הפקת סרטון ורטיקלי

הפקת סרטוני וידאו

כפי שכולנו יודעים, כיום היום דיגיטלי, כך שבמגוון התחומים
בשיווק הדיגיטלי יש תחום אחד שכל בעל עסק צריך להכיר, הפקת סרטוני וידאו.
כיום, הכול קורה כל כך מהר ואנשים מאבדים סבלנות בן רגע, התחרות
על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים היא עצומה וקיים מגוון עצום
של מוצרים ושירותים מכלל בעלי עסקים.
הפקת סרטון וידאו של המוצר או השירות שלכם יכולה לעזור לכם לתפוס את
תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים ולייחד אתכם משאר המתחרים,
אז איך מפיקים סרטון וידאו?
אילו סוגים של סרטוני וידאו יש?
ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים לצלם? בכתבה הזו ריכזנו לכם את כל
הטיפים הכי חשובים להפקת סרטוני וידאו.

אז קודם כל, מהו התהליך של הפקת סרטוני וידאו?

הפקת סרטון וידאו יכול להישמע כמשהו די מסובך ולא מובן לאנשים שלא
גדלים בעידן הרשתות החברתיות, אך ממש לא בהכרח.
הפקת סרטון וידאו הוא דבר די פשוט אם עוקבים אחר שלושת השלבים העיקריים.

שלב התכנון: קדם הפקה Pre production-

בשלב התכנון אתם קודם כל מנסים לחשוב מה אתם מנסים למכור לצופים ואיך, איזה
סגנון חיים יתלווה עם המכשיר או
השירות בעת קנייתו או איזו בעיה המכשיר או השירות שאתם מוכרים להם יפתור.
אתם חוקרים ובודקים את כל המידע שיש ברשותכם לגבי קהל היעד שלכם
ואיך לרתק אותו, אתם צריכים לשכנע אותם לא רק שהם צריכים את השירות או
המוצר הזה, אלא גם שהם צריכים לקנות אותו דווקא מכם, אתם צריכים לייחד
את עצמכם מהמתחרים.

לאחר שהבנתם מה אתם מנסים למכור ואיך, אתם צריכים להתחיל לתכנן את הסרטון,
זה אומר לכתוב את התסריט, לשכור צוות צילום, לחפש לוקיישנים מתאימים
לצילומים ולסדר את לוז הצילומים.
השלב הזה הוא קריטי ביותר מכיוון שהוא הבסיס לכל שאר השלבים, וללא
התכנונים המוקדמים השלבים הבאים יכולים לקרוס, לכן כדאי לא למהר ולקחת את
הזמן בעת שלב התכנון.

עוד דבר חשוב בעת שלב התכנון הוא לדעת איך אתם מתכוונים לשווק את הסרטון אחרי הצילום. אתם צריכים לבחור מספר מילים שיופיעו מספר פעמים במהלך הסרטון
וכך בעת שאנשים מחפשים דברים שכוללים את המילים האלו או אפילו רק מילה אחת,
גוגל יקפיץ את הסרטון שלכם בתוצאות החיפוש וכך
אתם מרוויחים חשיפה בחינם.

שלב יצירת הסרטון-Production

בשלב העשייה אתם מתחילים לצלם את הסרטון, זה אומר שכל מה שתכננתם בשלב הקודם בא לידי ביטוי בצילום עכשיו.
בשלב הזה מומלץ לשכור צוות צילום מקצועי שמכיר כבר את העבודה ובכך למנוע בעיות ולהבטיח את הסרטון האיכותי ביותר שיכלתם להפיק.

שלב: פוסט פרוקדשן-post production

בשלב הזה אתם בעצם לוקחים את כל החומרים שצילמתם ומתחילים לעבוד עליהם, זה אומר לחתוך קטעים שלא מתאימים, להתלבט איזה קטע
לשים איפה, ולבסוף לחבר את כל הקטעים ביחד עד ליצירת הסרטון הנכסף.

לאחר שהסרטון בידכם, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק לשווק אותו ללקוחות הפוטנציאלים, קהל היעד שלכם משתנה ממקום למקום ולכל טווח גילאים תצטרכו
להתאים את עצמכם בצורה שונה מבחינת הפרסום.

