם במידה והסרטון לא יקבל מספיק אינטראקציה, הרי שהוא לא יזכה לקבל חשיפה נוספת.
  • Following– בנוסף לפיד פור יו ניתן לעקוב באופן אישי אחר אנשים, עסקים ונותני שירותים מסוימים בהתאם לבחירה ולעניין שלכם כמשתמשים. במידה ואינכם מחוברים או שלא נרשמתם לשירות,  יוצגו בפניכם המשפיענים המובילים כך שתוכלו להתחיל ולעקוב אחריהם.
  • Duet– דואט הינו סרטון שנוצר כתגובה לסרטון אחר שבו צפיתם. הסרטון יוצג, ברוב המקרים, בפורמט שהינו חצוי לשניים, כלומר בצד ימין ניתן לראות את הסרטון המקורי ובצד שמאל תוכלו לראות את סרטון התגובה ומכאן נגזר השם של פונקציה זו – דואט, כלומר חלוקת המסך לשניים וצפייה בשני הסרטונים במקביל. .
  • Live– בדומה לפייסבוק לייב, טיקטוק מציעה אופציה להזרמת סרטוני ותכני ווידאו בזמן אמת שיועלו בהמשך לחשבון האישי שלכם. שידורי לייב זוכים, בדרך כלל, לחשיפה גבוהה, יוצרים עניין, מושכים את המשתמשים ומשום כך הם נחשבים לכלי פרסום וקידום אפקטיבי במיוחד במדיה הדיגיטלית וברשתות החברתיות.

איך ליצור תוכן שיווקי איכותי ומעניין בטיקטוק?

הסוד להצלחה באפליקציית טיק טוק טמון ביצירה של תוכן מרגש. במידה ותצליחו בכך, תזכו לקבל צפיות מרובות בסרטונים השיווקיים שלכם ומעורבות גבוהה מצד הצופים, התוצאה תהיה שהאלגוריתם הייחודי של טיקטוק יציג את התוכן שאתם מעלים בפני אנשים רבים יותר. ישנן מספר דרכים להפיק סרטונים איכותיים שיהפכו ויראליים בטיקטוק, אולם ללא ספק הדרך והשיטה הטובה ביותר הינה להיעזר בחברה מקצועית שזהו תחום ההתמחות שלה. על מנת ליצור וליצוק תוכן עסקי ושיווקי מעניין ואטרקטיבי לפרופיל הטיקטוק שלכם, מומלץ לאמץ את האסטרטגיה שבה הייתם עושים שימוש כאשר אתם מעלים תוכן מועיל ומרתק לבלוג או לאתר שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם: 

 

  • בצעו מחקר יסודי ומעמיק אחר מילות מפתח באמצעות כלי גוגל חינמיים במטרה להבין בצורה הטובה ביותר מה מחפש הקהל בתחום הפעילות שלכם ועשו שימוש במילות המפתח הללו.
  • מלבד תוכן המיועד לספק מידע רלוונטי ומועיל, רצוי ליצור תוכן שהינו הומוריסטי. שילוב של הומור בתוכן שאתם מעלים, יעבוד היטב באפליקציית הטיקטוק וזאת מכיוון שרוב משתמשי הפלטפורמה עושים זאת כדי ליהנות. תוכן הומוריסטי יגרום לקהל היעד שלכם להתחבר לסרטון בקלות וליהנות ממנו. זו הזדמנות גם לעשות שימוש באפקטים השונים והרבים שהפלטפורמה המתקדמת מציעה במטרה לקדם את הסרטון.
  • הדרך היעילה והקלה ביותר לקדם את הסרטון שלכם הינה באמצעות האשטגים רלוונטיים בכל פעם שתפרסמו סרטון. במידה ואינכם מבינים ומכירים את התחום והנושא ולא יודעים באילו האשטגים מומלץ לעשות שימוש, ניתן להקליד מילות מפתח רלוונטיות ורחבות באזור החיפוש בטיקטוק וזאת בדומה לחיפוש בגוגל. כאשר תעשו כן, תקבלו מגוון hashtags רלוונטיים ומומלצים שמשויכים למילת המפתח שהקלדתם. אם אתם מעוניינים להגיע לקהל מגוון ורחב, מומלץ לשלב האשטגים שהינם כלליים יותר דוגמת: #seoremarketing ו – # smallbusinessloans.
  • צרו שיתופי פעולה ושותפויות – כעיקרון יכולת החשיפה בטיקטוק, בדומה לפלטפורמות אחרות, מקבלת את כוחה ממספר העוקבים שיש ושיהיו לכם. נסו להפיק סרטונים שיווקיים בתחום שלכם שיכולים להיות רלוונטיים, לפנות ולמשוך אנשים להם יש מספר עוקבים רב וניתן אף לשלוח להם הודעה ידידותית קצרה שתיידע ותעניין אותם לשתף פעולה עמכם.
  • בנוסף לסרטונים, מודעות טיקטוק מהוות דרך טובה נוספת לפרסם, לקדם ולשווק את החברה או העסק שלכם בפלטפורמה הזו. בהחלט מומלץ לשלב בין סרטונים שיווקיים למודעות טיקטוק וכך לקבל מענה מלא וכולל בכל הנוגע לתחום הפרסום והחשיפה שלכם. אחד היתרונות הבולטים של מודעות בטיקטוק הינו שאין צורך להשקיע הרבה זמן בהגדרת מסע הפרסום ובניית קהל שכן תוכלו להגיע לכל קהלי היעד אליהם אתם מעוניינים לפנות, לרוב בתוך 24 שעות בלבד.
  • בתהליך הפקת הסרטון, רצוי לבצע מיקוד לקהל שמותאם באופן אישי. את הסרטון שמהווה חלק מקמפיין שיווקי, תוכלו לכוון ולמקד לאנשים שקיימו כבר אינטראקציה עם העסק והמותג שלכם ובאמצעות מיקוד התוכן והמסר לקהלים דומים ניתן להגיע לעוד אנשים בעלי מאפיינים דומים לקהל היעד שכבר קיים.

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5