איך מפיקים סרטון שיווקי לפייסבוק?

שיווק, קידום ומיתוג בית העסק שלכם במדיה החברתית רשתות מהווה צעד ופעולה חשובים, מועילים ומשתלמים במיוחד. לא משנה מה סוג וטיב העסק שלכם: בין אם שמדובר בחברה, מוסד ציבורי או עמותה, אתם נדרשים וזקוקים לנוכחות משמעותית ברשתות החברתיות בדגש על פייסבוק וזאת על מנת לקבל את היקף החשיפה שבה אתם מעוניינים. אחת השיטות הפופולריות והמועדפות על מומחים בתחום פרסום וקידום אתרים הינה הפקה של סרטונים שיווקיים ברשתות החברתיות. אז כיצד עושים זאת נכון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת על תהליך הפקת סרטון שיווקי לפייסבוק?

סרטונים שיווקים בפייסבוק

תוכן עניינים:

הפקת סרטונים שיווקיים לפייסבוק בליווי אנשי מקצוע מומחים

כאשר מדברים על הפקה של סרט תדמית לעסק המדובר הוא בקידום מועיל ומודרני, אולם לעתים עלות השירות עלולה להיות גבוהה למדי. משום כך, בהחלט חיוני ומומלץ לבצע סקר שוק והשוואת מחירים, לקבל כמה הצעות מחיר ולבדוק איזו חברה מציעה לכם מענה איכותי וזול באופן יחסי. כדאי לדעת שהמחירים משתנים בין חברה לחברה וחשוב לקחת בחשבון בנוסף לשאלה כמה צפוי לעלות הסרטון עצמו, גם פירוט של מה כולל השירות. שאלות נוספות שיש לתת עליהן את הדעת הינן: האם החברה המקצועית שאתם נעזרים בשירותיה, רק מפיקה את הסרטון או שהיא גם דואגת להפיץ ולקדם אותו במקומות החשובים. פרסום, שיווק וקידום באינטרנט וברשתות החברתיות מהווה תחום ונושא שניתן למצוא מידע רלוונטי עליו אונליין וללמוד את הנושא, אולם בסופו של דבר, חשוב להבין שמדובר במקצוע של ממש לכל דבר ועניין ולכן ישנה חשיבות רבה לפנות אך ורק לאנשי מקצוע מומחים ולטובים ביותר בתחום כאשר אתם מזמינים את השירות הנדרש.

מהם השלבים ליצירת סרטון שיווקי בפייסבוק?

  • חשיבה מוקדמת עוד בטרם אתם מתחילים בתהליך של עריכת וידאו לעסק שלכם, חשוב לבצע חשיבה כוללת בנוגע למטרות של העסק ושל הסרטון השיווקי, איזה סוג של סרטון אתם מעוניינים ליצור ולקדם, האם מדובר בסרטון יחיד או בסדרת סרטונים וכמה אתם מוכנים להשקיע בתהליך מבחינת עלויות וזמן. בבואכם ליצור סרטון שיווקי לפייסבוק ישנם מגוון שיקולים שאותם אתם נדרשים להביא בחשבון עוד טרם הכניסה לתהליך של הפקת הסרטון עצמו, במידה ולא תהיו ממוקדים כבר בשלב הראשון ותנסו לחשוב כמה צעדים קדימה, לא תוכלו ליהנות מהיתרונות ולהשיג את המטרות שהסרטון אמור לספק לכם. התוצאה תהיה שכל ההשקעה שלכם תרד לטמיון וללא ספק מדובר בבזבוז של משאבים שיהיה מלווה בתחושה של תסכול, אכזבה ועוגמת נפש. משום כך, תכנון מוקדם וקבלת ייעוץ מידי אנשי מקצועי מומחים, יבטיח חשיבה מוקדמת נכונה המהווה בסיס ומפתח ליצירת סרטון איכותי, אפקטיבי ומועיל.
  • תכנון וגיוס  בשלב השני עליכם לתכנן כיצד אתם מעוניינים שהסרטון יראה, מהם התכנים והמסרים שברצונכם שיעלו ויופיעו בו לעיניי הצופים, איזה סוג סרטון אתם מעוניינים, מהו אורכו ואילו אלמנטים ישולבו בו במטרה למשוך את עיניי הצופים ולרתק אותם לכל אורך הסרטון על מנת שהחשיפה תהיה איכותית ביותר. בשלב זה מומלץ לגייס אנשי מקצוע אשר מתמחים ביצירת הפקת סרטון לעסק ויתרמו רבות מניסיונם על מנת ליצור את את הסרטון האיכותי ביותר שיופץ בקצב מסחרר ויקדם את מטרות העסק.
  • הגדרת קהל היעד  חלק בלתי נפרד מיצירת הסרטון הוא הוא להגדיר את קהל היעד שלכם אשר ייחשף לסרטון. ככל שתהיו יותר ממוקדים בקהל היעד שלכם, כך החשיפה לסרטון תהיה יותר יעילה וכי רק מי שנמצא במעגל המתעניינים בסוג שירות והמוצרים שאתם משווקים, בפרט שמדובר בהפקת סרטון למימון המונים הקהל ייחשף לסרטון ובכך הסיכוי להנעה לפעולה בסיום הצפייה בסרטון ולגיוס לקוחות יהיה גבוה הרבה יותר.חשיבות הצילום העריכה והכי חשוב ההפצה
  • צילום הסרטון  בשלב זה לאחר שהסתיים שלב התכנון והגדרת קהל היעד, הגיע הרגע לעשות את צילום הוידאו. את הסרטון מצלמים יחד עם צוות צילום, תאורה, מפיק, במאי וכל המעורבים המקצועיים בתהליך. מדובר בשלב היצירתי והמעניין בתהליך שבו כל המחשבות והתכנונים עולים על פס היצור המקצועי ונגלים אל מול עינינו. ניתן לשלב בסרטון גם קטעני אנימציה וגרפיקה ממוחשבת אשר ישולבו באופן יצירתי וחכם במטרה לגרות את הצופים להתעמק בסרטון עד סופו ולא להשתעמם ולהפסיק את הצפייה בו באמצע.
  • עריכה והפצה בשלב זה של הפקת סרטון לעסק מתבצעת עריכה מתקדמת אשר בה עורכים את הסרטון באופן האולטימטיבי ביותר במטרה להתאימו לקהל היעד ולמטרות הארגון. בשלב זה מטמיעים את המסרים השיווקיים, משלבים קטעי קריינות ופסקול אשר יסחפו את הצופים בסרטון ולאחר ששלב העריכה יושלם במלואו, מתחילים בתהליך ההפצה שלו ברשת האינטרנט אשר מאפשרת תפוצה מהירה ויעילה בהתאם להגדרות קהל היעד.
 