לקהל הצעיר יותר יהיה עדיף לשווק ברשתות החברתיות, בהתאם לטרנדים ולפרסומים שרצים שם כבר עכשיו.
מה שנוח בעולם הזה הוא שטרנדים נכנסים לרשתות החברתיות ומלהיבים את הצעירים, וברגע שנכנס טרנד חדש הצעירים עוברים להתלהב מהטרנד הבא,
כך שתוכלו להתאים לא רק את שיווק הסרטון, אלא גם את האופן שבו הסרטון מצולם לפי הטרנד העכשווי.

לאוכלוסייה מבוגרת יותר כדאי להקפיץ את הסרטון באתרי חדשות למשל, גם אם מבוגרים פחות נוטים להשתמש במכשירים טכנולוגיים
עדיין רבים מהם משתמשים, ואתם צריכים לנצל את הפלטפורמות שבהם הם נוטים לחפש בשביל לפרסם שם את הסרטון שלכם.
אם עשיתם בשלב התכנון את איסוף המידע על קהל היעד שלכם כמו שצריך אתם כבר תדעו איפה לפרסם ובאיזה אופן.

אם לעסק שלכם עדיין אין סרטון תדמית שקופץ לקהל היעד שלכם בסטורי
אתם במקום הנכון.

אינסטגרם אוהבת ודוחפת מותגים שמשתמשים בסרטונים – אפשר
לראות שהם נותנים לזה הרבה במה עם הפיצ’רים שהם הכניסו במהלך השנים האחרונות כמו: IGTV, אינסטגרם לייב וגם הרבה מקום באקספלוור.

על פי הנתונים של החברה חלה עליה של 80% בזמני הצפייה בווידאו וכבר הוכח
שסרטוני תדמית הם בעלי אחוז ההמרות הגבוה ביותר.
העסק שלכם צריך להיות שם! הצוות שלנו ישמח לעזור לכם לבנות את המותג שלכם וליצור סרטונים יפהפיים שייצרו הרבה מעורבות.

אז איך אנחנו יכולים
לעזור לכם?

בין אם אתם רוצים להצמיח את המותג שלכם, להניע יותר אנשים לאתר שלכם, לייצר לידים או מעורבות בעמוד שלכם – אינסטגרם הפכה לאחת הפלטפורמות פרסום החזקות בעולם.

אנחנו בחברת VIVI  עובדים קשה כדי לעמוד בקצב של עולם הפרסום שמשתנה ללא הרף ומספקים ללקוחות שלנו פתרונות עם סרטוני תדמית לאינסטגרם שמותאמים
לקהל היעד שלכם ולרשת החברתית.

הפקת סרטון וידאו – המחיר האמיתי

כשאתם מפיקים סרטון וידאו תיקחו בחשבון שהוצאות יהיו, העלות שלהם?
לא ממש משתנה מסרטון לסרטון.
כן תוכלו לחסוך כסף בכך שתצלמו בעצמכם ותסתפקו בסרטון באיכות פחות
טובה, גם מבחינת צילום וגם מבחינת הדברים ההכרחיים שמסביב
כמו איפור, שמע ושחקנים, אז אם אתם חברה קטנה בתחילת דרכה ואתם
לא יכולים להרשות לעצמכם את הסכומים האלו, אתם בהחלט יכולים
להפיק סרטון בתנאים זולים יותר.

אבל, צריך לזכור גם שככל שהסרטון יותר מסובך, כך יותר אנשים צריכים לעבוד עליו
וכך בעצם הוא יוצא יקר יותר.
אז כן המחיר נשאר בערך אותו דבר, אבל אם תסתפקו בסרטון באיכות גבוהה
אך פחות מסובך ויותר מעודן, תוכלו לעבור את התהליך
מבלי להוציא סכומים גבוהים של כסף.

