איך ליצור סרטון שיווקי מדויק – 5 צעדים שיגרמו לצופים שלכם להישאר איתכם עד הסוף

יצירת תוכן ייחודי ובעל ערך, הצגת סיפורים אותנטיים, שימוש נכון בזמן, מוזיקת רקע טובה והכל, תוך כדי תנועה! – אלו חמשת האלמנטים שיכולים לרתק את הצופים שלכם, לגרום להם לרצות עוד ממה שאם מציעים וגם, להפוך לקהל לקוחות הקבועים שלכם!

אם אתם מוצאים את עצמכם מפרסמים לא מעט תוכן וידאו ולא ממש מקבלים את התוצאות שאתם שואפים אליהן (הגדלת זמן הצפייה, מעגל הלקוחות ותנועת הלידים), אבל לא ממש יודעים איפה להתחיל ומה לעשות – הגעתם למקום הנכון!

בעזרת 5 צעדים פשוטים, תוכלו לשדרג את הסרטונים השיווקיים שלכם ולהשאיר את הצופים עם תיאבון בריא לעוד, מוכנים? בואו נצא לדרך. 

תוכן עניינים:

למה דווקא סרטונים שיווקיים יכולים לעשות את ההבדל?

בעולם המהיר בו אנו חיים, אם אתם שואפים להצליח ולהגיע הכי רחוק שאפשר, ולא רק להישאר עם הראש מעל המים. כנראה שתצטרכו להתאים את עצמכם לתנועה המתרחשת בחוץ, ולמצוא דרכים חדשות וייחודיות לגרום למוצר או לשירות שלכם לבלוט בתוך קהל המשווקים המתחרה על תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אם בעבר בעלי עסקים היו זקוקים רק לחזון עסקי שיתווה את הדרך, מוצר ייחודי או שירות יוצא דופן ויאללה לעבודה! בנוף השיווקי של שנת 2022, זה פשוט לא יספיק. מה שהמותג שלכם באמת צריך, זה סיפור טוב וממגנט, שיופיע בפלטפורמות הנכונות, ולפי דרישת הקהל הנוכחית, בסרטון וידאו.

כבני אדם, המוח שלנו בנוי ומותאם לקלוט מידע וללמוד דברים חדשים באמצעות נרטיבים. סיפורים טובים הם המשווקים האולטימטיביים, מכיוון שהם מעוררים את הרגשות – הם יכולים להשפיע על סט האמונות שלנו, לשחק על הנוסטלגיה שלנו, ולעזור לנו להבין מידע מורכב במספר דקות בלבד.

סיפור טוב יכול לתקשר את כל מי שאתם בפחות משלוש דקות, הוא יכול להעסיק את הצופים הרבה זמן אחרי הסרטון כבר נגמר, על ידי לחיצה על נקודות הרגש שהצופים לא מצפים להם. זה בדיוק מה שידליק אותם לרצות לראות עוד ממה שאתם מייצרים ומציעים.

חישבו על עצמכם, מי מאיתנו לא שמח להעביר לחבר סרטון שגרם לו לצחוק, או עורר בו נקודות רגש אחרות, שלרגע קט הוציאו אותו מהמולת היום יום וצבעו לו את המציאות בצבעים חדשים.

סרטוני תדמית עסקים

אז, איך תגרמו לסרטון התדמית שלכם הולך לבלוט מעל כל השאר?

אחת הדרכים העיקריות והמוכחות להעלאת הדירוג בכל מנועי החיפוש, היא לגרום לקהל להישאר לצפות בכמה שיותר סרטונים ולהרבה מאוד זמן. הנה 5 טיפים שימגנטו את הצופים שלכם ממש עד סוף הסרטון:

#1 צרו תוכן ייחודי ובעל ערך!