 

טיפ שיווקי קטן ומועיל 🙂 

סרטוני תדמית בפייסבוק מוצגים ומנוגנים באופן אוטומטי וזו הסיבה שיש לוודא שהסרטון השיווקי שאתם מעלים לפייסבוק יהיה שובה לב ומעניין כבר בשלוש השניות הראשונות. פרמטר נוסף שיש לשים לב אליו הינו כותרת הסרטון שרצוי שתהיה קורצת ומשכנעת לגולש ולמשתמש. באופן כללי, חשוב שהשניות הראשונות בסרטון שלכם יעוררו עניין.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על  סרטונים שיווקים בטיקטוק >> 

טיפים נוספים ליצירת סרטונים שיווקים לפייסבוק

מיקוד, מיקוד ועוד פעם מיקוד

במידה ואתם מעוניינים להעלות להפיק וידאו שיווקי לשיתוף, עדיף להתמקד בנקודה מסוימת אחת שתהיה קלה להבנה. איך תדעו שעשיתם סרטון שיווקי שעונה וממלא אחר היעדים והמטרות שלכם? פשוט נסו לבדוק האם ניתן לסכם את המטרה של סרטון התדמית שהעליתם במשפט אחד? במידה וכן, לקוחותיכם יוכלו להבין בקלות רבה ובאופן משכנע את הסרטון וגם ישתפו ויפיצו אותו. לפניכם כמה היבטים ששילוב שלהם בסרטון והתמקדות בהם תהפוך את הסרטון שלכם לפופולרי ואטרקטיבי במיוחד:

  • רצוי להיות חברתיים.
  • מומלץ לשקף ולהביע את האופן בו המשתתפים בסרטון שמייצגים את העסק שלכם חשים בנוגע לנושא הרלוונטי.
  • דרך טובה לגרום לגולשים לשתף את הסרטון הינה להוכיח שהם מצאו משהו חדש והיו הראשונים לגלות תחום ונושא שהחברים והעמיתים שלהם ייהנו או יצחקו ממנו.
  • הקדישו מחשבה ונסו לענות על השאלה האם הסרטון שלכם מסייע לקהל אליו את פונים לקבל מענה לצורך שעשוי להעסיק אותו.

כותרות לסרטון שיווקי בפייסבוק

חלק ומרכיב חשוב בתהליך הפקת וידאו והפצתו בצורה מוצלחת הינו התאמת קטע הווידאו שלכם באופן מדויק ונכון לפלטפורמה הספציפית שבה הוא אמור להיות מוצג. המדיה החברתית הינה מגוונת וישנן מגוון פלטפורמות שלכל אחת מהן מאפיינים שונים וייחודיים. חברה מקצועית שתפיק עבורכם את הסרטון, הינה בעל ידי וניסיון בהתאמת הסרטון לפי המאפיינים והאופי של המדיה – הפלטפורמה.  לדוגמא כאשר מדובר בסרטון שמגביר מעורבות, יש אפשרות להקליד כ – 8,000 תווים לכל תגובה בפייסבוק. עובדה זו מיטיבה עימכם  ומשרתת אתכם היטב נוכח האפשרות להזמין את קהל הצופים שלכם לשתף רשמים, לבטים ומחשבות בנוגע לסרטון. הגברת המעורבות מהווה פקטור משמעותי באפשרות להפיץ את הסרטון בקרב קהל רחב וכך להשיג חשיפה גבוהה שהיא למעשה המטרה בעצם הפקת והעלאת הסרטון.