המחירים של הצוות ההכרחי הם:

מאפרת ליום 1800

צלם וידאו 1500 – 3000

תאורן וציוד תאורה 1500 – 2500

איש סאונד 500 – 1800

רכישת זכויות מוזיקת ספריה 500 – 1000

עריכת סרטון 2500 למשמרת

תיקוני צבעים ועריכת אונליין 1500 – 2500 למשמרת

כמובן שהמחירים משתנים ממקום למקום ויכולים להיות גם זולים יותר או ויקרים יותר מהסכומים שרשומים כאן, אך כאן רשום הטווח הממוצע
של הסכומים בשוק היום. תזכרו שכדאי תמיד לבחור איש מקצוע איכותי ומקצועי שיודע לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר,
גם אם הוא עולה טיפה יקר יותר, כי זול בסופו של דבר יכול לצאת יקר.

סרטון תדמית – למה זה כל כך חשוב?

סרטון תדמית זה בעצם הפנים של העסק שלכם,
הסרטון מייצג את האמונות שלכם לגבי העסק, את האיכות של העסק, את
המוצר או השירות שאתם מוכרים ואת הסיבה למה דווקא מכם כדאי לקנות,
כל הדברים האלו בסרטון אחד! – אז למה סרטון תדמית
כל כך חשוב כנראה שכבר הבנתם, אבל עכשיו נשאלת השאלה
איך יוצרים סרטון תדמית טוב מספיק בשביל לשקף באמת את העסק שלכם ועד
כמה הוא טוב וייחודי? פה אנחנו נסביר לכם את הכול.

זה כבר ידוע שאנשים מעדיפים לקלוט מידע מסרטון מדליק, עם אורות,
צבעים ודיבורים, מאשר לקרוא תוכן מלא במילים, בדיוק בשביל זה נוצר סרטון התדמית.
אתם צריכים לא רק למשוך את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי, אלא
גם לרתק אותו ולגרום לו להקשיב ולהתעניין לכל אורך הסרטון, דבר
שנשמע קשה אך ממש לא בלתי אפשרי.

בסרטון התדמית המטרה העיקרית שלכם היא לעורר את הסקרנות של הלקוח,
עליכם להסביר בסרטון בצורה כיפית, נינוחה ואפשר גם
מצחיקה את מי אתם
ומי העסק שלכם קודם כל, אם אתם עסק של מוצר אחד
תוכלו גם כבר לדבר על המוצר שלכם ולהסביר למה הוא יותר טוב
משאר המוצרים המוצעים בשוק.
חשוב לשמור תמיד על שפה שתואמת את קהל היעד שלכם, למשל
אם אתם משווקים מוצר למבוגרים אתם לא תדברו בסלנגים,
אבל אם אתם משווקים מוצא לצעירים תצטרכו יותר לסקרן אותם ולדבר אליהם
בשפה שלהם, בסלנגים, בטרנדים עכשוויים, ואף באפקטים שמושכים את העין.

סרטון תדמית הוא בדרך כלל קצת יותר מדקה, הוא לא אמור
רק למשוך את הצופה לקנות את המוצר אלא גם לתת לו מידע לגבי
העסק שלכם ולגרום לו להכיר אותו יותר טוב.

ולמה גם סרטון מוצר נורא חשוב?

לעומת סרטון תדמית שהוא הפנים של החברה, סרטון מוצר הוא סרטון שבו
אתם משווקים מוצר כלשהו ומפרטים עליו, למשל
אם הוצאתם מוצר חדש או שאתם רוצים להקפיץ את המכירות במוצר שכבר קיים ואתם רוצים להסביר לצופים למה כדאי להם לקנות את המוצר.

גם בסרטון מוצר אתם צריכים להיות יצירתיים ולהתאים
את הסרטון לקהל היעד שלכם, המוצר
שאתם משווקים אמור לענות על הצרכים של בעיות נפוצות של קהל היעד שלהם,
אתם צריכים להתחיל את הסרטון בלהציף את הבעיה, לגרום לקונים
הפוטנציאלים להזדהות אתכם, לחשוב פתאום על הבעיה הזאת ועל כמה שהיא מפריעה להם בחיי היום יום, גם אם היא קטנה נורא.