הטיפ הראשון אולי נשמע כמו עניין מובן מאליו, אבל מדובר בחלק הקריטי ביותר בהפקת וידאו מצליח ואנשים רבים פשוט מסמנים עליו ווי, והתוצאה? תוכן גנרי ומשעמם. אתם יכולים לראות את זה כך, בכל פעם שהצופים בוחרים לצפות בסרטון שלכם, מתרחשת עסקה. הם נותנים לכם את הזמן, תשומת הלב שלהם ובעיקר, את האמון הראשוני – כך, שאתם חייבים לתת להם משהו בעל ערך בתמורה.

אם הצופים שלכם לא ירגישו שהם עושים עסקה טובה שמספקת להם תמורה, הם לא יישארו בסביבה. אז, כדי באמת למשוך את תשומת הלב של הקהל שלכם, אתם צריכים משהו טוב יותר מאיזה חיקוי זול של המתחרים, אתם רוצים להציע משהו שונה, אחר מכל מה שהם ראו בעבר.

#2 התמקדו בסיפורים אותנטיים, לא במכירות

אם יש משהו שהקהל שבע ממנו ולא יראה אותו בעין טובה הוא, תוכן מטעה, סטנדרטי או יותר מדי מכירתי. הקהל אוהב ומעודד אנושיות, הוא יעריך מאוד אם תהיו כנים גם אם בהתחלה זה יתפרש לכם כחוסר מקצועיות. זה דווקא ישדר להם אמינות וזה יספק לכם יתרון עצום על פני המתחרים שלכם. כך שבמידה ואתם משווקים כותרת בומבסטית, כדאי שתעמדו מאחוריה ובאמת תתנו את השואו המתאים.

לפני שהמדיה החברתית הפכה לכלי פרסומי כל כך פופולרי, אם רציתם שמישהו יכיר אתכם כנראה שהייתם צריכים לשכור מקום פרסומי בערוץ מדיה מסוים בטלוויזיה או בשלטי חוצות.

בפלטפורמות חברתיות, מותגים יכולים להגיע ישירות לאותו הקהל והמשמעות היא, שתוכן ממותג (פרסומי) מתחרה בבידור, במקום להפריע לו.

אם אתם רוצים לראות את הסרטון שלכם מתפשט בפלטפורמות החברתיות, הוא צריך ליצור ערך עבור מוסף עבור הצופה. אם הוא יתמקד אך ורק במיתוג, או בהנעת מכירות, קרוב לוודאי שיתעלמו ממנו.

תוכן הווידאו הטוב ביותר, מספר סיפורים שיוצרים חיבורים אצל הצופים. ככל שתספרו על עצמכם בצורה טובה ומעניינת יותר, כך תגדילו את הסיכויים שהצופים שלכם יבינו מה החברה שלכם מציעה ומה היא יכולה לעשות עבורם.

החלק החשוב ביותר בכל סרטון, הוא לספר סיפור מגובש ותמציתי, מודעת הווידאו שלכם לא צריכה להיות ארוכה או קצרה יותר ממה שנדרש לספר את הסיפור שלכם בצורה הטובה ביותר. פשוט צרו סיפור מוצלח ומעניין מהפריים הראשון ועד האחרון, ותשמרו על עניין הקהל שלכם לאורך הדרך.

 

יש מצב שיעניין אתכם להציץ במדריך שלנו על סרטוני טיקטוק לעסקים >> 

סרטוני תדמית אקשן

#3 השתמשו בשניות הראשונות של הסרטון בחכמה

נכון לימים אלו, טווח הקשב הממוצע עומד על 8.25 שניות בלבד! מה שאומר שהשניות הראשונות של הסרטון שלכם חייבות להיות בעלות כוח משיכה ומיקוד. אז כדאי שבצילום הוידאו תתחילו ישר ולעניין עם התוכן הג’וסי ואז, אחרי שלכדתם את תשומת לב הקהל, אתם יכולים לרדת יותר לפרטים.

אתם יכולים להבטיח לקהל, שיש למה לצפות, תגרמו לו להאמין שיש לו סיבה טובה להישאר בסביבה. צלחתם את 8 השניות הראשונות? אתם בדרך לנצח במלחמת הקשב ולזכות בתשומת ליבם של הלקוחות.