 

הנעה לפעולה

קריאה והנעה לפעולה בסרטון מהווה אמצעי שיווקי יעיל ומוכח. מדובר בדרך מצוינת להגביר ולעודד מעורבות של קהל הצופים והגולשים וכך להעביר ולהגדיל את התנועה לאתר שלכם ולהמיר צופים ללקוחות. קריאה והנעה לפעולה יכולה להתבטא באמצעות לחצן לטופס הרשמה או קישור לאתר. בנוסף קריאה שמניעה לפעולה עשויה ללהיות גם משפט שקורא לפעולה דוגמת: “שתף” או “קרא בבלוג המלא”. אמנם חברת פייסבוק ביטלה את האפשרות הפונקציונלית של הנעה וקריאה לפעולה בכל הנוגע לסרטונים, אולם עדיין ישנן כמה דרכים להוספת הקריאה לפעולה לסרטון שלכם שהינן ללא תשלום.

 

כתוביות לסרטוני תדמית שיווקיים

אחוז גבוה למדי מסרטוני הווידאו שמועלים לפייסבוק נצפים בפועל ללא קול. על אף העובדה שפייסבוק מציגה ומנגנת באופן אוטומטי סרטוני וקטעי ווידאו, הרי שרבים מאיתנו לא ממש אוהבים ומתלהבים מהעובדה שקופצים לנו לפתע צלילים ורעשים שונים ללא שליטה ומבלי שבחרנו בכך. במחקרים שונים נמצא שרוב משתמשי הפייסבוק משביתים את התכונה של ניגון אוטומטי עם סאונד ולכן הסרטונים מופעלים אמנם אוטומטית א ללא קול. במידה שהצופים בסרטון שלכם לא יוכלו להבין את המסר ללא צליל, סביר מאוד להניח שמספר הצופים יקטן, תאבדו צופים פוטנציאליים רבים וכן את האפשרות וההזדמנות להפיץ ולהעביר את המסר השיווקי שלכם לקהל רחב ומגוון. על מנת למנוע מצב זה, ניתן ואף מומלץ להוסיף כתוביות – כיתובים לסרטון השיווקי וזאת באמצעות כלים טכניים ופונקציות שמספקת פייסבוק. הוספה של כתוביות טקסט לסרטונים הינה מועילה רבות והופכת את הסרטון לידידותי וברור יותר. הוספת כיתובים יכולה להתבצע באופן עצמי באמצעות כלים לעריכת ווידאו ועבור מי שאינו מומחה או מתמצא בתחום, הרי שאנשי המקצוע שמפיקים עבורכם את הסרטון, יעשו את המלאכה בקלות ובמקצועיות. ללא ספק, כתוביות – שכבות על טקסט יהפכו  את סרטון הווידאו שלכם למרתק ומושך יותר.

 

התאמת הסרטון לקהל היעד ולאופי הפעילות העסקית

רלוונטיות מהווה גורם מפתח משמעותי שהאלגוריתמים של פייסבוק משקללים בעת הצגת דירוג הפוסטים בפיד החדשות של המשתמשים והחברים. האלגוריתם של פייסבוק מעניק לכל סרטון וסיפור ציון המייצג מידת רלוונטיות שמותאמת באופן אישי לכל מי שצופה בו ומציג בתחילה את הסרטונים והסיפורים שנחשבים כרלוונטיים ביותר. ניתן להגדיר את קהל היעד המועדף שאליו מכוון הסרטון המסוים ושאליו אתם מעוניינים להגיע וזאת בהתאם למטרות השיווקיות שלכם ולתחומי העניין של הקהל.

 

כמה מילים אחרונות,

 סרטון שיווקי לפייסבוק מהווה כיום כלי פרסומי וקידומי אפקטיבי ביותר לעסקים ונותני שירותים במגוון רחב של תחומים. המדיה החברתית ובראשה פלטפורמת פייסבוק מהוות במה רחבה ונהדרת להציג את העסק, המוצר והשירות שאתם מציעים ואת הייחודיות והיתרונות שלכם ביחס למתחרים. הפקת סרטון תדמית שיווקי באופן מקצועי תגדיל באופן משמעותי את החשיפה של המותג שלכם ותוביל לצמיחה ורווחיות.

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5