לאחר שאתם גורמים להם לתחושת הזדהות אתם צריכים לפרט על המוצר שלכם, להסביר
כמה הוא טוב וכמה הוא יכול לשדרג להם את חיי היום, כי הוא פותר להם את הבעיה המציקה.
אבל זה לא נגמר כאן, כידוע, כיום על כל מוצר יש אלפי משווקים, אז למה שהקונים
הפוטנציאלים יקנו דווקא מכם?

שלב השכנוע צריך לפרט להם על החברה שלכם והמוצר שלכם, למרות שיש
אלפי משווקים של המוצר הזה המוצר שלכם הוא הכי איכותי, המוצר
שלכם מחזיק להכי הרבה זמן. אך לא רק על המוצר הם רוצים לשמוע, גם על אמינות
החברה שלכם, הם צריכים לשמוע שלכם יש אחריות מעולה, שאתם הכי אמינים ושאתם בין אם לא הכי זולים בשוק.

וגם בסרטונים שיווקיים, ככל שתהיו יצירתיים יותר כך תוכלו לקבל יותר פרסום חינם,
כך יותר אנשים יתחילו לשתף ותקבלו חשיפה יותר ויותר גדולה ויותר
קונים פוטנציאלים למוצר שלכם.

סרטון שיווקי – מתי כדאי להשתמש בו?

סרטון שיווקי בדומה לסרטון מוצר וסרטון תדמית גם מגיע לקדם משהו בעסק, אך בצורה קצת שונה.
הסרטון השיווקי נועד לגמרי למשוך את הצופה ופחות להעשיר אותו במידע, זה אומר שרוב הסרטון יהיה מורכב מקטעי צילום ותמונות
שמושכות את העין, מוזיקה, וכמעט ללא דיבורים.
כל מה שהצופים אמורים לקבל מסרטון שיווקי הוא רצון לקנות משהו חדש שיצא כתוצאה מהתלהבות מהסרטון וממה שהופיע בו
עם מעט אינפורמציה על המוצר או כלל לא.

היתרון המובהק בשיווק של סרטון שיווקי הוא שלעומת פרסומים אחרים שנמצאים בשלטים למשל, סרטון שיווקי נמצא באינטרנט, זה אומר שלא רק שיותר נוח לראות אותו, אלא גם שיש לו את היכולת להפוך לוויראלי, שבמילים אחרות זה נקרא פרסום חינם.

תחשבו על עצמכם, כשאתם רואים משהו שאתם אוהבים, בין אם זה ריגש אתכם, הצחיק אתכם או אפילו הפחיד אתכם, אתם רוצים לשתף את החברים שלכם בזה, אתם רוצים שהם גם ירגישו את אותו הדבר.

אם באמת הסרטון השיווקי שלכם תואם את קהל היעד שלכם, והוא נעשה עם המון מחשבה ובצורה איכותית, הוא אמור לגרום לצופים
להרגיש משהו, והכי חשוב, להרגיש צורך בלשתף את החברים שלהם בסרטון הזה.
כך האנשים מפרסמים בשבילכם בחינם את הסרטון, ואתם מקבלים עוד ועוד צפיות ולקוחות פוטנציאלים שנחשפים אל העסק שלכם,
דבר שמגדיל רבות את סיכויי המכירות של העסק שלכם.

5
המרכיבים שנכללים בהפקת סרטון
marketing, content marketing, digital marketing, strategy, supply, demand

כתיבת תסריט

לאחר שיחת אפיון הקופירייטר שלנו יכתוב תסריט חד, מדויק שיהיה השלד של הפרויקט.

marketing, content marketing, digital marketing, strategy, newsletter, announcement

בימוי

בימוי מקצועי שידע לבטא את הרגשות, הערכים, החזון והחלומות של המותג שלכם בסרטון.

marketing, content marketing, digital marketing, strategy, distribution, pin

צילום והפקה

צוות מקצועי יגיע ונתחיל בצילום והפקת סרטון התדמית שלכם עם ציוד מתקדם ועם הרבה וייבים טובים.

marketing, content marketing, digital marketing, strategy, analytics, statistics, magnifier

עריכה

עריכה, סאונד והוספת אפקטים על ידי עורכים מקצועיים שילטשו ויחדדו את הסרטון.

marketing, content marketing, digital marketing, strategy, message, smartphone

התאמה

אנחנו דואגים להתאים את הסרטון לאינסטגרם בפורמט, בגודל וגם עם אלמנטים בעריכה שיעוררו הרבה עניין.