כשזה מגיע ליצירת וידאו מוצלח, עליכם להחיות את סיפור המותג שלכם במהירות, כדי לצבור ולייצר עניין מידי בזמן שאנשים גוללים בעדכונים שלהם. כבר בשניות הראשונות של הסרטון, עליכם לתת בהירות על מה הסרטון שלכם מדבר ולתת לצופים בטחון, שמה שהם עומדים לצפות זה בהחלט שווה את הזמן שלהם- הנה 2 טיפים קטנים שיכולים לעזור לכם לנצל את השניות הראשונות ליצירת ניצוצות של עניין:

  • צרו טריילר מממגנט

אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך תשומת לב, היא בעזרת הוק קטן שיוצג בתחילת הסרטון. הוק הוא סרטון של תצוגה מקדימה מהירה מאוד של מה שעתיד לעלות בסרטון – אתם יכולים להעלות אותו בתחילת סרטון ארוך, כך תכבשו את לב הצופים כבר בהתחלה ותגרמו להם להישאר איתכם עד הסוף. או שאתם יכולים להעלות את ההוק כמעין טיזר לסרטון שהולך לצאת בזמן הקרוב, מה שיגרום לצופים שלכם לחכות לתוצרים של המותג שלכם בציפייה.

  • העלו תמונה ממוזערת ומעניינת

חלק מהפלטפורמות החברתיות אפשרות לכם להעלות תמונה ממוזערת שתהיה לצד הסרטון שלכם. התמונות הללו הן דרך מצוינת למשוך את תשומת הלב של הצופים ולגרום להם להתרגש מהסרטון שלכם, עוד לפני שהוא מתחיל לרוץ. ניתן לחשוב על התמונות הללו כעל רושם ראשוני טוב, השקעת מאמץ קטן בבחירת התמונה הנכונה לסרטוני השיווק שלכם, יכולה להגדיל משמעותית את שיעורי הכניסה לסרטון ומשך הצפייה בו.

תמונות ממוזערות טובות יכולות להיות להתחיל לספר סיפור ולהראות לצופים מה הולך לעלות בסרטון. לדוגמה, אם הסרטון מתאר הכנת מאפינס שוקולד, אתם יכולים לשים לצד הסרטון המתאר את שלבי ההכנה, את המאפינס המוכן, כך תוכלו לגרות את הצופים להיכנס לצפות בסרטון ממש עד הסוף.

טיפ קטן: הימנעו מלבחור תמונות מטושטשות או מלאות בתנועה, אתם רוצים שהתמונה הזו תרמוז כי הסרטון הוא באיכות גבוהה.

צלם מצלם סרטון תדמית

#4 הישארו תמיד בתנועה

דמיינו לעצמכם שמרחבי האינטרנט, הם כמו מסיבה צפופה באנשים ורועשת במיוחד – יש מיליארדי אנשים שאפשר לשוחח איתם. כשמישהו לוחץ על הסרטון שלכם, הוא בתכלס יוצר שיחת היכרות איתכם. אם תדברו כל פעם על אותו הנושא, באותו המקום ובצורה מונוטונית – מהר מאוד תאבדו את העניין שאותו הצופה גילה בכם.

לכן, כדאי שתשלפו את כל הטריקים שיש לכם כדי לבדר, לבדל את עצמכם מכולם ולרתק את הקהל – אם נקביל את זה למונחי וידאו, זה אומר שתצטרכו לשנות את מראה הסרטון כל 15 שניות בממוצע. השינויים הללו יכולים להיות פשוטים כמו הכללת קטעי בי-רול או סטוק, הצגת תמונות על המסך, שינוי זווית הצילום, הוספת טקסט, שינוי רקע או כל דבר אחר שעולה על דעתכם – רק אל תכריחו את הצופים שלכם לצפות באותם התכנים כל הזמן.

