קידום סרטונים בגוגל – המדריך הסודי לשנת 2022

בטח שמעתם את המונח קידום אורגני בגוגל  (SEO) מיליון פעמים. אבל האם ידעתם שהוספת וידאו לאתר שלכם יכולה לשפר באופן דרסטי את הדירוג שלכם בגוגל ולהוביל יותר אנשים להיכנס לאתר שלכם?

זה נכון! וידאו הופך במהירות לאחת הצורות החשובות ביותר של שיווק תוכן ונוכחותו או יותר נכון אי נכוחותו עלולה להשפיע רבות על איך אנשים תופסים את המותג שלכם ויותר מכל – איך גוגל תופס אותכם. במאמר הבא נסביר איך סרטוני וידיאו משפיעים על קידום האתר שלכם.

תוכן עניינים:

רגע, מה זה בכלל SEO?

לפני שנפרט כיצד וידאו יכול לשפר את דירוג הדפים האורגני שלכם, בואו נדבר קצת יותר על מה זה בעצם SEO. SEO או בתרגום ישיר – אופטימיזציה למנועי חיפוש היא מה שאתם עושים כדי להגדיל את הנראות שלכם בדפי תוצאות של מנועי החיפוש. ככל שהאתר שלכם מדורג גבוה יותר בגוגל, המשמעות היא שיותר אנשים יראו את הדף שלכם כאשר הם יחפשו שאילתה רלוונטית, ילחצו על הלינק לאתר שלכם, יקראו את התוכן ויכירו את המותג שלכם (ואפילו יבצעו רכישה או כל המרה רצויה).  זה לא מדע מדויק והשיטות המומלצות משתנות לעתים קרובות, אבל אופטימיזציה של תוכן ומבנה האתר שלכם עשויים בסופו של דבר להביא ליותר המרות מכל שיטות השיווק הדיגיטלי שאתם משתמשים בהם.

אז אפשר לומר,ש SEO היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעסקים להיחשף בפני קהלי היעד שלהם. זכרו, כאשר אנשים משתמשים במנועי חיפוש, הם מבצעים חיפוש ממוקד. הם מחפשים באופן פעיל את מה שאתם מציעים, אז לדאוג שהאתר שלכם יופיע ראשון בשאילתות של המשתמשים שלכם צריך להיות צעד מכריע באסטרטגיית השיווק שלכם.

אם אתם כבר יודעים את זה, כנראה כבר עשיתם כמה צעדים כדי לשפר את SEO באתר שלכם. ייתכן שיצרתם מאמרים ספציפיים המבוססים על מחקר מילות מפתח. ייתכן שאפילו שכרתם מומחה SEO שיעזור לדפים שלכם להיכנס לאינדקס ולהיסרק בצורה נכונה יותר. מה שאתם אולי לא יודעים זה שיש גורם קריטי שיכול לקחת את הדירוגים שלכם למעלה – וזה סרטוני וידיאו.

SEO זו אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום ליותר גולשים להגיע לאתר שלכם

מה הקשר בין סרטוני וידאו וקידום אתרים?

הבסיס של קידום אתרים זה התאמה של אסטרטגיית התוכן שלכם למה שהאלגוריתם של גוגל אוהב. ולמרות שגוגל לא מספרים לנו הכול – אנחנו כן יודעים שווידאו, הוא כלי רב עוצמה לקידום אתרים.

אז למה וידאו עוזר לדירוג SEO? הנה מה שאנחנו יודעים על הקשר בין השניים

אנחנו יודעים, שלפי השמועות גוגל נותן עדיפות לתוצאות חיפוש שכוללים סרטוני וידיאו מעל אתרים שאין בהם וידיאו. למרות שבגוגל לא אישרו את הרעיון הזה בצורה מפורשת, מקדמי אתרים רבים בעולם מסכימים שתוצאות החיפוש והדירוגים שלהם – מצביעים על כך שזה נכון. –

למעשה, לפי בדיקות שנעשו ברחבי הועלם כמעט כל הדפים שמביאים את התנועה האורגנית  הגבוהה ביותר כוללים תוכן וידאו, ובדרך כלל רואים שיפור בתנועה האורגנית הנעה בין 10% ל-250% כאשר מוסיפים צילומי וידאו לפוסטים קיימים. בנוסף, אם אתם מאחרים את הסרטונים שלכם על גבי יוטיוב, אז לא רק שתשפרו את התנועה לאתר שלכם, אלא גם לערוץ היוטיוב שלכם.