הפקת סרטון מסך ירוק – האם זה באמת משתלם?

כשאתם מצלמים סרטון תדמית או סרטון מוצר, אתם יכולים לצלם את המפעל,
את המשרדים או את המבנה היפה של העסק,
אך לא תמיד העסק נראה מרשים, גדול, ובעל פוטנציאל למשוך לקוחות.
בשביל הבעיה הזו יש פתרון מושלם, מסך ירוק! – אז מה זה בעצם מסך ירוק?

מסך ירוק זהו בד שמכסה את כל האזורים שמצלמים בהם, בין אם זה קירות, רצפה ותקרה. הסיבה שבוחרים דווקא בצבע הירוק בתור מסך היא כי ירוק
הוא צבע שיש סיכוי נמוך מאוד שילבשו אותו, לעומת צבעים אחרים כמו שחור למשל, כי אף אחד לא ירצה לראות סרטון שמופיע בו רק ראש.

את הצילומים במסך הירוק אפשר לעשות בשני אופנים, אפשר להזמין אפילו מאיביי
או מאלי אקספרס מסך ירוק ולצלם בגרסת עשה זאת בעצמך, או לשכור
סטודיו מקצועי למסך ירוק ולצלם שם.
ההבדלים בין שתי האופציות הם שבגרסת עשה זאת בעצמך, תהליך קניית הבד,
תליית הבד בצורה מדויקת וצילום עם תאורה לא מקצועית יכול ממש להקשות
על התהליך ואף להיות מייאש.

בשביל לחסוך מכם את העבודה הקשה והייאוש אתם יכולים לשכור סטודיו
עם מסך ירוק ולצלם בו, כך, המסך הירוק יהיה כבר
מסודר ובאיכות טובה, התאורה תהיה מקצועית, דבר שמעלה מאוד את איכות הסרטון
ומקל על התיקונים לאחר מכן.
כן, האולפן יעלה כסף, אבל עדיין תקבלו סרטון מקצועי ואיכותי יותר מאשר בגרסת
העשה זאת בעצמך.

היתרון של מסך ירוק הוא שבעת העריכה אפשר להוסיף רקעים מגניבים
שקשורים לסרטון ובכך להפוך אותו ליותר מושך את העין ומסקרן.
זהו יתרון גדול כיום בתחרות על תשומת הלב של הצופים ברשתות החבריות ובאינטרנט, במיוחד שהצופים גם מאבדים עניין נורא מהר בסרטונים אם הם לא
מספיק אטרקטיביים בשבילם.

צילומי הפקות אופנה – כל מה שחשוב לדעת

צילומי אופנה הם דבר הכרחי לכל עסק שמוכר בגדים או אביזרים,
הם מיועדים מודעות, קטלוגים, אתרים, עיתונים ועוד.
כיום, רוב האנשים נחשפים לבגדים בפרסומות, באינטרנט או בקטלוגים, אז בין אם
אתם חנות פרונטלית, אינטרנטית או גם וגם, לתמונות של הבגדים והאביזרים שלכם באינטרנט, בעיתונים וברשתות החברתיות יש השפעה עצומה.

אז איך מפיקים צילומי אופנה? בצילומי אופנה יש כל כך הרבה אפשרויות, כמו
שלכל חנות בגדים יש את הקונספט שלה, כך הצילומים צריכים לתאום
לקונספט של החנות, צריך למצוא קונספט שייחד אתכם משאר המתחרים
וימכור ללקוחות מעין סגנון חיים שירגישו כשילבשו את הבגד.
זה אומר שלחנות של סטריט שיק מאוד יכול להתאים צילומים בסמטה ברחוב, או מול קירות גרפיטי, ואילו לחנות של בגדי נשים, צילומים ליד מבנים ישנים ויפים,
או בשדות יתאימו מאוד, לכן תכנון מראש של ההפקה חשוב מאוד בשביל להבטיח
צילומים איכותיים שתואמים למותג.