טיפ קטן: נתחו את הסרטונים שלכם, בדקו מה הקהל אוהב ומה פחות. חזרו על טקטיקות מוצלחות והימנעו מקטעים משמעממים.

#5 השתמשו בסאונד כדי לייצר אווירה

כחלק מהעריכת הסרטון שלכם – מוזיקה ואפקטים קוליים נוספים יכולים להעניק לוידאו סגנון בלתי נשכח ומרתק. שימו לב, כי לכל הסרטונים המוצלחים ומעוררי ההשראה ביותר, יש מוזיקה שובבה, מרגשת או מותחת. יצירת סאונד מתאים זאת דרך מעולה להדגיש ולבחור את מצב הרוח שאתם רוצים לשדר והוא כשלעצמו, יכול לכבוש את לב הצופים.

לעיתים מוזיקת הרקע יכולה להיות כל כך טובה, שאפילו לא תשימו לב שהיא שם אבל היא בהחלט תשפיע על התגובה שלכם. זה לרוב בכוונה, אתם רוצים שלמוזיקה שלכם תהיה אפקט כמעט סאבלימינלי. על המוזיקה להיות ממש מדויקת, לא חזקה מדי ולא חלשה מדי – שינויים קיצוניים יכולים להרחיק את הצופים. כווננו את עוצמת הקול תוך כדי – שתיקה פתאומית יכולה להדגיש בדיחות או נקודות מפתח, לפעמים הסלמה של הקול יכולה ללכוד את האנרגיה וליצור התלהבות מוגברת כשהוא נעשה בדיוק במידה.

סאונד עדין יכול לשמש כמדגיש פעולות כמו, סוויש של החלקה לפתיחת חלונות או דלתות או להדגשת רעיון. כל שינוי קטן באפקט הקולי יוכל להשפיע בעוצמה על חווית הצפייה של הקהל שלכם.

כדי להניע תהליכי החשיבה חיוניים ליצירת סרטון שיווקי מנצח, אתם יכולים לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • איזה ערך אני מציע לקהל שלי?
  • איזה סוג של סרטון הייתי רואה עד הסוף?
  • מה אף אחד לא ראה קודם?

בתוך התשובות לשאלות הללו, טמון הסוד ליצירת סרטון מדהים, שיגרום לקהל שלכם לחזור לעוד!

 

אז קדימה, מוכנים ליצור את הסיפור שלכם?

סרטוני וידאו שיווקיים יכולים לעשות פלאים עבור העסק שלכם, ואם תכניסו להם את חמשת האלמנטים שריכזנו עבורכם פה, הסרטון שלכם יוכל לככב ברשת ולהדהד בכל המקומות הנכונים ביותר.

נוכחות וידאו חזקה היא לגמרי שם המשחק בעולם שיווק התוכן – השתמשו בעצות האלו כמדריך למתחילים, כך תוכלו לחקור את הסגנון שלכם וליצור סרטונים מרגשים ומוצלחים.

אם אתם בעלי עסק או חברה וממש רוצים למתג את עצמכם בעזרת סרטון שיווקי מנצח, כזה שיעשה את העבודה בשבילכם, ימגנט אליכם לקוחות חדשים ויגדיל את הפופולריות שלכם ברחבי הרשת – ברוכים הבאים ל- VIVI STUDIO! המקום שבו ההצלחה מתחילה כבר בסרטון הראשון.

 

בעזרת צוות מקצועי המורכב מגרפיקאים, צלמים, עורכים אנימטורים תסריטאים ועוד שלל אנשי מקצוע איכותיים אחד אחד! יחד, ניצור את הסרטון השיווקי שיפרוץ את תקרת הזכוכית שלכם, פעם אחר פעם ויציג אתכם לעולם בדרך שהצופים עדיין לא ראו.

אז למה אתכם מחכים?

אתם צעד אחד קטן משינוי אדיר! שיווק בוידאו - מתחילים כאן!

לדבר לא עולה כסף, השאירו פרטים ונחזור אליכם!

מה הלקוחות שלנו מספרים

5/5