וידאו גם עוזר למדדים אחרים שאנו יודעים שגוגל לוקחת בחשבון לצורך הדירוג. שניים מהמדדים החשובים ביותר לקידום אתרים הם הזמן שהמשתמשים מבלים בדף או באתר שלכם ומספר הקישורים הנכנסים המפנים חזרה לדומיין שלכם, ווידאו כמעט תמיד משפר את שני הנתונים הללו. מחקרים מראים שאנשים מבלים זמן רב יותר, ליתר דיוק פי שניים בדף עם וידאו מאשר בלי, וככל שהתוכן שלכם איכותי יותר, כך גדל הסיכוי שתקבלו יותר קישורים נכנסים.

אז, וידאו מועיל לקידום אתרים הן במישרין והן בעקיפין – הסרטון לבדו כנראה משפיע על הדירוג שלכם והוא משפיע על גורמים אחרים שנכנסים למערכת השיקולים של גוגל.

בקיצור, האלגוריתמים של גוגל מעדיפים יותר ויותר אתרים עם תוכן וידאו, וזה לא משהו שאתם רוצים להתעלם ממנו; 93 אחוז מחוויות הגלישה של הלקוחות שלכם מתחילות במנוע חיפוש, אז אתם לגמרי רוצים לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להופיע בעמוד הראשון וצילום וידאו לאתר שלכם – הוא אחד מהם. 

הקשר בין סרטוני וידיאו לקידום אתרים
סרטוני תדמית באתר שלכם יכולים להזניק את האתר שלכם בתוצאות החיפוש

איך ליצור וידאו באיכות גבוהה שישפר את הדירוג בגוגל?

המפתח לשימוש בווידאו כחלק מאסטרטגיית ה-SEO שלכם זה להקדיש זמן להפקת וידאו וסרטונים איכותיים המכוונים למטרה מסוימת. אחרי הכל, וידאו לבדו אינו בהכרח החסד היחידי שיעזור לאתר שלכם.

תחשבו על זה ככה: וידאו נותן לכם דחיפה בדירוג, מה שמאפשר ליותר אנשים לראות את האתר שלכם, מה שאומר שיותר אנשים ילחצו על הקישור שלכם. אבל, הם למעשה לא יישארו באתר  הרבה זמן אם התוכן שלכם בדף אינו איכותי, או במילים אחרות – לא מעניין אותם בכלל.

למען האמת, במקרה כזה, זה עלול להזיק. לצורך העניין סרטונים באיכות נמוכה שנמצאים בעמוד מסוים ללא הקשר, עשוי לגרום לדירוג שלכם דווקא להיפגע בגלל שגוגל – לא רוצה לקחת אנשים לעמודים חסרי תועלת למשתמשים שלהם.

למה זה ככה? כי בהתחלה, ייתכן שיותר אנשים יראו את האתר שלכם כי הוא מופיע בראש תוצאות החיפוש, אבל אם הדף שלכם לא עונה על השאלות של הגולשים – אז הם ייצאו משם מהר. זה יגדיל את שיעור היציאה מהאתר שלכם – מה שיגיד לגוגל, שמשהו בדף הזה לא נותן ערך לגולשים. התוצאה הסופית? אתם תאבדו את הדירוג שהרווחתם, וכתוצאה מכך אתם עשויים לאבד דירוגים אחרים כי האתר שלכם לא נותן שום ערך לגולשים, בעיני גוגל.

אז מה צריך לעשות כדי למנוע מצבים כאלה? רק להשקיע מעט זמן ומחשבה באסטרטגיית התוכן שלכם. למרבה המזל, אנחנו מומחים בכל הקשור להפקת סרטוני תדמית, ויש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם עם כל מה שקשור לקידום שלהם.

5 דרכים לגרום לגוגל לאהוב את הסרטונים שלכם

#1 השתמשו בסרטונים באתר שלכם

צילום ועריכת וידאו זה לא מספיק – אתם צריכים לפרסם אותם בפועל באתר שלכם. רק וודאו שאתם שמים את הסרטון שלכם במקום הגיוני. סרטון תדמית של המותג שלכם ישתלב היטב בעמוד הבית או בדף אודות. סרטוני המלצות הם נכס נהדר ויכולים לעבור מצוין כמעט בכל מקום באתר, לעומת זאת סרטוני מוצר לצורך העניין – שימו רק בעמודי המוצר הרלוונטים.