בצילומי הפקות אופנה איכות הצלם הוא דבר קריטי ביותר, הצלם צריך להתמצא
בכל סוגי הצילום ולדעת להתאים את סגנון הצילום שלו לאופי החנות והבגדים המצולמים תוך
שמירה על אסתטיות ומקצועיות.

בדרך כלל מתחילים יום צילום מוקדם בבוקר בשביל שיהיה אפשר לצלם גם באור השמש,
וכמובן שההיערכות לצילומי חוץ ולצילומי פנים היא שונה, ולצילומי חוץ
צריך להיערך בהתאם.

לאחר שמסיימים עם הצילומים צריך לבחור את התמונות הטובות ביותר ואם צריך
גם ללטש אותן, צריך לוודא תמיד שהבגד תואם ומחמיא לדוגמן או הדוגמנית ושבאמת
הצלחתם להשיג מה שרציתם בצילומים.

הפקת סרטון וידאו אירועי חברה – מה כל כך מיוחד בזה?

הפקת סרטון וידאו אירוע חברה מתחלק לשניים, יש את ההפקת וידאו לצורך פרסום החברה, להראות סרטונים מימי כיף מהמשרדים ומהעבודה
עצמה ולהעלות את הסרטון לאתר של החברה,  או להראות את הסרטון לגורמים חיצוניים בשביל שאנשים יכירו את ההווי של החברה.

ההפקת הוידאו השנייה היא צילום כל מיני סרטונים מהעבודה עצמה ומימי הולדת בחברה, ובכנסים, ימי גיבוש
וימי כיף של העבודה להראות את הסרטונים האלו ולהעלות זיכרונות מרגשים וכיפיים בעת האירוע.

בעיקר בהפקת וידאו של החברה לגורמים חיצוניים ולאתר החברה כדאי לשכור צלם מקצועי בשביל שהסרטון יראה איכותי ומקצועי בפני
אותם צופים שלא מכירים את החברה ופעם ראשונה נחשפים אליה דרך הסרטון.

הטרנד החדש – סרטון ורטיקלי וסרטון סטורי

סרטון ורטיקלי

אז מה זה בכלל צילום ורטיקלי? צילום ורטיקלי זה צילום במאונך, הסיבה שצילום זה תפס תאוצה בשנים האחרונות מגיע מכמה סיבות.

אתם עכשיו במיטה רואים סרטון, פתאום הסרטון במאוזן, ואתם צריכים לבטל
את סיבוב המסך האוטומטי וממש לסובב את מסך הפלאפון שלכם
למצב מאוזן, למי באמת יש כוח לזה?
כנראה שלמעט מאוד אנשים באמת יהיה כוח לעשות זאת, בדיוק בשביל הרוב העצלן
צילום סרטון ורטיקלי מושלם! לא צריך לבטל נעילת סיבוב מסך ולא צריך לסובב את הפלאפון,
פשוט להנות מסרטון מבלי להתאמץ.

עוד סיבה למה צילום ורטיקלי כל כך פופולארי בשנים האחרונות היא כי כשמצלמים
בן אדם במאונך זה מרגיש כאילו הוא מדבר ישירות אליך, וכך הסרטון יותר כיף לצפייה.

סרטון סטורי

הסטורי לא רק סוחף כל כך הרבה אנשים, אלא גם ממכר! – אז מה כל כך מיוחד בתמונה חמודה שנעלמת לאחר 24 שעות?

קודם כל, בסטורי אפשר לשלב פיצ’רים מגניבים וכתוביות, כך שהתמונה
יכולה למשוך יותר את העין וזה הופך את הסטורי לכלי מעולה לשיווק.
בנוסף, יש משהו כיפי בזה שהסטורי זה בסך הכול סרטון של 15 שניות שנעלם לאחר 24 שעות, זה גורם לאנשים להיות יותר עצמם מבלי לפחד להישפט, ולסחוף איתם גם מליוני אנשים שרק
מחכים להתעדכן בחיי היום יום של אותם האנשים.

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5