#2 תנו קונטקסט לסרטון שלכם

פרסום הסרטון שלכם בדף ריק לא יעשה הרבה. הקפידו להטמיע את הסרטון במקום שהוא הגיוני, ולהקיף אותו בתוכן כתוב רלוונטי אחר. אתם יכולים אפילו לכלול תמלול של הסרטון שלכם כדי למקד למילות מפתח נוספות. ככל שגוגל יוכל להבין יותר על מה הדף שלכם – כך התוצאות שלכם יהיו טובות יותר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על חשיבות של סרטוני מוצר >>  

כל סרטון באתר שלכם חייב להגיע עם קונטקסט!

#3 וודאו שהסרטון שלכם נותן ערך

אם ללקוח הפוטנציאלי יש שאלות לגבי המותג שלכם, השירותים, המוצרים או התחום שלכם, אז מענה על שאלות אלו ילמד ויעצים אותו בעת קבלת החלטת הרכישה. אם אתם עונים על השאלות שלהם ברציפות, אתם הופכים לסמכות וזוכים לאמינות בגלל הערך שאתם מספקים. מנועי החיפוש רואים זאת ומתחילים לשפר את דירוג הדפים שלכם אפילו יותר. שקלו להכין סרטון שאלות ותשובות או הדגמה של המוצרים שלכם בפעולה עבור דפי המוצרים שלכם. אתם יכולים גם להשתמש בסרטוני הדרכה בבלוג שלכם כדי לספק חלופה לקריאת טקסט ארוך.

 

#4 תהיו עקביים

אתם לא יכולים ללכת לחדר כושר פעם אחת ולצפות לשש קוביות בבטן. אותו דבר לגבי שיווק וידאו! עקביות ומסירות הם המפתח. עבדו כדי לספק ערך באופן עקבי, ועבדו על דירוג לא רק עבור מילת מפתח אחת, אלא עבור מילות מפתח רלוונטיות רבות שתואמות את כוונת החיפוש של הלקוחות שלכם. החדשות הטובות הן שתהיה לכם מוטיבציה ליצור תוכן נוסף ברגע שתראו כמה זה עובד!

 

#5 אל תשכחו את הפרטים הטכניים

העלאת הסרטון שלך לאתר כמו YouTube או Vimeo היא רק ההתחלה. אל תשכחו להזין את המידע הנכון כדי ש”העכבישים” של גוגל ידעו לקרוא את הסרטון שלכם יותר טוב ולתעדף אותו בהתאם.

ביוטיוב לדוגמה, אתם צריכים לדאוג לדברים הבאים:

  • כותרת נכונה
  • מילות מפתח
  • תגים
  • אורך סרטון
  • הערות
  • תיאור סרטון
השפעה של סרטוני וידיאו על SEO
מגנטו את גוגל והגולשים שלכם עם סרטונים מרתקים באתר שלכם

כמה מילים אחרונות...

אז אפשר לומר שבגלל האופי הסוחף שלהם, השימוש והפופולריות – סרטונים ימשיכו לצמוח בעתיד הקרוב והרחוק. בשורה תחתונה אתם צריכים להבין שאנשים היום מעדיפים לצפות בסרטון, מדור לדור אנחנו הופכים לפחות ופחות סבלניים ואתם צריכים ללמוד לתמצת את המסרים שלכם ולהציג אותם נכון לקהל שלכם. סרטונים יותר קל לזכור, לעסוק ולשתף – וזה בדיוק הדברים שאסטרטגיית שיווק מדויקת צריכה לשאוף להשיג.

עם זאת, אתם צריכים לוודא שאתה לא משתמשים רק בסרטונים בשביל הפוטנציאל השיווקי שלהם, אלא גם בשביל יתרונות ה-SEO שלהם. סרטונים הוכיחו שוב ושוב את יכולתם להגביר את הנראות המקוונת של מותגים, להגדיל תנועה ולהגדיל את דירוג בגוגל.

השקעת תקציב בהפקת וידאו יכולה להחזיר תוצאות מדהימות הן מנקודת מבט של SEO והן מנקודת מבט שיווקית.

VIVI סרטוני תדמית – יוצרים סרטונים שאנשים (וגוגל) אוהבים!

צוות VIVI סטודיו  מורכב מאנשי המקצוע המובילים בתחום – צלמים, אנימטורים, עורכי ווידאו ומעצבים גרפים – אנו מתמחים בהתאמת סרטוני תדמית לכל מטרה, עם חשיבה מחוץ לקופסה, יחד, ניצור לכם את התדמית שתסלול לכם את הדרך להצלחה.

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5